Pogo sticking چیست؟ بررسی تاثیر پوگواستیکینگ بر سئو
پوگواستیکینگ یا Pogo sticking یک اصطلاح است که رفتار کاربران در صفحه سرپ گوگل را توصیف میکند، زمانی که کاربر دچار پوگواستیکینگ میشود، سایت هایی که در رتبه های بالا هستند دچار افت رتبه خواهند شد. در ادامه به بررسی مفهوم Pogo sticking و تاثیر آن در سئو می پردازیم.
فهرست مطالب:
عنوان مقاله | پوگواستیکینگ چیست؟ |
دسته بندی | اصطلاحات سئو |
نوع تاثیر | تجربه کاربری یا User Experience |
صفحه رسمی | PogoSticking چیست؟ |
تعریف Pogo sticking
فرض کنید شما در گوگل ، عبارتی را سرچ میکنید ، گوگل لیستی از 10 سایت را در صفحه سرپ به شما نمایش میدهد.
شما اولین سایت را کلیک میکنید و وارد سایت رتبه 1 میشوید، اما خیلی سریع متوجه میشوید که این سایت ارتباطی با سرچ شما ندارد.
دکمه برگشت یا back را کلیک میکنید و مجدد به گوگل برمیگردید و این بار بر روی سایت دوم کلیک میکنید و وارد سایت رتبه 2 میشوید. به این عمل در اصطلاح پوگو استیکینگ گفته میوشد.
یعنی کاربر از وارد یک سایت میشود، به گوگل برمیگردد، وارد سایت بعدی میشود و این فرایند تکرار میشود.
چرا پوگواستیکینگ مهم است؟
گوگل همواره در تلاش است تا بهترین نتایج را به کاربر نمایش دهد و هدف اصلی گوگل جلب رضایت کاربر از جستجو می باشد. پس همواره برای ارزیابی میزان رضایت کاربر از پارامترهای مختلف استفاده میکند.
یکی از پارامترهایی که گوگل برای سنجش میزان رضایت کاربر استفاده میکند ، بحث پوگواستیکینگ است ، یعنی پرش کاربر از یک سایت به سایت دیگر.
زمانی که گوگل متوجه پرش کاربر از سایت رتبه 1 به سایت رتبه 2 میشود ، این سیگنال به گوگل داده میشود که سایت رتبه 1 نتوانسته است رضایت کاربر را جلب کند. و این خیلی برای گوگل مهم است و قطعا در رتبه بندی گوگل تاثیر میگذارد.
چکار کنیم از پوگواستیکینگ در امان باشیم؟ راه حل های فرار از PogoSticking
نکته اول اینکه ، وقتی روی کلمه کلیدی ای تمرکز میکنید تا به لینک های بالای گوگل برسید، حتما و حتما برای آن کلمه ، در محتوای خود تمرکز داشته باشید و به این فکر کنید که کاربر چرا آن کلمه را سرچ کرده است و در محتوای خود به نیاز کاربر حتما پاسخ دهید.