راهنمای جامع سئو در سال 2021 : بهتر از سایرین باشید! این آموزش ، یک راهنمای کامل برای سئو در سال 2021 است.

در این پست، تمامی کارهایی که برای سئو کردن سایت لازم است را با شما به اشتراک خواهم گذاشت.

اما اینها اصول کلی است ، و شما ممکن است استراتژی های دیگری نیز ببینید که هنوز در 2021 جواب میدهند.

اگر شما میخواهید در سال جدید همچنان در سئو بهتر از دیگران باشید ، پس ادامه پست را بخوانید.

راهنمای سئو در سال 2020

سرفصل های آموزش سئو در سال 2021


بخش اول

اعتبار دامنه ورژن 2.0 یا Domain Authority 2.0


افزایش جستجوی بصری

بخش دوم

افزایش جستجوی بصری

نقش ویدئو در سئو2020

بخش سوم

موج ویدئویی همچنان ادامه دارد.

بهینه سازی جستجوی صوتی

فصل چهارم

بهینه سازی جستجوی صوتی

بهینه سازی اسنیپت ها

بخش پنجم

بهینه سازی برای اسنیپت ها

توجه به هدف جستجو

بخش ششم

در نظر گرفتن هدف جستجو

جلوگیری از کاهش CTR

فصل هفتم

جلوگیری از کاهش CTR

اهمیت بک لینک در سئو

بخش هشتم

بک لینک همچنان کلیدی است

نکات کلیدی سئو

بخش نهم

نکات سریع سئو در 2021

فصل اول :

اعتبار دامنه یا Domain Authority 2.0

اعتبار دامنه ، قبلا فقط به لینک ها برمیگشت.

نه چیز دیگر!

اما امروز،علاوه بر لینک، گوگل سایت شما را بر اساس 

  • تخصص یا خبرگی،Expertise
  • و میزان معتبر بودن ،Authoritativeness
  • قابلیت اطمینان،Trustworthiness

نیز بررسی میکند.

این سه فاکتور با بنام E-A-T می شناسیم.

امروز ، اعتبار دامنه به معنی E-A-T می باشد.

در این فصل، هر آنچه شما در خصوص این ترند مهم سئو نیاز دارید را پوشش میدهیم.

در سال اخیر “راهنمای رتبه بندی کیفیت گوگل” بر روی E-A-T متمرکز شده است.

چیزی که روشن است:

E-A-T سالها بخشی از دستورالعمل های گوگل بوده است.

اما بنطر میرسد تمرکز گوگل بر روی E-A-T بیشتر و بیشتر  شده است.

بعنوان مثال: گزارش جدید گوگل با عنوان “جستجو چطور عمل میکند؟” نشان میدهد که آنها میخواهند “منابع معتبر” را رتبه بندی کنند.

آنها حتی از E-A-T بعنوان یک سیگنال رتبه بندی کلیدی یاد میکنند:

خب پس وقتش رسیده که E-A-T سایت خودتون رو درست کنید. با ما همراه باشید.

متخصص باشید (یا یک متخصص را بکار بگیرید)

اگر شما برای تولید محتوا از مترجم های آزاد و فریلنسر استفاده میکنید، در اشتباه هستید!

به این دلیل که گوگل میخواهد مطالبی را که توسط متخصص آن حوزه نوشته شده است را به نمایش بگذارد.

متخصصان گوگل حتی تا جایی پیش رفته اند که میگویند مطالب پزشکی باید توسط متخصصان حوزه سلامت نوشته شود:


در حقیقت ، Google ممکن است از شکل جدیدی از نویسندگان Google استفاده کند تا بفهمد چه کسی در پشت یک قطعه محتوا قرار دارد … و اینکه آیا آنها متخصص در آن فضا هستند یا خیر.

بنابراین اگر شما میخواهید که مقاله های شما در سال 2020 رتبه بگیرند ، باید توسط افرادی نوشته شوند که در آن حوزه دانش تخصصی دارند. (به خصوص در حوزه پزشکی)

شفاف باشید

Google احتمالاً روی سیگنالهای خارج از سایت متمرکز شده است تا E-A-T سایت شما را بفهمد.

گوگل می گوید:

دستورالعمل های رتبه بندی زمان زیادی را صرف ارزیابی خود سایت می کنند.

به عنوان مثال ، رهنمودها اشاره می کنند که:

 

پس باید نکات زیر را در سایت خود رعایت کنید:

  • صفحه درباره ما
  • یافتن ساده مطالب سایت
  • ذکر رفرنس های مطالب سایت
  • رعایت خط مشی رازداری و شرایط خدمات
  • مشخص بودن نویسنده هر مقاله

در این مقاله ، از مطالب ارزشند بکلینکو و ماز استفاده شده است.

امروزه اهمیت سئو و بهینه سازی آنقدر مهم و کارآمد است که سئوکارها دائم در حال افزایش اطلاعات خود در این زمینه هستند . سئو در سال 2021 دارای تکنیک های نوین و به روز است که قصد داریم در این مطلب تمامی فاکتور های مهم را تحلیل کرده و در خدمت شما همکار ها و همراهان عزیز قرار خواهیم داد .
این مقاله یک مقاله معمولی نیست . شما پس از خواندن این مطلب در خواهید یافت که چگونه از تکنیک های ترند سئو 2021 استفاده کرده و رتبه خود را در گوگل افزایش دهید .
پس همراه ما باشید و این مطلب را از دست ندهید .
فصل 1: تحلیلی بر بخش های حیاتی هسته وب
از فاکتور های مهم و کارآمد که در رتبه بندی گوگل جای باز کرده ، بخش های حیاتی هسته وب (web core vitals) است .
که این فاکتور به گفته گوگل در ماه می 2021 وارد این عرصه می شود .رعایت این تکنیک جدید رد سایت شما باعث می شود که در چهارچوب گوگل در راستای بالا بردن رتبه خود تلاش گنید .
در ادامه با آموزش این تکنیک ها در خدمت شما عزیزان هستیم تا سایت خود را مدیریت کرده و در کار خود بهترین باشید .

تحلیلی بر بخش های حیاتی هسته وب

بخش های مهم و حیاتی هسته وب: هر آنچه لازم است در مورد آنها بدانید و عمل کنید
سه فاکتور اصلی که گوگل آن هارا در صفحه ها و سایت های موجود در اینترنت مهم و اساسی میدانند و جالب این که این سه فاکتور در بخش های مهم هسته وب گنجانده شده است
این المان ها عبارتند از ؛
• تغییر طرح جمعی صفحه یا سایت (Cumulative layout shift)
• تاخیر اولین ورودی (First input delay)
• پر حجم ترین و بزرگترین مولفه صفحه در حال بارگزاری (Largest contentful paint)

همانطور که گوگل مطرح کرده سه فاکتور بالا از المان های تاثیر گذار روی سئو و نتیجه حضور سایت و صفحه شما در نتایج سرچ گوگل است .

رتبه بندی زمانی تغییر می یابد که این المان ها در صفحه مورد نظر به کار گرفته شود .
بر طبق گفته های گوگل که داشتن این المان ها تنها الزام برتری رتبه صفحه شما نیست و بهتر است تمام تمرکز خود را روی آن نگذارید لیکن بر طبق این بیانیه نباید از اهمیت بخش های حیاتی هسته وب غافل شوید .

ما صفحه های پر محتوا که ازنظر اطلاعات بهترین باشند را در الویت برای نمایش عموم قرار میدهیم حتی اگر در استفاده از المان های تجربه صفحه دچار ضعف باشند .

برای این که بتوانیم بهترین عملکرد سئو را در سال 2021 داشته باشیم باید در المان های این فاکتور را بهینه سازی کنیم تا بازخورد بهتری در سایت و صفحه خود داشته باشیم .

راهکار هایی برای بهتر کردن المان های حیاتی هسته وب
در باب بهینه سازی بخش های حیاتی هسته وب باید این موضوع را در نظر گرفت که بهنیه سازی نسبت به هر وبسایت بسته به نیاز آن متفاوت است .
به طور مثال ، سایت یا صفحه ای که طراحی آن توسط Shopify صورت گرفته از لحاظ بهبود المان های حیاتی هسته وب با وبسایتی که توسط ورد پرس ساخته و طراحی شده بسیار متفاوت است .
شاید برایتان مبهم باشد که از کجا و چطور متوجه شویم که کدام قسمت سایت نیاز به بهبود دارد ؟
در ادامه با روش ها و تکنیک های متفاوتی همراه شما هستیم تا شما سئو کار های عزیز با بهترین و به روز ترین متد ها آشنا شوید .
در اولین مرحله باید ابزار تحلیل و سنجش وضعیت صفحه خود یعنی گوگل سرچ کنسول را باز کرده و گزینه Core Web Vitalsرا انتخاب کرده تا اطلاعات مورد نظر در این باره برای شما نمایش داده شود .

پس از آن باید ساختار سایت خود و شکل قرار گیری آن را مورد توجه قرار دهید.

گوگل قسمتی از سایت را به آدرس های موجود اختصاص داده است . در این قسمت از گزارش این فاکتور تعدادی آدرس ضعیف (Poor URLs) برای شما نمایش می دهد .
یکی از روش هایی که میتوانید بازخورد خوبی در سئو 2021 خود داشته باشید این است که تعداد این آدرس ها را به حداقل و در آخر به صفر برسانید .

این آدرس های ضعیف نتیجه مخرب و منفی روی سئو سایت شما دارد و اثر گذاری لینک های مثبت را منقضی میکند . پس پیشنهاد می شود که امر حذف لینک ها و آدرس های ضعیف را در الویت کاری خود قرار دهید .
البته همان طور که پیش تر عرض کردم بهبود وضعیت سایت شما به مدل و نوع سایت شما و فاکتور های بخش های حساتی وب بستگی دارد .
فصل 2: رتبه بندی عبارات در گوگل چه معنی دارد ؟

گوگل همیشه تلاش خود را میکند ا بهترین نتیجه را در دست کاربران خود قرار دهد و در جدید ترین آپدیت خود از تکنولوژی در زمینه سرچ به اسم Passages رو نمایی کرده است .
این تکنولوژی که به تازگی هم رونمایی شده این امکان را به گوگل میدهد تا یک عبارت یا کلمه مشخص شده را به تنهایی رتبه بندی کند و در گر نیازی به کل محتوای آن سایت و میزان مرتبط بودن کلمه با کل صفحه نیست .
برای درک میزان تاثیر گذاری این فاکتور در سئو به الگوریتم پنگوئن رجوع میکنیم که میزان تاثیر گذاری و نتیجه سرچ در آن 3.1 درصد است در صورتی که Google Passage Ranking به تنهایی تاثیر 7 درصدی روی نتایج سرچ میگذارد .
به همین دلیل در این فصل همراه ما باشید تا به تحلیل بهینه سازی برای این الگوریتم جدید رتبه بندی بپردازیم ،

عملکرد Google Passage Ranking به چه صورت است ؟

گوگل دیگر از روش قدیمی رتبه بندی به صورت کلی یک صفحه به ندرت استفاده می کند .زیرا با روی کار آمدن Google Passage Ranking گوگل خیلی راحت می تواند عبارات و پاراگراف های مشخصی از به صورت مستقل رتبه بندی کند و نیاز نیست که کل محتوای یک صفحه به موضوع مشخصی مرتبط باشد .
بدین صورت گوگل میزان مرتبط بودن سایت شما با عنوان یا موضوع جست و جو شده در مقیاس سنجش خود قرار میدهد و همچنین عبارت ها ، کلمه ها و پاراگراف ها را سنجیده و رتبه بندی میکند .

همان طور که گفته شد شاید تمامی المان ها الزامی نباشد لیکن باید به هر کدام از آنها به صورت مستقل و جامع بها داد شود و این بدین معنیست که باید از لحاظ کیفیتی و ساختاری مناسب برای سایت شما باشد .
زیرا گوگل فاکتور بررسی از قسمت های مختلف صفحه شمارا در لیست خود خط نمی زند .
تمامی عملکرد ها و فعالیت های سئو درون صفحه ای (On-Page SEO) نیز برای گوگل دارای ارزش است و باید به آنها نیز توجه شود .
تمامی بک لینک ها ، پیشرفت در تجربه کاربری نیز از المان های مهمی در زمینه رتبه گیری شما توسط گوگل هستند پس باید به تمامی فاکتور ها با دید وسیع تری نگاه کرد و به آن عمل نمود .
نکته شایان ذکر این است که این تکنولوژی شانس دیده شدن سایت شما در رتبه های برتر را به طرز چشم گیری افزایش داده لیکن این شرایط در صورتی امکان پذیر است که تمامی فاکتور های مرتبط با سئو و بهینه سازی آنرا رعایت کرده باشید .

در ادامه به پردازش نکاتی برای شانس بیشتر در زمینه دیده شدن صفحات شما در رتبه های عالی در اینترنت میپردازیم .
محتوا را به قسمت های مختلف تقسیم کنید.

همان طور که پیش تر گفتیم گوگل رتبه بندی را ریز تر کرده و عبارات و پاراگراف ها را نیز رتبه بندی میکند و همچنین اشاره کردیم که گوگل با ساختار بد و چینش نا منظم کنار نمی آید . اما آیا علت این رفتار گوگل در چیست ؟
در جواب به این سوال باید توضیح داد که گوگل در طبق یک فرایند هر یک از عبارات و پاراگراف های محتوای سایت شمارا به صورت جدا و مستقل یک صفحه وب در نظر میگیرد پیس بهتر است هر بخش از محتوای خود را در چهارچوب و اصول قرار دهید و هر آن را از حالت کلی خارج کرده و تقسیم بند کنید تا نتیجه مطلوب تری بگیرید .
برای مثال برای تیتر ها از هدر H3 استفاده کنید تا گوگل آن را یک صفحه وب مستقل در نظر بگیرد و جزئی سازی کند .
اگر تا به امروز به این نکته توجهی نداشتید بهتر است از امروز دست به کار شده و نکته های ریز و مثبت را در کنار هم بگذارید تا پازل سئو شما کامل شود .
تاثیر محتوای طولانی را دست کم نگیرید
یکی از باگ یا ایراداتی که گوگل در گذشته در زمینه محتواای طولانی داشت این بود که سایتی با محتوای کمتر تمرکزش را فقط مورد نظر میگذاشت ،نتیجه بهتری نسبت به شما میگرفت . برای مثال شما در مورد مقاله نویسی مطلبی را نوشته اید و در آن در مورد مقدمه نویسی مقاله نیز صحبت کرده اید .
اما فرد دیگری تنها تمرکز وقت خود را روی موضوع مقدمه نویسی مقاله صرف کرده بود گوگل در آن زمان گاهی صفحه ای که فقط روی موضوع تمرکز میکرد و راجعش مینوشت را در الویت قرار میداد و توجی به میزان کمی یا زیادی متن نمیکرد و به آن رتبه میداد .

لیکن در سال 2021 دیگر این فاکتور تاثیر 100 درصدی بر روی رتبه گیری ندارد زیرا گوگل محتوای صفحه شمارا به ده ها و یا صد ها بخش تقسیم کرده و در مورد هر بخش جداگانه نظر میدهد و بعد از آن هر یک از این بخش ها که توسط گوگل مورد بررسی قرار گرفت شانس حضور در بخش جست و جو را به دست می آورد .
در راستای همین امر بهتر است به سمت نوشتن متن های طولانی در چهارچوب اصول ذکر شده با تقسیم بندی درست محتوا بروید تا شانس خود را در رتبه گیری افزایش دهید .

نکته ای باید به آن توجه شود این است که محتوای طولانی برای لینک دادن ، بک لینک ها و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی ، بی نظیر است .

فصل 3: بهینه کردن Featured Snippets

در نتیجه آماری از یک سایت معروف به نام SEMrush درصد قابل توجهی از نتیجه های سرچ در گوگل حداقل دارای یک Featured Snippet بوده اند .
نکته حائز اهمیت این است که Featured Snippet گاها کلیک دزد هستند . برای مثال شما روی لینک ها کلیک کرده اید اما در حقیقت این اسنیپت ها هستند که کلیک شده اند و رتبه 0 را به خود اختصاص میدهند .
سوالی که شاید ذهن مخاطب را درگیر کند این است که گوگل محتوای مارا چگونه در Featured Snippet نمایش می دهد ؟
در ادامه این فصل از سئو 2021 جواب این سوال را پیدا خواهید کرد و همچنین اینجاایم تا راهکار هایی برای بهینه کردن قسمت Featured Snippets سایت شما ارائه بدهیم .
به دنبال فرصت های Featured Snippet باشید
همان طور که میدانید ارزش کلمه های کلیدی در سئو و فرایند بهینه سازی بالاست از این رو برای داشتن Featured Snippets باید لازمه اصلی آن یعنی کلمات کلیدی را رعایت کنید و به کار بگیرید .
در مرحله اول شما باید دنبال کلمات کلیدی باشید که شانس بیشتری در Featured Snippets دارند . شاید در حین این جست وجو به کلمه هایی بر بخورید که در برخی از آنها رتبه خوبی دارید و برایتان مبهم است که چرا باید دوباره برای این کلمات وقت بگذارم ؟

در جواب باید گفت که 99 درصد اسنیپت هایی که میبینید دارای رتبه بالایی هستند که باعث میشود جز ده رتبه برتر قرار بگیرند پس اگر قراراست سایت شما جز ده برتر باشد باید این شانس را تا حد امکان بالا ببرید .
یکی از روش هایی که بسیار موثر است گزارش کلمات کلیدی ارگانیک است که با آنها در گوگل رتبه کسب کرده اید و بهترین منبع شما برای این کار هستند .

اضافه کردن Snippet Bait به صفحه خود را امتحان کنید
در سئو 2021 اگر میخواهید که در Featured Snippet قرار بگیرید از روش نوشتن Snippet Bait استفاده کنید .
Snippet Bait ها محتواهای 40 تا 60 کلمه ای هستند که برای حضور شما در اسنیپت ها طراحی شده اند .
اما شاید بپرسید که چرا Snippet Bait باید فقط 40 تا 60 کلمه باشند ؟
برای فهمیدن جواب این سوال کافیست که کمی تحقیق کنیم تا متوجه شویم که اکثر اسنیپت ها خودشان درقسمت Snippet Bait 40 تا 60 کلمه دارند .

برای انواع دیگر Featured Snippet ها ،کمی محتوای خود را تغییر دهید
همان طور که ذکر شد یکی از روش های موثر در سئو Snippet Baitاست اما موردی که باید در نظر گرفت این است که Snippet Bait ها فقط برای اسنیپت های پاراگرافی موثر است .

اگر میخواهید که سایت شما جز یکی از انواع اسنیپت ها باشد باید محتوای خود را منعطف و تغییر دهید . برای مثال در Featured Snippet های لیستی باید از هدر های H2 و H3 برای لیست مورد نظر استفاده کرد .

گوگل با استفاده از نبوغ و الگوریتم های خود زیر تیتر هارا در محتوای شما بررسی میکند و در صورت تایید در Featured Snippet به نمایش می گذارد .
همچنین تیتر سازی را میتوان در اسنیپ های جدولی نیز به کار گرفت .

فصل 4: جست وجو بصری نو پا اما محبوب

از فناوری هایی که امروزه مورد استفاده قرار میگیرد میتوان به جست و جو به کمک تصویر ها یا همان سرچ بصری اشاره کرد .
اما آیا سرچ بصری در سئو و بهینه سازی آن به ما کمکی میکند ؟
درست است که این فناوری تازه کار است و ممکن است مخاطبان خاص نداشته باشد لیکن محبوبیت بصری روز به روز بیشتر می شود و رشد میکند .
در این فصل میخواهیم به فناوری جست و جو بصری و نکات مهم آن بپردازیم .
توسعه جستجو بصری
از آنجایی که روز به روز مخاطبان این فناوری بیشتر می شود بهتر است برای آشنایی با آن آمار زیر را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم .
ابزار قدرتمند بصری به نام گوگل لنز که در حال حاظر موارد استفاده از آن بالای یک میلیارد بار بوده است .

Pinterest، یکی دیگر از وبسایت هاییت که مرجع عکس و فیلم است و تنها ماهیانه بیش از ششصد میلیون جست و جو و بازدید دارد .

36درصد استفاده از جست و جو های بصری در آمریکا بیش از 36 می باشد .

معجزه کاربرد جست و جو بصری
این فناوری با اینکه ابتدای راه است اما پیشرفت چشم گیری داشته و محبوب شده است . اگر برایتان سوال است که دلیل این همه محبوبیت در مدت کوتاه چیست ؟ بهتر است گوگل لنز را روی گوشی خود نصب کنید تا شما هم مخاطب این فناوری شوید و پا به دنیای جدیدی بگذارید .

روش بهینه کردن سایت شما برای استفاده از جست و جوی بصری در سئو
روش ها و فاکتور های زیادی وجود دارد که به ما اجازه می دهد نتایج خوبی در جست و جوی بصری خود داشته باشیم که در این قسمت معرفی و تحلیل آنها می پردازیم .
روش Mobile Friendly کردن سایت شما
یکی از فاکتور هایی که اتفاقا نتیجه خوبی نیز میدهند جست و جوی بصری در اپ های موبایلی است که از فیلتر گوگل رد شده و قبول شده است ، البته منطقی است که با وجود گوشی های هوشمند ، گوگل به چه دلیل این فاکتور را میپسندد و آن را مهم می پندارد .

عملکرد سنتی سئو در باب تصویر ها
از سری تکنیک هایی که هنوز مورد قبول گوگل لنز است میتوان به بهنیه سازی اسم و یا متن جایگزین برای تصاویر اشاره کرد .
همچنین موضوع مهم این است که هر چه قدرت سایت سئو شده توسط شما ، پر قدرت تر باشد ،شانس بیشتری برای دیده شدن توسط گوگل لنز دارید .

از رکن های اصلی کیفیت خوب و بالای محتوای شماست
طبق گفته های گوگل ، این برنامه علاقه به محتوای جذاب ، با کیفیت و غنی دارد (چیزی حدود 1500 کلمه ) و بیشتر روی آن وقت می گذارد و آن را مورد بررسی خود قرار میدهد .
شاید این موضوع برای شما هم سوال باشد که متن محتوا چه تاثیری بر رتبه گیری و حضور در نتایج سرچ دارد ؟
در جواب باید گفت که متون درج شده در صفحه شما از اهمییت بالایی در سئو برخوردار هستند و یکی از فاکتور های در نظر گیری صفحه شما متون صفحه شماست .
پس در سئو 2021 بسیار خوب است که از متن های با کیفیت و پر معنی استفاده کنید تا سایت شما دقیق تر و سریع تر در بررسی گوگل و پروسه رتبه بندی قرار گیرد .

فصل 5: تغییر و تحول قدرت دامنه سایت شما

در گذشته اگر می خواستید قدرت دامنه Domain Authority وبسایت را مورد بررسی قرار دهید فقط استفاده از لینک ها موثر بود وی امروزه دیگر به این صورت نیست ، و گوگل به صورت پیشرفته قدرت دامنه شما را در سه فاکتور تخصص (Expertise) ، اقتدار (Authoritativeness) و قابل اعتماد بودن (Trustworthiness) مورد بررسی و تحلیل خود قرار میدهد . و این سه فاکتور را به اختصار E.A.T میداند .
گوگل در نتایج جست و جوی خود قدرت دامنه سایت شمارا فراموش نکرده و آن را د ر رتبه بندی تاثیر میدهد .
در این فصل قصد داریم که با جدید ترین نسخه قدرت دامنه آشنا شده و آن را د ر سئو2021 تاثیر دهیم .

در قسمت ارزش گذاری برای سایت ها ، گوگل از فاکتور E.A.T به عنوان یک فاکتور کلیدی و موثر میداند و قسمتی از رتبه بندی خود را به این زمینه اختصاص میدهد .

در ادامه با اهمیت E.A.T و روند استفاده از آن در سئوی 2021 و همین طور بهبود بخشی به آن آشنا خواهیم شد .
در زمینه کاری و فعالیتی خود استاد باشید
برای بهبود سئو خود در سال 2021 باید پست ها و مقالات سایت خود را به دست آدمش بسپارید که در این زمینه تخصص دارد و همچنین نکات مهم سئو و ارزیابی گوگل را به خوبی فرا گرفته است .
طبق گفته گوگل نیز تمام مطالبی که در سایت شما قرار میگیرد باید توسط متخصصش در همان زمینه نوشته شده باشد . برای مثال اگر سایت شما دارای مطالب پزشکی است باید توسط متخصصان پزشکی تایید و یا نوشته شود .
زیرا گوگل از دید تخصصی به مطالب شما نگاه کرده و آن را مورد بررسی خود قرار میدهد .

در زمینه نوشتن مطالب به هیچ عنوان نمیتوان گوگل را گول زد و کار را به افراد غیر متخصص واگذار کرد .
پس اگر میخواهید سایت شما از نظر محتوا در اولین نتایج جست و جو و رتبه باشد باید نسبت به موضوع محتوای خود ، فرد متخصص را قرار دهید .
برای کاربر های گوگل شفاف سازی کنید
یکی از راه هایی که توسط E.A.T مورد بررسی قرار میگیرید ، سیگنتل های خارج از سایت شماست که به گوگل در این زمینه کمک میکند .
گوگل زمان زیادی را صرف میکند تا به صورت دقیق و با استفاده از سه فاکتور E.A.T سایت شما را مورد تحلیل قرار دهد .
پس بهتر است برای کسب اعتبار و ارزش خود در مقابل گوگل و همچمنین بهبود خود در سئو 2021 به نکته های زیر توجه کنید ؛
• در صفحه در باره ما سایت خود از طراحی بی نقص استفاده کنید
• برای دسترسی راحتتر کاربران ، مسیر صحفه ارتباط با ما سایت خود را بهینه و بی نقص کنید .
• هر مقاله یا متن باید نویسنده داشته باشد واطلاعات آن نویسنده ذکر شده باشد
• لینک گیری از سایت های معتبر خارجی
• برای سایت خود حریم خصوصی تعیین کنید واز سیاست شرایط خدمات نیز استفاده کنید.

نام خود را انتخاب کنید
همانطور که میدانید فاکتور E.A.T بررسی خود را خارج از سایت شما انجام میدهد . هر شخصی در این زمینه میتواند ادعاهایی داشته باشد و خود را متخصص آن زمینه بداند ، اما مسئله اصلی اسن است که تخصص خود را چگونه به سایر سایت ها نشان خواهید داد .
سوالی که پیش می آید نیز همین است که چگونه در کنار داشتن سایتی زیبا و پر محتوا کاربران را ترغیب به استفاده بیشتر از سایت خودمان بکنیم ؟
در مرحله اول باید نام ما در بین سایت های معتبر با استفاده بیشتر قرار گرفته تا از آن جا با ما آشنا شده و از طریق لینک های گذاشته شده به سمت ما هدایت شوند به نام ما اعتماد کنند .
و در مرحله دوم باید تمام تمرکز خود را روی موضوع سایت قرار د هیم تا به پیشرفت محتوای خود در آن زمینه کمک کنیم .
دیده شدن ما در سایت های دیگر بستگی به میزان تخصص و توانایی ما دارد .

فصل 6: حکمفرمایی بی چون و چرای ویدیو

سلطه ویدیو در فضای کنونی غیر قابل انکار است و هر روز بیشتر از دیروز می شود . طبق بررسی های CISCO ترافیک مورد استفاده از اینترنت در سال 2022 به 82 درصد نیز می رسد و حتی ممکن است این درصد نیز جوابگوی کاربران نباشد .
در حال حاظر نیز حدودا بیشتر اینترنت پر از فیلم های آنلاین است لیکن همچنان 43 درصد از کاربران تقاضای ویدیو های آنلاین دیگری را در سطح اینترنت دارند .
به همین دلیل اگر فکر میکنید که ویدیو به روند رتبه گیری سایت شما و یا حتی افزایش بازخوردد کسب و کارتان کمکی نمیکند ، پیشنهاد ما این است که تجدید نظر کرده و ویدیو را در سئو 2021 خو تاثیر داده و نتیجه را مقایسه کنید .
اگر قانع شدید که از رکن های مهم سئو و ارزیابی سایت شما ویدیو ها هستند در ادامه مارا دنبال کنید و ان فصل را از دست ندهید .
Featured Snippet های ویدیویی
با توجه به نتایج های جست و جوی شما ، بهتر است کمی دقت کرده و اهمیت ویدیو ها در اسنیپت ها را ببنید .
همین یک دلیل مهم و قطعی برای اهمیت حظور ویدیو ها در این بخش است . برای انتشار ویدیو های خود و رساندن آنها به بخش Featured Snippets باید به سه نکته زیر عمل کرده و گام به گام با آن پیش بروید .

1- محتوای سایت خود را اصولی دسته بندی کنید
بهتر است که محتوای سایت خود را دربخش های مجزا و درست دسته بندی کنید تا اینگونه شانس دیدع شدن ویدیو های شما در Featured Snippets افزایش یابد
زیرا بخش بندی کردن محتوای سایت شما باعث می شود تا ویدیو شما را بر اساس بخش بندی موضوع راحت تر تشخیص دهد و همین شناسایی سریع باعث می شود شانس بیشتری برای دیده شدن داشته باشید.

2- ویدیو ها را برای سئو بهینه سازی کنید
در هنگام دسته بندی محتوای خود در سایت ، باید به موضوع تیتر ها ، توضیحات و تگ های ویدیو دقت کنید . زیرا گوگل نسبت به این فاکتور ها میتواند موضوع درون ویدیو شما را متوجه شود و آن را در دست بررسی قرار دهد .
گزارش صورت گرفته از HUBSPOT این چنین میگوید که از میان 165 ویدیو در اسنیپت ها تنها 80 عدد از آن ها از کلمه کلیدی موضوع خود در ویدیو برای شناسایی بیشتر استفاده کرده بودند پس بهتر است این نکته را جدی بگیرید .

3- برای ویدیو ها رونوشت ایجاد کنید
تمامی ویدیو ها و محتواهای یوتیوب دارای کپشن هستند همچنین کپشن ها می تواننئ در بهینه سازی سئو بسیار موثر واقع شوند .
برای ارزش گذاشتری بیشتر به ویدیو منتشر شده بهتر است که برای آن یک رو نوشت Transcript تهیه نمایید تاب ه رتبه بندی خود در موتور جست و جو گوگل کمک بیشتری کنید .

گسترش چنل های یوتیوب شما
یکی دیگر از موتور های قدرتمند جست و جو یوتیوب است که از قدیم شهرت بالایی در بین کاربران داشته است . این موور به حدی مشهور است که موتور جست و جوی بینگ را نیز شکست داده و از آن جلو زده است .

فهرست