جستجوی ارگانیک چیست ؟ زمانی که شما عبارتی را در گوگل سرچ میکنید ، گوگل در صفحه serp نتایجی را به شما نمایش میدهد که برخی از آنها با پرداخت هزینه به گوگل نمایش داده میشوند و برخی دیگر به واسطه سئو و بواسطه ارزشمند بودن محتوا رتبه گرفته اند. اگر شما وارد سایتی شوید که بواسطه سئو رتبه گرفته است یک ترافیگ ارگانیک برای آن سایت در نظر گرفته میشوید.

ترافیک ارگانیک یعنی گرفتن ورودی از گوگل بدون اینکه هزینه ای به گوگل پرداخت کنیم و تبلیغات گوگل یا گوگل Ads داشته باشیم.

وقتی عبارتی را در گوگل جستجوی می کنید، کنار بعضی از نتایج گوگل حروف AD یا تبلیغ را می بینید. این نتایج جستجو ، تبلیغات پولی گوگل هستند. یعنی صاحب وبسایت مبلغی رو پرداخت کرده است تا رتبه اول گوگل را داشته باشند. به این تبلیغات، تبلیغات به ازای کلیک یا PPC گفته میشود.

و اگر شما وارد این سایت ها بشوید ، یک ترافیگ برای سایت در نظر گرفته میشود اما این ترافیک ارگانیک نبوده و مصنوعی بوده است و بواسطه پرداخت هزینه به گوگل این ترافیک برای سایت ایجاد شده است.

سرچ ارگانیک یا ترافیک ارگانیک برای رشد سایت و سئوی سایت تاثیر زیادی دارد و گوگل ترافیک ارگانیک را تحلیل میکند تا ببیند آیا کاربری که به سایت شما فرستاده است از محتوایی که به او ارائه میکنید رضایت دارد یا خیر!

اما در ترافیک غیرارگانیک یا ترافیک تبلیغاتی ، گوگل نیازی به تحلیل رفتار کاربر ندارد و این نوع ترافیک به گفته خود گوگل ، تاثیر در سئوی سایت ندارد.

در موتورهای جستجوی وب ، نتایج جستجوی ارگانیک عبارتند از نتایج پرس و جو که کاملاً به صورت الگوریتمی محاسبه می شوند و تحت تأثیر پرداخت های تبلیغ دهنده قرار نمی گیرند.

ویکی‌پدیا

انواع روشهای جذب ترافیک وب سایت عبارتند از

  1. ترافیک مستقیم : زمانی که فردی آدرس سایت شما را در مرورگر وارد کند و وارد سایت شما شود ، یک ترافیک مستقیم می باشد.
  2. ترافیک ایمیلی : افرادی که از طریق ایمیل مارکتینگ آنها را وارد سایت میکنیم.
  3. ترافیک ارگانیک: ترافیک ارگانیک ، یعنی افرادی که از طریق سرچ در گوگل وارد سایت ما میشوند.
  4. ترافیک پولی: افرادی که بواسطه تبلیغات ادورز و گوگل وارد سایت ما میشوند.
  5. ترافیک ارجاعی: اگر لینک شما در سایت دیگری وجود داشته باشد (بک لینک) و کاربری بر روی آن کلیک کند و وارد سایت شما شود، یک ترافیک ارجاعی جذب کرده اید.
  6. ترافیک شبکه ها اجتماعی: افرادی که با کلیک بر روی لینک شما در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام وارد سایت شما شده اند.
  7. سایر ترافیک ها: وردی هایی که در هیچکدام از دسته های فوق نباشند در این دسته قرار میگیرند.

نتایج جستجوی ارگانیک

نتایج ارگانیک توسط الگوریتم پیچیده گوگل (که دارای بیش از 200 فاکتور رتبه‌بندی است) تعیین می‌شود.

اگرچه الگوریتم گوگل رازی مخفی است اما آن‌ها چندین فاکتور مهم رتبه‌بندی کلیدی را تأیید کرده‌اند، ازجمله:

  • سیگنال‌های سئو خارجی (تعداد وب سایتهایی که به صفحه خاصی لینک دارند. همچنین به‌عنوان ” بک لینک ” شناخته می‌شوند)
  • سیگنال‌های سئو داخلی
  • سرعت بارگذاری سایت
  • برند و سیگنال‌های اعتماد

استاندارد نتایج جستجوی ارگانیک شامل موارد زیر است:

  1. عنوان صفحه (برچسب عنوان)
  2. URL صفحه
  3. توضیحات متا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست