سئو در سال 2021 : با توجه به آپدیت الگوریتم های گوگل در سال 2021 چطور سئو کنیم؟
راهنمای جامع سئو در سال 2021 : بهتر از سایرین باشید! این آموزش ، یک راهنمای کامل برای سئو در سال 2021 است.
در این پست، تمامی کارهایی که برای سئو کردن سایت لازم است را با شما به اشتراک خواهم گذاشت.
اما اینها اصول کلی است ، و شما ممکن است استراتژی های دیگری نیز ببینید که هنوز در 2021 جواب میدهند.
اگر شما میخواهید در سال جدید همچنان در سئو بهتر از دیگران باشید ، پس ادامه پست را بخوانید.
سرفصل های آموزش سئو در سال 2021
بخش اول
اعتبار دامنه ورژن 2.0 یا Domain Authority 2.0
بخش دوم
افزایش جستجوی بصری
بخش سوم
موج ویدئویی همچنان ادامه دارد.
فصل چهارم
بهینه سازی جستجوی صوتی
بخش پنجم
بهینه سازی برای اسنیپت ها
بخش ششم
در نظر گرفتن هدف جستجو
فصل هفتم
جلوگیری از کاهش CTR
بخش هشتم
بک لینک همچنان کلیدی است
بخش نهم
نکات سریع سئو در 2021
فصل اول :
اعتبار دامنه یا Domain Authority 2.0
اعتبار دامنه ، قبلا فقط به لینک ها برمیگشت.
نه چیز دیگر!
اما امروز،علاوه بر لینک، گوگل سایت شما را بر اساس
- تخصص یا خبرگی،Expertise
- و میزان معتبر بودن ،Authoritativeness
- قابلیت اطمینان،Trustworthiness
نیز بررسی میکند.
این سه فاکتور با بنام E-A-T می شناسیم.
امروز ، اعتبار دامنه به معنی E-A-T می باشد.
در این فصل، هر آنچه شما در خصوص این ترند مهم سئو نیاز دارید را پوشش میدهیم.
در سال اخیر “راهنمای رتبه بندی کیفیت گوگل” بر روی E-A-T متمرکز شده است.
چیزی که روشن است:
E-A-T سالها بخشی از دستورالعمل های گوگل بوده است.
اما بنطر میرسد تمرکز گوگل بر روی E-A-T بیشتر و بیشتر شده است.
بعنوان مثال: گزارش جدید گوگل با عنوان “جستجو چطور عمل میکند؟” نشان میدهد که آنها میخواهند “منابع معتبر” را رتبه بندی کنند.
آنها حتی از E-A-T بعنوان یک سیگنال رتبه بندی کلیدی یاد میکنند:
خب پس وقتش رسیده که E-A-T سایت خودتون رو درست کنید. با ما همراه باشید.
متخصص باشید (یا یک متخصص را بکار بگیرید)
اگر شما برای تولید محتوا از مترجم های آزاد و فریلنسر استفاده میکنید، در اشتباه هستید!
به این دلیل که گوگل میخواهد مطالبی را که توسط متخصص آن حوزه نوشته شده است را به نمایش بگذارد.
متخصصان گوگل حتی تا جایی پیش رفته اند که میگویند مطالب پزشکی باید توسط متخصصان حوزه سلامت نوشته شود:
در حقیقت ، Google ممکن است از شکل جدیدی از نویسندگان Google استفاده کند تا بفهمد چه کسی در پشت یک قطعه محتوا قرار دارد … و اینکه آیا آنها متخصص در آن فضا هستند یا خیر.
بنابراین اگر شما میخواهید که مقاله های شما در سال 2020 رتبه بگیرند ، باید توسط افرادی نوشته شوند که در آن حوزه دانش تخصصی دارند. (به خصوص در حوزه پزشکی)
شفاف باشید
Google احتمالاً روی سیگنالهای خارج از سایت متمرکز شده است تا E-A-T سایت شما را بفهمد.
گوگل می گوید:
دستورالعمل های رتبه بندی زمان زیادی را صرف ارزیابی خود سایت می کنند.
به عنوان مثال ، رهنمودها اشاره می کنند که:
پس باید نکات زیر را در سایت خود رعایت کنید:
- صفحه درباره ما
- یافتن ساده مطالب سایت
- ذکر رفرنس های مطالب سایت
- رعایت خط مشی رازداری و شرایط خدمات
- مشخص بودن نویسنده هر مقاله
در این مقاله ، از مطالب ارزشند بکلینکو و ماز استفاده شده است.
امروزه اهمیت سئو و بهینه سازی آنقدر مهم و کارآمد است که سئوکارها دائم در حال افزایش اطلاعات خود در این زمینه هستند . سئو در سال 2021 دارای تکنیک های نوین و به روز است که قصد داریم در این مطلب تمامی فاکتور های مهم را تحلیل کرده و در خدمت شما همکار ها و همراهان عزیز قرار خواهیم داد .
این مقاله یک مقاله معمولی نیست . شما پس از خواندن این مطلب در خواهید یافت که چگونه از تکنیک های ترند سئو 2021 استفاده کرده و رتبه خود را در گوگل افزایش دهید .
پس همراه ما باشید و این مطلب را از دست ندهید .
فصل 1: تحلیلی بر بخش های حیاتی هسته وب
یکی از فاکتور های مهم و کارآمد که در رتبه بندی گوگل قرار دارد ، بخش حیاتی هسته وب (web core vitals) است .
این فاکتور به گفته گوگل در ماه می 2021 وارد این عرصه می شود .رعایت این تکنیک جدید در سایت باعث می شود در راستای بالابردن رتبه خود طبق چهارچوب گوگل تلاش کنید.
در ادامه با آموزش این تکنیک ها در خدمت شما عزیزان هستیم تا سایت خود را مدیریت کرده و در کار خود بهترین باشید .
بخش های مهم و حیاتی هسته وب:
هر آنچه لازم است در مورد آنها بدانید و عمل کنید
سه فاکتور اصلی که گوگل آن ها را در صفحه ها و سایت های موجود در اینترنت مهم و اساسی میدانند. این سه فاکتور در بخش های مهم هسته وب قرار داده شده است.
این المان ها عبارتند از :
• تغییر طرح جمعی صفحه یا سایت (Cumulative layout shift)
• تاخیر اولین ورودی (First input delay)
• پر حجم ترین و بزرگترین مولفه صفحه در حال بارگزاری (Largest contentful paint)
همانطور که گوگل مطرح کرده سه فاکتور بالا از المان های تاثیر گذار روی سئو و نتیجه حضور سایت و صفحه شما در نتایج سرچ گوگل است .
رتبه بندی زمانی تغییر می یابد که این المان ها در صفحه مورد نظر به کار گرفته شود .
طبق گفته های گوگل داشتن این المان ها الزاما برتری رتبه صفحه شما نیست و بهتر است تمام تمرکز خود را روی آن نگذارید لیکن طبق این بیانیه نباید از اهمیت بخش های حیاتی هسته وب غافل شوید .
ما صفحه های پر محتوا که از نظر اطلاعات بهترین باشند را در اولویت نمایش برای عموم قرار می دهیم. حتی اگر در استفاده از المان ها در صفحه تجربه نشان دهندع ضعف باشند .
برای این که بتوانیم بهترین عملکرد سئو را در سال 2021 داشته باشیم باید المان های این فاکتور را بهینه سازی کنیم تا بازخورد بهتری در سایت و صفحه خود داشته باشیم .
راهکار هایی برای بهتر کردن المان های حیاتی هسته وب
در باب بهینه سازی بخش های حیاتی هسته وب باید این موضوع را در نظر گرفت که بهنیه سازی نسبت به هر وبسایت، بسته به نیاز آن متفاوت است .
به طور مثال ، سایت یا صفحه ای که طراحی آن توسط Shopify صورت گرفته از لحاظ بهبود المان های حیاتی هسته وب با وبسایتی که توسط ورد پرس ساخته و طراحی شده بسیار متفاوت است .
شاید برایتان مبهم باشد که از کجا و چطور متوجه شویم که کدام قسمت سایت نیاز به بهبود دارد ؟
در ادامه با روش ها و تکنیک های متفاوتی همراه شما هستیم تا شما سئو کار های عزیز با بهترین و به روز ترین متد ها آشنا شوید .
در اولین مرحله باید ابزار تحلیل و سنجش وضعیت صفحه خود یعنی گوگل سرچ کنسول را باز کرده و گزینه Core Web Vitals را انتخاب کرده تا اطلاعات مورد نظر در این باره برای شما نمایش داده شود .
پس از آن باید ساختار سایت خود و شکل قرار گیری آن را مورد توجه قرار دهید.
گوگل قسمتی از سایت را به آدرس های موجود اختصاص داده است . در این قسمت از گزارش این فاکتور تعدادی آدرس ضعیف (Poor URLs) برای شما نمایش می دهد .
یکی از روش هایی که میتوانید بازخورد خوبی در سئو 2021 خود داشته باشید این است که تعداد این آدرس ها را به حداقل و در آخر به صفر برسانید .
این آدرس های ضعیف نتیجه مخرب و منفی روی سئو سایت شما دارد و اثر گذاری لینک های مثبت را منقضی میکند . پس پیشنهاد می شود که امر حذف لینک ها و آدرس های ضعیف را در الویت کاری خود قرار دهید .
البته همان طور که پیش تر عرض کردیم بهبود وضعیت سایت شما به مدل و نوع سایت شما و فاکتور های بخش های حیاتی وب بستگی دارد .
فصل 2: رتبه بندی عبارات در گوگل چه معنی دارد ؟
گوگل همیشه تلاش می کند تا بهترین نتیجه را به کاربران خود نشان دهد. در جدید ترین آپدیت خود از تکنولوژی به اسم Passages در زمینه سرچ رو نمایی کرده است .
این تکنولوژی که به تازگی هم رونمایی شده این امکان را به گوگل می دهد تا یک عبارت یا کلمه مشخص شده را به تنهایی رتبه بندی کند. با این حال دیگر نیازی به کل محتوای آن سایت و میزان مرتبط بودن کلمه با کل صفحه نیست .
برای درک میزان تاثیر گذاری این فاکتور در سئو به الگوریتم پنگوئن رجوع میکنیم که میزان تاثیر گذاری و نتیجه جستجو در آن 3.1 درصد است در صورتی که Google Passage Ranking به تنهایی تاثیر 7 درصدی روی نتایج سرچ می گذارد .
به همین دلیل در این فصل همراه ما باشید تا به تحلیل بهینه سازی برای این الگوریتم جدید رتبه بندی بپردازیم ،
عملکرد Google Passage Ranking به چه صورت است ؟
گوگل از روش های قدیمی رتبه بندی صفحه به صورت کلی به ندرت استفاده می کند .زیرا با روی کار آمدن Google Passage Ranking گوگل خیلی راحت می تواند عبارات و پاراگراف های مشخصی را به صورت مستقل رتبه بندی کند و نیاز نیست که کل محتوای یک صفحه به موضوع مشخصی مرتبط باشد .
بدین صورت گوگل میزان مرتبط بودن سایت شما با عنوان یا موضوع جست و جو شده را در مقیاس سنجش خود قرار میدهد. همچنین عبارت ها ، کلمه ها و پاراگراف ها را مسنجد و سپس رتبه بندی می کند .
همان طور که گفته شد شاید تمامی المان ها الزامی نباشد لیکن باید به هر کدام از آنها به صورت مستقل و جامع بها داد شود و این بدین معناست که باید از لحاظ کیفیت و ساختار متناسب با سایت شما باشد .
زیرا گوگل فاکتور بررسی از قسمت های مختلف صفحه شما را در لیست خود خط نمی زند .
تمامی عملکرد ها و فعالیت های سئو درون صفحه ای (On-Page SEO) نیز برای گوگل دارای ارزش است و باید به آنها نیز توجه شود .
تمامی بک لینک ها ، پیشرفت در تجربه کاربری نیز جزئی از المان های مهم در زمینه رتبه گیری شما توسط گوگل است. پس باید به تمامی فاکتور ها با دید وسیع تری نگاه کرد و به آن عمل نمود .
نکته شایان ذکر این است که این تکنولوژی شانس دیده شدن سایت شما در رتبه های برتر گوگل به طرز چشم گیری افزایش خواهد داد. لیکن این شرایط در صورتی امکان پذیر است که تمامی فاکتور های مرتبط با سئو و بهینه سازی آن را رعایت کرده باشید .
در ادامه به پردازش نکاتی برای شانس بیشتر در زمینه دیده شدن صفحات شما در رتبه های عالی در اینترنت میپردازیم .
محتوا را به قسمت های مختلف تقسیم کنید.
همان طور که پیش تر گفتیم گوگل رتبه بندی را جزئی کرده و عبارات و پاراگراف ها را نیز رتبه بندی می کند. همچنین اشاره کردیم که گوگل با ساختار بد و چینش نامنظم کنار نمی آید . اما آیا علت این رفتار گوگل در چیست ؟
در جواب به این سوال باید توضیح داد که گوگل طبق یک فرآیند هر کدام از عبارات و پاراگراف های محتوای سایت شما را به صورت جدا و مستقل به صورت یک صفحه وب در نظر می گیرد. پس بهتر است هر بخش از محتوای خود را در چهارچوب و اصول قرار دهید؛ آن را از حالت کلی خارج کرده و تقسیم بند کنید تا نتیجه مطلوب تری بگیرید .
برای مثال برای تیتر ها از هدر H3 استفاده کنید تا گوگل آن را یک صفحه وب مستقل در نظر بگیرد و جزئی سازی کند .
اگر تا به امروز به این نکته توجهی نداشتید بهتر است از امروز دست به کار شده و نکته های ریز و مثبت را در کنار هم بگذارید تا پازل سئو شما کامل شود .
تاثیر محتوای طولانی را دست کم نگیرید
یکی از ایراداتی که گوگل در گذشته در زمینه محتوای طولانی داشت این بود که امکان داشت صفحه ایی که تمرکز اصلی خود را روی یک موضوع با محتوای کم قرار دهد، بتواند در نتایج بدست آمده در گوگل از شما سبقت بگیرد. برای مثال فرض کنید شما مطلبی بسیار طولانی برای “نحوه نوشتن مقاله” در نظر گرفته اید و درون آن در خصوص چگونگی نوشتن مقدمه مقاله صحبت کرده اید.
شخص دیگری را فرض کنید که صفحه ایی از وبسایت خود را به صورت کلی به “نحوه نوشتن مقدمه مقاله” اختصاص داده است. در این جا ممکن است گوگل صفحه ایی را که به صورت کلی در مورد “نحوه نوشتن مقدمه مقالات” است را در رتبه بندی بهتری در نتایج گوگل به نمایش بگذارد.
دلیل اصلی این کار این است که صفحه رقیب به صورت 100 درصد روی “نوشتن مقدمه مقاله” بوده است و به این صورت برای گوگل دارای کیفیت بسیار خوبی بوده است.
اما امروزه خبری از این داستان نیست. گوگل قادر است محتوای طولانی را به 10، 5 و یا حتی 100 قسمت مجزا تقسیم کرده و هرکدام را صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهد. هرکدام از این بخش هایی که توسط گوگل تقسیم شده اند در نتایج گوگل شانس بیشتری برای حضور خواهند داشت. در نهایت باید به سمت نوشتن محتواهایی طولانی که دارای قسمت هایی مناسب و اصولی است رفته تا بتوانید در موتورهای جستجو به محبوبیت قابل توجهی دست یابید.
نکته ای که باید به آن توجه شود این است : محتوای طولانی برای لینک دادن ، بک لینک ها و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی ، بی نظیر است .
فصل 3: بهینه کردن Featured Snippets
در نتیجه آماری از یک سایت معروف به نام SEMrush درصد قابل توجهی از نتیجه های سرچ در گوگل حداقل دارای یک Featured Snippet بوده اند .
نکته حائز اهمیت این است که Featured Snippet در برخی موارد کلیک دزد هستند . برای مثال شما روی لینک ها کلیک کرده اید اما در حقیقت این اسنیپت ها هستند که کلیک شده اند و رتبه 0 را به خود اختصاص میدهند .
سوالی که شاید ذهن مخاطب را درگیر کند این است که گوگل محتوای ما را چگونه در Featured Snippet نمایش می دهد ؟
در ادامه این فصل از سئو 2021 جواب این سوال را پیدا خواهید کرد و همچنین ما در اینجا راهکار هایی برای بهینه کردن قسمت Featured Snippets سایت به شما ارائه می دهیم.
به دنبال فرصت های Featured Snippet باشید
همان طور که میدانید ارزش کلمه های کلیدی در سئو و فرآیند بهینه سازی بالاست از این رو برای داشتن Featured Snippets باید لازمه اصلی آن یعنی کلمات کلیدی را رعایت کنید و به کار بگیرید .
در مرحله اول شما باید دنبال کلمات کلیدی باشید که شانس بیشتری در Featured Snippets دارند . شاید در حین این جست وجو به کلمه هایی بر بخورید که در برخی از آنها رتبه خوبی دارید و برایتان مبهم است که چرا باید دوباره برای این کلمات وقت بگذاریم ؟
در جواب باید گفت که 99 درصد اسنیپت هایی که میبینید دارای رتبه بالایی هستند. باعث می شود جزو ده رتبه برتر قرار بگیرند پس اگر قرار است سایت شما جزو ده رتبه برتر باشد باید این شانس را تا حد امکان بالا ببرید .
یکی از روش هایی که بسیار موثر است گزارش کلمات کلیدی ارگانیک است که با آنها در گوگل رتبه کسب کرده اید و بهترین منبع شما برای این کار هستند .
اضافه کردن Snippet Bait به صفحه خود را امتحان کنید
در سئو 2021 اگر میخواهید که در Featured Snippet قرار بگیرید از روش نوشتن Snippet Bait استفاده کنید .
Snippet Bait ها محتواهای 40 تا 60 کلمه ای هستند که برای حضور شما در اسنیپت ها طراحی شده اند .
اما شاید بپرسید که چرا Snippet Bait باید فقط 40 تا 60 کلمه باشند ؟
برای فهمیدن جواب این سوال کافیست که کمی تحقیق کنیم تا متوجه شویم که اکثر اسنیپت ها خودشان درقسمت Snippet Bait 40 تا 60 کلمه دارند .
برای انواع دیگر Featured Snippet ها ،کمی محتوای خود را تغییر دهید
همان طور که ذکر شد یکی از روش های موثر در سئو Snippet Baitاست اما موردی که باید در نظر گرفت این است که Snippet Bait ها فقط برای اسنیپت های پاراگرافی موثر است .
اگر می خواهید که سایت شما جزو یکی از انواع اسنیپت ها باشد باید محتوای خود را منعطف و تغییر دهید . برای مثال در Featured Snippet های لیستی باید از هدر های H2 و H3 استفاده کرد .
گوگل با استفاده از نبوغ و الگوریتم های خود زیر تیتر ها را در محتوای شما بررسی می کند و در صورت تایید در Featured Snippet به نمایش می گذارد .
همچنین تیتر سازی را می توان در اسنیپ های جدولی نیز به کار گرفت .
فصل 4: جست وجو بصری نو پا اما محبوب
از فناوری هایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد میتوان به جست و جو به کمک تصویر ها یا همان سرچ بصری اشاره کرد .
اما آیا سرچ بصری در سئو و بهینه سازی آن به ما کمکی میکند ؟
درست است که این فناوری تازه کار است و ممکن است مخاطبان خاص نداشته باشد لیکن محبوبیت بصری روز به روز بیشتر می شود و رشد می کند .
در این فصل میخواهیم به فناوری جست و جو بصری و نکات مهم آن بپردازیم .
توسعه جستجو بصری
از آنجایی که روز به روز مخاطبان این فناوری بیشتر می شود بهتر است برای آشنایی با آن آمار زیر را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم .
ابزار قدرتمند بصری به نام گوگل لنز که در حال حاضر موارد استفاده از آن بالای یک میلیارد مرتبه بوده است .
Pinterest، یکی دیگر از وبسایت هایی که مرجع عکس و فیلم است و تنها ماهیانه بیش از ششصد میلیون جست و جو و بازدید دارد .
36درصد استفاده از جست و جو های بصری در آمریکا بیش از 36 است .
معجزه کاربرد جست و جو بصری
این فناوری با اینکه ابتدای راه است اما پیشرفت چشم گیری داشته و محبوب شده است . اگر برایتان سوال است که دلیل این همه محبوبیت در مدت کوتاه چیست ؟ بهتر است گوگل لنز را روی گوشی خود نصب کنید تا شما هم مخاطب این فناوری شوید و پا به دنیای جدیدی بگذارید .
روش بهینه کردن سایت شما برای استفاده از جست و جوی بصری در سئو
روش ها و فاکتور های زیادی وجود دارد که به ما اجازه می دهد نتایج خوبی در جست و جوی بصری خود داشته باشیم که در این قسمت معرفی و تحلیل آنها می پردازیم .
روش Mobile Friendly کردن سایت شما
یکی از فاکتور هایی که اتفاقا نتیجه خوبی نیز میدهند جست و جوی بصری در اپلیکیشن های موبایلی است که از فیلتر گوگل رد شده و قبول شده است ، البته منطقی است که با وجود گوشی های هوشمند ، گوگل به چه دلیل این فاکتور را میپسندد و آن را مهم می پندارد .
عملکرد سنتی سئو در باب تصویر ها
از سری تکنیک هایی که هنوز مورد قبول گوگل لنز است میتوان به بهنیه سازی اسم و یا متن جایگزین برای تصاویر اشاره کرد .
همچنین موضوع مهم این است که هر چه قدرت سایت سئو شده توسط شما ، پر قدرت تر باشد ،شانس بیشتری برای دیده شدن توسط گوگل لنز دارید .
از رکن های اصلی کیفیت خوب و بالای محتوای شماست
طبق گفته های گوگل ، این برنامه علاقه به محتوای جذاب ، با کیفیت و غنی دارد (چیزی حدود 1500 کلمه ) و بیشتر روی آن وقت می گذارد و آن را مورد بررسی خود قرار میدهد .
شاید این موضوع برای شما هم سوال باشد که متن محتوا چه تاثیری بر رتبه گیری و حضور در نتایج سرچ دارد ؟
در جواب باید گفت که متون درج شده در صفحه شما از اهمییت بالایی در سئو برخوردار هستند و یکی از فاکتور های در نظر گیری صفحه شما متون صفحه شماست .
پس در سئو 2021 بسیار خوب است که از متن های با کیفیت و پر معنی استفاده کنید تا سایت شما دقیق تر و سریع تر در بررسی گوگل و پروسه رتبه بندی قرار گیرد .
فصل 5: تغییر و تحول قدرت دامنه سایت شما
در گذشته اگر می خواستید قدرت دامنه Domain Authority وبسایت را مورد بررسی قرار دهید فقط استفاده از لینک ها موثر بود ولی امروزه دیگر به این صورت نیست ، و گوگل به صورت پیشرفته قدرت دامنه شما را در سه فاکتور تخصص (Expertise) ، اقتدار (Authoritativeness) و قابل اعتماد بودن (Trustworthiness) مورد بررسی و تحلیل خود قرار میدهد . و این سه فاکتور را به اختصار E.A.T میداند .
گوگل در نتایج جست و جوی خود قدرت دامنه سایت شما را فراموش نکرده و آن را در رتبه بندی تاثیر میدهد .
در این فصل قصد داریم که با جدید ترین نسخه قدرت دامنه آشنا شده و آن را در سئو2021 تاثیر دهیم .
در قسمت ارزش گذاری برای سایت ها ، گوگل از فاکتور E.A.T به عنوان یک فاکتور کلیدی و موثر میداند و قسمتی از رتبه بندی خود را به این زمینه اختصاص میدهد .
در ادامه با اهمیت E.A.T و روند استفاده از آن در سئوی 2021 و همین طور بهبود بخشی به آن آشنا خواهیم شد .
در زمینه کاری و فعالیتی خود استاد باشید
برای بهبود سئو خود در سال 2021 باید پست ها و مقالات سایت خود را به دست شخصی بسپارید که در این زمینه تخصص دارد و همچنین نکات مهم سئو و ارزیابی گوگل را به خوبی فرا گرفته است .
طبق گفته گوگل نیز تمام مطالبی که در سایت شما قرار میگیرد باید توسط متخصصش در همان زمینه نوشته شده باشد . برای مثال اگر سایت شما دارای مطالب پزشکی است باید توسط متخصصان پزشکی تایید و یا نوشته شود .
زیرا گوگل از دید تخصصی به مطالب شما نگاه کرده و آن را مورد بررسی خود قرار میدهد .
در زمینه نوشتن مطالب به هیچ عنوان نمیتوان گوگل را گول زد و کار را به افراد غیر متخصص واگذار کرد .
پس اگر میخواهید سایت شما از نظر محتوا در اولین نتایج جست و جو و رتبه باشد باید نسبت به موضوع محتوای خود ، فرد متخصص را قرار دهید .
برای کاربر های گوگل شفاف سازی کنید
یکی از راه هایی که توسط E.A.T مورد بررسی قرار میگیرید ، سیگنتل های خارج از سایت شماست که به گوگل در این زمینه کمک میکند .
گوگل زمان زیادی را صرف میکند تا به صورت دقیق و با استفاده از سه فاکتور E.A.T سایت شما را مورد تحلیل قرار دهد .
پس بهتر است برای کسب اعتبار و ارزش خود در مقابل گوگل و همچمنین بهبود خود در سئو 2021 به نکته های زیر توجه کنید ؛
• در صفحه در باره ما سایت خود از طراحی بی نقص استفاده کنید
• برای دسترسی راحتتر کاربران ، مسیر صحفه ارتباط با ما سایت خود را بهینه و بی نقص کنید .
• هر مقاله یا متن باید نویسنده داشته باشد واطلاعات آن نویسنده ذکر شده باشد
• لینک گیری از سایت های معتبر خارجی
• برای سایت خود حریم خصوصی تعیین کنید واز سیاست شرایط خدمات نیز استفاده کنید.
نام خود را انتخاب کنید
همانطور که میدانید فاکتور E.A.T بررسی خود را خارج از سایت شما انجام می دهد . هر شخصی در این زمینه می تواند ادعاهایی داشته باشد و خود را متخصص آن زمینه بداند ، اما مسئله اصلی این است که تخصص خود را چگونه به سایر سایت ها نشان خواهید داد .
سوالی که پیش می آید نیز همین است که چگونه در کنار داشتن سایتی زیبا و پر محتوا کاربران را ترغیب به استفاده بیشتر از سایت خودمان بکنیم ؟
در مرحله اول باید نام ما در بین سایت های معتبر باشد که از آن استفاده شده است تا از آن جا با ما آشنا شده و از طریق لینک های گذاشته شده به سمت ما هدایت شوند و به نام سایت ما اعتماد کنند .
و در مرحله دوم باید تمام تمرکز خود را روی موضوع سایت قرار دهیم تا به پیشرفت محتوای خود در آن زمینه کمک کنیم .
دیده شدن ما در سایت های دیگر بستگی به میزان تخصص و توانایی ما دارد .
فصل 6: حکمفرمایی بی چون و چرای ویدیو
1- محتوای سایت خود را اصولی دسته بندی کنید
بهتر است که محتوای سایت خود را در بخش های مجزا و درست دسته بندی کنید تا اینگونه شانس دیده شدن ویدیو های شما در Featured Snippets افزایش یابد
زیرا بخش بندی کردن محتوای سایت شما باعث می شود تا ویدیو شما را بر اساس آن موضوع راحت تر تشخیص دهد و همین شناسایی سریع باعث می شود شانس بیشتری برای دیده شدن داشته باشید.
2- ویدیو ها را برای سئو بهینه سازی کنید
در هنگام دسته بندی محتوای خود در سایت ، باید به موضوع تیتر ها ، توضیحات و تگ های ویدیو دقت کنید . زیرا گوگل نسبت به این فاکتور ها میتواند موضوع درون ویدیو شما را متوجه شود و آن را در دست بررسی قرار دهد .
گزارش صورت گرفته از HUBSPOT این چنین میگوید که از میان 165 ویدیو در اسنیپت ها تنها 80 عدد از آن ها از کلمه کلیدی موضوع خود در ویدیو برای شناسایی بیشتر استفاده کرده بودند پس بهتر است این نکته را جدی بگیرید .
3- برای ویدیو ها رونوشت ایجاد کنید
تمامی ویدیو ها و محتواهای یوتیوب دارای کپشن هستند همچنین کپشن ها می توانند در بهینه سازی سئو بسیار موثر واقع شوند .
برای ارزش گذاری بیشتر به ویدیو منتشر شده بهتر است که برای آن یک رو نوشت Transcript تهیه نمایید تا به رتبه بندی خود در موتور جست و جو گوگل کمک بیشتری کنید .
گسترش چنل های یوتیوب شما
یکی دیگر از موتور های قدرتمند جست و جو یوتیوب است که از قدیم شهرت بالایی در بین کاربران داشته است . این موتور به حدی مشهور است که موتور جست و جوی بینگ را نیز شکست داده و از آن جلو زده است .
به علت وجود میلیون ها ویدیو در یوتیوب نه تنها مانع رشد این برنامه نشده است بلکه به رشد روزافزون آن هستیم. بخش قابل توجه این موضوع این است که یوتیوب همچنان به رشد خود ادامه می دهد . روزانه کاربران زیادی برای یافتن مطالب موردنظر خود به یوتیوب مراجعه می کنند. می توانید با ساخت کانال یوتیوب با کیفیت منبعی بسیار عالی برای افزایش ترافیک سایت خود داشته باشید.
امروزه 55 درصد از کل جستجوهای گوگل حداقل به همراه یک ویدیو هستند.
به همین دلیل با در نظر گرفتن محبوبیت فراوانی که ویدیوها دارند، نادیده گرفتن ویدیو در سئو 2021 سبب پشیمانی ما خواهد شد. از آنجایی که گوگل مالک یوتیوب است در نتایج جستجوی باید انتظار ویدیوهای بیشتری را داشته باشیم.
درون مقاله های متنی از ویدیو استفاده کنید
ما از محبوبیت بسیار بالای ویدیوها نزد کاربران آگاه هستیم چرا از این فرصت استفاده نکنیم؟ هیچ شکی نیست که بهره گیری از ویدیو ها در مقالات صفحه بلاگ می تواند به رشد شما در زمینه سئو در سال 2021 کمک بسیار خوبی بکند.
بهبود Bonce Rate کاربران یکی دیگر از مزایای بسیار خوب بهره گیری از ویدیو درون مقاله صفحه بلاگ است.
در نهایت سعی کنید تا ویدیوها بیشتری را در مطالب سایت خود قرار دهید و از محبوبیت بی نظیر آن استفاده کنید.
فصل 7: استاد هدف جستجو شوید
یکی از رکن های اصلی سئو در این سال ها، هدف جستجو یا Search Intent است. دلیل اصلی تمرکز زیاد روی هدف جستجو نیز بسیار مشخص است. زیرا محتوایی که هیچگونه هدف جستجو مشخصی ندارد شانسی برای ورود در نتایج برتر گوگل را نخواهد داشت.
گوگل روز به روز در حال رشد خود است، تا بتواند نزدیک ترین و بهترین نتایج ممکن را به کاربران خود نمایش دهد. به همین دلیل باید هدف جستجوی را یکی از اولویت های اصلی خود در سئو سال 2021 در نظر بگیرید.
هدف هر کلمه کلیدی خود را بشناسید.
هر کلمه کلیدی را انتخاب کنید زیرا باید هدف مشخصی را پشت خود در نظر بگیرید. کلمات کلیدی قادرند تا اهداف متفاوتی مانند پیداکردن محصول یا خدمت، خرید محصول و یا حتی بررسی و مقایسه چند محصول باهم باشد.
باید کلمه کلید خود را به نحوی انتخاب کنید تا بتوانید همخوانی حداکثری را یکی از اهداف جستجوی خود درنظر بگیرید. این ارتباط میان کلمه کلیدی و هدف جستجو قادر است سبب حضور شما در رتبه های برتر گوگل شود.
همخوانی 100 درصدی محتوا با هدف جستجو
پس از شناسایی هدف جستجوی هدف اکنون نوبت به این رسیده است که محتوایی غنی و با کیفیت را با هدف جستجوی کاربران تولید کنید. سعی کنید محتوایی که تولید می کنید حاوی کلماتی و مفاهیمی باشد که کاربران جستجو می کنند. این نوع همخوانی میان محتوا و هدف جستجو باعث می شود تا محتوای شما در بهترین رتبه گوگل نمایش داده شود.
بهینه سازی مطالب قدیمی متناسب با هدف جستجو
بهتر است بدانید که بهینه سازی محتوا با هدف جستجو صرفا به محتوای جدید مربوط نیست. اگر در گذشته محتوایی را منتشر کرده اید اما کلمه کلیدی با هدف جستجوی همخوانی ندارد به سراغ ویرایش آن بروید. با این عمل محتوایی با کیفیت را بدست خواهید آورد.
می توانید سئو درون صفحه ایی (one-page-SEO) و تجربه کاربری صفحع خود را به بهترین نحو بهبود دهید. این فعالیت باعث افزایش ترافیک به سمت سایت و مقالات شما خواهد بود و رشد و ترقی سایت شما را به همراه خواهد داشت.
فصل 8: مقابله با نزول CTR
امروزه نرخ کلیک ارگانیک بسیار پایین است و این یکی از معضلات و موضوعات بسیار مهم سئو بهینه سازی است. با توجه به آمار منتشر شده نرخ CTR ارگانیک در جستجوهای موبایل از سال 2015 تا امروز 41.4 درصد کاهش یافته است. دلیل اصلی نرخ پایین CTR ارگانیک هم وجود تبلیغات (ads)، جعبه های جواب (Answer Boxes) و موارد دیگر در صفحات نتایج گوگل است. این شلوغی ها سبب می شود تا نرخ کلیک طبیعی سایت با کاهش بسیار زیادی روبه رو شود.
استفاده از کلمه کلیدی در URL صفحات
با توجه به مطالعات جامع در خصوص نرخ کلیک سال 2019 نشان دهنده این است که وبسایت هایی که در URL های خود از کلمات کلیدی استفاده می کنند در مقایسه با کسانی که این عمل را انجام نمی دهند 45 درصد نرخ کلیک بیشتری دارند.
احساسات را دست کم نگیرید
یکی از نتایج بسیار جالبی که در مطالعات اخیر با خود به همراه داشته است ارتباط مستقیم نرخ کلیک با تیترهای احساسی بوده است.
بهره گیری از کلمات نشان دهنده قدرت تیترها است که سبب کاهش 14 درصدی نرخ کلیک شما خواهند شد.
تیترهای متقاعدکننده کاربران می توانند سبب نرخ کلیک بیشتری به خود جذب کنند. البته باید در نظر بگیرید که تیترهای مطابی شما در حوزه طعمه کلیک (Clickbate) وارد نشوند. زیرا کاربران علاقه خود را روی نتایج شما از دست خواهند داد.
توضیحات متا (Meta Description) را جدی بگیرید.
توضیحات متا برای صفحات خود بنویسید و آن ها باید کاملا منحصربه فرد و یونیک باشند. توضیحات متا نقش کلیدی در کلیک کاربران روی نتایج شما خواهند داشت و می توانند کاربران را را متقاعد کنند روی آن ها کلیک کنند. زمان کمی برای نوشتن توضیحات متای با کیفیت صرف کنید. توضیحات متا می تواند به تنهایی سبب رشد 6 درصدی CTR ارگانیک سایت شما شود.
نکات سریع سئو برای 2021
محتوای تحقیقاتی تولید کنید
امروزه در دنیا آنچه ارزشمند است که شما بتوانید به کمک داده و اطلاعات کاربران خود درگیر کنید.البته شایان ذکر است که معمولا تولید محتوای تحقیقاتی زمان زیادی را از شما طلب خواهد کرد. اما نتیجه نهایی بسیار لذتبخش خاهد بود و سبب می شود خستگی از تن شما خارج شود.
محتوای بصری ار در لیست محتواهای خود قرار دهید.
محتواهای بصری مانند ویدیو ها که پرمخاطب ترین محتواهای حال حاضر شناخته می شوند. امروزه 87.5 درصد از بازاریابان فعال در حوزه دیجیتال، از محتواهای بصری در بازاریابی محتوایی خود بهره مند می شوند.
با ظهور شبکه های اجتماعی مانند اینستاگران سبب شد تا محتواهای بصری بیشتر از قبل مورد توجه عموم قرار گیرد. به همین دلیل باید در فرآیندها سئو در سال 2021 به محتواهای بصری خود توجه زیادی کنید تا در نهایت بتوانید نتایج بسیار خوبی را کسب کنید.
در پایان باید این مسئله متذکر شد که مسئله سئو و بهینه سازی روزانه از اهمییت بسیار زیادی برخوردار است و همه افراد و صاحبین کسب و کار در این حوزه به دنبال کسب رتبه های برتر گوگل در نتایج اولیه گوگل هستند. ما در این مقاله سعی کردیم تا نقشه را سئو در سال 2021 را به شما به اشتراک بگذاریم .امیدواریم توانسته باشیم گامی مثبت در جهت بهبود سئو و بهینه سازی سایت شما داشته باشد.