اصطلاحات سئو

چرا لینک سازی دارای اهمیت است؟ لینک سازی در سئو سایت چه تاثیراتی دارد؟

نقش لینک سازی در سئو : یک باور غلط و قدیمی در سئو وجود دارد که می گوید: “به سایت های دیگر لینک ندهید!”. در این محتوا می خواهیم درباره این باور غلط صحبت کنیم. لینک‌های خارجی یکی از عوامل تاثیرگذار در سئو هستند که علی‌رغم آپدیت‌های جدید گوگل، ارزش خود را حفظ کرده اند.

اهمیت لینک سازی اصولی در سئو وبسایت: بازدید کنندگان بسیار زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که برای کسب اطلاعات و بالا بردن سطح دانایی یا حتی رسیدن به جواب یک سوال مرورگر های خود را باز می کنند،

و عبارتی را جستجو می کنند، امید این کاربران پیدا کردن پاسخ سوال خود و مطالعه بهترین و جامع ترین مطالب در زمینه سوال خود هستند.

چه بستری این فرایند را کنترل می کند؟ چه فرد یا افرادی مسئول کنترل این الگوریتم ها هستند؟

پاسخ همه ی این سوال ها گوگل است.

گوگل موتور جستجو پیشرفته ای است که به همه ی انسان های سراسر دنیا این نوید را داده که هیچ یک از سوال هایتان بی جواب نخواهد ماند.

و فقط کافی است از گوگل بپرسید یا به اصطلاح گوگل کنید.

بحث ما راجع به اهمیت لینک سازی در سئو وبسایت می باشد که باعث می شود گوگل درک بهتری از سایت ما داشته باشد، بگذارید بیشتر توضیح بدم،

گوگل در طراحی و کد نویسی وبسایت ما دخالتی ندارد فعالیت گوگل دقیقا از زمانی شروع می شود که ما قصد معرفی وبسایت خود به مشتریان یا بازدید کنندگان را داریم.

سئو و بهینه سازی دقیقا همین موضوع است.

گسترده بودن سئو و فعالیت هایی که در همین راستا انجام می شود باعث شده تا ما در چندین مقاله این مباحث را بیان کنیم و به توضیح و تشریح آن بپردازیم.

لینک بیلدینگ چیست و چرا باید انجام شود؟

لینک بیلدینگ (Link Building) در مفهوم لغوی به معنای ساختمان لینک است،

ساختمان لینک یعنی فرایند های منسجم و برنامه دار برای جذب اعتبار از وبسایت های کهنه کار و مرتبط. در نگاه اول خیلی پیچیده به نظر می آید ولی اینطور نیست،

چندین کار وجود دارد که یک وبسایت برای بالا بردن اعتبار خود باید انجام دهد و زمینه را برای آن فراهم کند، که یکی از این موارد لینک سازی خارجی و داخلی می باشد.

لینک سازی خارجی به چه معناست؟

فکر کنید شما به عنوان یک جوان که برای مستقل شدن به سر کار می رود هستید، شما انسان کاملا درست و با اطلاعات بالا و امروزی می باشید،

ولی وقتی وارد بازار می شوید، جز خودتان کسی به توانایی های شما ایمان ندارد و شناخت کافی در مورد شما ندارد،

پس دیدگاه بقیه به شما مانند یک فرد تازه کار و بی تجربه و یا حتی نا درست است.

حالا در این شرایط تصور کنید یکی از قدیمی ترین و با تجربه ترین افراد بازار به حمایت شما بیاید و شما را تایید کند،

به این صورت که بگوید این شخص اطلاعات خوبی دارد و می تواند بسیار مفید باشد و غیره

حالا شما دیگر یک فرد بی تجربه و تازه کار و ساده و غیره نیستید. شما حمایت یک فرد شناخته شده را برای خود دارید پس دید بقیه افراد نیز به شما کمی تغییر خواهد کرد.

البته بهتر شدن دید افراد به مرور زمان توسط ارائه قابلیت ها و توانایی های خودتان نیز تغییر خواهد کرد.

در این مثال جوان بی تجربه همان وبسایت تازه تاسیس، بازار همان گوگل و فرد با تجربه قدیمی بازار نیز وبسایت های هم موضوع ولی قدیمی و دارای اعتبار می باشد.

به طور خلاصه یعنی وقتی یک وبسایت قوی و قدیمی و معتبر از شما توسط لینک هایی که به شما ارجاع می دهد از شما حمایت کند،

از دید موتور جستجوگر گوگل نیز اعتبار شما افزایش می یابد و حکم اعتماد گوگل را به دست می آورید.

لینک های خارجی که به وبسایت شما اشاره می کنند می تواند از چند نوع باشد :

  • لینک های شبکه های اجتماعی
  • لینک های داخل کامنت وبسایت ها
  • دایرکتوری ها و کتابخانه ها (Moz)
  • انجمن ها و وبسایت های کاربر محور
  • لینک های رپورتاژ و بک لینک

هر کدام از موارد بالا به اندازه خود مهم و تاثیرگذار هستند، که با تغییرات الگوریتم های سئو و بهینه سازی توسط گوگل این ارزش ها همواره در حال به روز رسانی می باشد

نکات قابل توجه در لینک سازی خارجی وبسایت

هیج وقت، تحت هیچ شرایطی اسپم نکنید. تعداد وبسایت هایی که روزانه در سراسر دنیا تولید می شود و به گوگل معرفی می شود به قدری زیاد است،

که شخص یا اشخاص خاصی نمی توانند برای بررسی تک تک وبسایت ها وقت بگذارند،

پس معقول است که ربات ها و هوش مصنوعی در زمینه تشخیص سئو و بهینه سازی به کمک گوگل بیایند،

به همین دلیل این هوش مصنوعی به شیوه ای کد نویسی شده که وبسایت های اسپم و اسپمر های اینترنتی را مجازات بکند.

پس همیشه سعیتان بر این باشد که از هر راهی فقط طبیعی ترین آنها را انتخاب کنید و از آن استفاده کنید.

به این موارد پایین در راستای استفاده موثر از لینک سازی خارجی توجه کنید:

  • از وبسایت هایی که اعتبار و رتبه پایین دارند لینک نگیرید.
  • از وبسایت هایی که تازه تاسیس هستند و هنوز رتبه بندی نشده اند لینک نگیرید.
  • وبسایت هایی که لینک های خروجی متعددی به سایت های دیگر دارند مفید نیستند سراغ آنها نروید.
  • همیشه سایت هایی با موضوع مرتبط را انتخاب کنید.
  • از تاثیر رسانه های اجتماعی در سئو وبسایت غافل نشوید.
  • انجمن ها محیط خوبی برای معرفی وبسایت می باشند.
  • بک لینک نخرید !!!
  • سعی کنید لینک های درون محتوا دریافت کنید نه لینک های تکرار شونده در همه ی صفحات.
  • سعی کنید عبارتی که برای لینک دادن استفاده می کنید با موضوع صفحه مرتبط باشد (Anchor Link).
  • تعداد لینک به اندازه کیفیت لینک مهم نیست، فله ای لینک نگیرید.
  • همه ی لینک هایتان به صفحه اصلی سایتتان نباشد، صفحات مختلف باید اعتبار به دست بیاورند.
  • اهمیت توجه به لینک سازی خارجی وبسایت بیشتر از لینک سازی داخلی است.

لینک سازی داخلی به چه معناست؟

در این مرحله کاربر وارد سایت شما شده و به عنوان مثال صفحه اول سایت شما را مشاهده می کند،

چه برنامه ای دارید تا کاربر را تا جایی که می توانید داخل سایت خود نگاه دارید؟

گرافیک قوی، محتوای بهینه و کاربردی، مطالب مفید و کامل، همه و همه به شما کمک می کند تا سئو خود را به روش های متفاوت بهبود ببخشید.

ولی بحث ما لینک سازی داخلی می باشد و چگونگی انجام آن،

لینک سازی داخلی وبسایت یعنی شما وقتی مطلب را تولید می کنید و داخل وبسایت قرار می دهید باید اطلاعات شبیه به مطلب نوشته شده،

یا ادامه آن که در صفحه دیگری موجود است را نیز به بازدید کننده پیشنهاد دهید تا به آن مراجعه کند و یک زمانی را نیز برای مطالعه آن سپری کند.

این یک مورد از هدف های لینک سازی داخلی است، اصلی ترین و ساده ترین مورد آن این است که کاربر به راحتی به همه جای وبسایت شما دسترسی داشته باشد،

و با یک کلیک بتواند به مطالب و بخش های مختلف وبسایت شما دسترسی پیدا بکند.

منو ها، لینک های داخلی متن ها، عنوان ها، لینک های فوتر و تصاویر می تواند به صفحات دیگر اشاره کند که به انتخاب خودتان می توانید آنها را کنترل نمایید.

استفاده از نکات زیر نیز برای بهره بردن از مزیت های لینک سازی داخلی مهم و موثر است :

  • مانند همیشه سعی کنید اسپم نکنید و به یک صفحه خاص تعداد بالا لینک ندهید.
  • سعی نکنید گوگل را با لینک سازی مصنوعی گول بزنید.
  • دقت کنید که لینک خراب یا شکسته نداشته باشید.
  • حتما صفحه 404 برای لینک های خراب خود داشته باشید.
  • Anchor Link ها مانند لینک بیلدینگ خارجی دارای اهمیت است.
  • سعی کنید در مطالب خودتان حداقل 3 لینک به صفحات مرتبط داخلی داشته باشید.
  • لینک سازی داخلی وبسایت ساده تر از لینک بیلدینگ بیرونی انجام می شود، ولی از لحاظ تاثیر مکمل یکدیگر هستند.

لینک بیلدینگ اگر به صورت طبیعی و با رعایت نکات سئو انجام شود، می‌تواند تأثیر بسزایی در بهبود جایگاه سایت در موتورهای جستجوگر داشته باشد.

از مهم‌ترین اصول لینک بیلدینگ می‌توان به دریافت لینک از سایت‌های با‌کیفیت و مرتبط اشاره کرد.

منظور از سایت‌های با‌کیفیت، آن دسته از سایت‌ها می‌باشد که دارای دامین اتوریتی بالا و اسپم اسکور پایین می‌باشند.

همچنین لازم است بدانید که لینک‌ها دو نوع هستند: Follow و NoFollow، لینک‌های فالو، توسط ربات‌های موتورهای جستجو دنبال می‌شوند و در فرایند سئو دارای اهمیت می‌باشند.

علاوه بر موارد بالا، انتخاب صحیح کلمه کلیدی برای انکر تکست و در برخی موارد اشاره به نام برند، از جمله اصول مهم در لینک‌سازی است.منبع

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا