الگوریتم گورخر(zebra): بررسی صفر تا صد الگوریتم گورخر، 5 نکته کلیدی سئو با گورخر
الگوریتم گورخر چیست؟ الگوریتم گورخر به چه صورت کار می کند؟اهداف الگوریتم گورخر چیست؟
به طور کلی هدف الگوریتم گورخر، جلوگیری از سایتهای اسپم و فروشگاهی که تخلف می کنند است. سایت هایی توسط کلاهبرداری از مخاطبان،کسب درآمد می کنند شناخته می شوند و گوگل آن هارا از لیست خود کنار می گذارد.
در دنیای امروزی که به واسطه اینترنت میتوانیم با سراسر جهان در تعامل باشیم کسب و کارهای خیلی زیادی به سمت کار و فعالیت در جهان ارتباطات آمده اند.
که توسط ایجاد و راه اندازی سایت قسمت بزرگی از این کسب و کارها این توانایی را پیدا کردند تا بتوانند خرید و فروش آنلاین انجام دهند.
در بین این فعالیت ها در سال های پیشین فروشگاه های اینترنتی به شدت و با سرعت زیادی رواج پیدا کرده اند.
این گونه از سایت ها نیز مثل بقیه کسب و کار ها خواستار موقعیت و رتبه بهتر در نتیجه های گوگل هستند ،
و برای دست یابی به هدف خود از شیوه های گوناگونی استفاده می کنند.
الگوریتم ها گوگل به منظور اینکه به مدیران این سایت ها کمک کند تا با استفاده از روش های اصولی سایت خود را بهتر کنند تلاش های بسیاری کرده است،
و اگر اشتباهی از آن ها ببیند آن ها را جریمه می کند. در مقالات بعدی الگوریتم رنک برین را نیز بررسی می کنیم.
الگوریتم گورخر:
از دیگر الگوریتم های گوگل که تمرکز بیشتر آن بر روی سایت های فروشگاهی است میتوان google zebra را نام برد،
که گوگل این الگوریتم را به منظور جلوگیری از خلاف هایی از قبیل هک کردن اطلاعات مخاطبان،
ایجاد فروشگاه های اینترنتی غیر واقعی که باعث می شود مخاطبان دچار اشتباه شوند به کار گیرد.
گوگل به منظور این که بتواند در بین وب سایت هایی که افراد زیادی در بخش های گوناگون فعالیت می کنند،
و قصد دارند به موقعیت مناسبی در نتایج جست و جو برسند عدالت را رعایت کند الگوریتم های زیادی را به کار می برد.
در مطلب های سئو در رابطه با الگوریتم هایی که موجود است اطلاعاتی را برای شما همراهان زود سئو فراهم کرده ایم.
امروز قصد داریم در رابطه با الگوریتم گورخر، از دیگر الگوریتم های گوگل صحبت کنیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم
هدف الگوریتم گورخر چیست؟
همه ی الگوریتم هایی که موجود هستند در گوگل و گوگل به طور مدام در حال آپدیت آن ها است،
هر کدام در جایگاهی که دارند هدفی را دنبال می کنندکه در بهتر شدن وضعیت سایت می توانند اثر داشته باشند.
الگوریتم گورخر هم همانند الگوریتم هایی از قبیل پاندا،مرغ مگس خوار و پنگوئن و … هدفی را به منظور بهتر شدن سئو وب سایت شما دنبال می کند.
بررسی فروشگاه های اینترنتی هدفی است که این الگوریتم دارد و این توانایی را دارد که موقعیت خوبی برای سایت های فروشگاهی به وجود آورد،
و سایت های بدون کیفیت و فاقد خدمات مناسب را از نتیجه ها کنار بگذارد.
Google Zebra سئو همه فروشگاه های آنلاین را از نظر فنی مورد بررسی قرار می دهد،
و هنگامی که می فهمد سایتی دارد مخاطبان را به اشتباه می اندازد به گوگل آن سایت را معرفی می کند تا گوگل آن را جریمه کند.
در رعایت تجارت الکترونیک چه نکته هایی را باید مد نظر داشته باشیم؟
برای شما بررسی کردیم که الگوریتم گورخر چه کاری انجام می دهد؟
ولی اکنون قصد داریم نکته هایی را یاد آوری کنیم که در ایجاد تجارت الکترونیک خود طبق الگوریتم گورخر باید در نظر داشته باشیم.
این نکته ها شامل موارد زیر می شوند:
- اگر شما صاحب یک وبسایت خرید و فروش آنلاین هستید یک نما الکترونیک برای آن فراهم نمایید.
- رابط کاربری و تجربه کاربری برای مشتری های خود ایجاد کنید.
- ضمانت نامه پس از فروش برای خدمات و محصولی که می فروشید فراهم کنید.
- برای نظرات و انتقادات مخاطبان خود احترام قائل شوید و به آن اهمیت بدهید و آن ها را راضی نگه دارید.
- محتوای خوب برای خدماتی که می دهید به وجود آورید.
- چند درگاه پرداخت اینترنتی با امنیت بالا برای مشتری های خود به وجود آورید.
- از اطلاعاتی که به مشتری های شما ربط دارد محافظت کنید.
- از اینکه مشتریان شما محصولات شما را دریافت کرده اند اطمینان حاصل کنید.
- اشکالات فنی که وب سایت شما دارد را بررسی و رفع کنید.
به منظور اینکه در تجارت و سایتی که به وجود آورده اید به موفقیت برسید،
و در گوگل رتبه وموقعیت خوبی به دست آورید با حفظ نکته هایی که که به آن اشاره داشتیم ،
برای اینکه سایت شما توسط الگوریتم گوگل مورد بررسی قرار نگیرد می توانید از آن استفاده کنید.
نکته های کامل کننده الگوریتم گورخر
تاکنون این موضوع را مورد بررسی قرار داده اید که موتورهای جتسجوی گوگل همه تلاش خود را به کار می گیرند،
تا در بین تعداد زیادی از سایت های گوناگون سایت هایی که از لحاظ محتوا کامل تر و با ارزش تر است را شناسایی کند،
و جایگاه بهتری به نسبت بقیه سایت ها به آن ها بدهد.
پس خیلی منطقی به نظر می رسد که هر چه قدر فروشگاه آنلاینی که ایجاد کرده اید از اعتبار بیشتری برخوردار باشد و رضایت کاربران را بتواند به دست آورد،
و در واقع مخاطبان این توانایی را داشته باشند که با خیال راحت یک خریدی را انجام دهند،
موفق شده اید توجه گوگل را به خود جلب کنید و موقعیت خوبی کسب کنید.
زمانی که بتوانید به مخاطبان خود به صورت 24 ساعته خدمات ارائه کنید،
مسلما گوگل و الگوریتم گورخر این موضوع را در نظر خواهد داشت و بر رتبه کسب شده سایت شما تاثیراتی خواهد داشت.
چگونه صاحب فروشگاه اینترنتی بهینه شویم؟با توجه داشتن به این موضوع که الگوریتم گورخر چه کاری انجام می دهد؟
و بررسی و آنالیز فروشگاه های آنلاین هدفی است که دنبال می کند این که در جریان باشیم،
به چه صورت یک فروشگاه اینترنتی که اعتبار داشته باشد و مفید باشد را به وجود آورد دارای اهمیت زیادی است.
این موضوع که شما باخبر باشید که به چه صورت می توانید یک فروشگاه اینترنتی را طراحی و پیاده سازی کنید،
نیاز است که یک سری اطلاعات مهم برای این کار را بدانید در ادامه آن ها را برای شما بیان می کنیم:
نکته هایی که به منظور بهینه شدن فروشگاه اینترنتی خود باید به یاد داشته باشید شامل موارد زیر می شوند:
- فروشگاه اینترنی شما گواهی SSL فعال داشته باشد.
- اطلاعات تماس و شیوه های ارتباط گیری که در یک سایت فروشگاهی موجود است باید حقیقی باشد.
- پشتیبانی محصولات در یک فروشگاه اینترنتی باید به سرعت انجام شود و از کیفیت بالایی برخوردار باشد.
- محصولاتی که در سایت ثبت شده اند باید اطلاعاتشان به صورت کامل ثبت شده باشد و قیمت آن مشخص شده باشد.
- در سایت فروشگاهی شما باید امکان اینکه هر مخاطب بتواند به آسانی هر کالایی که در نظر داشت را انتخاب نمایید.
- سرعت سایت خود را زیاد کنید تا مخاطبان خسته نشوند و سایت را ترک نکنند.
آپدیت الگوریتم گورخر گوگل چیست و چه می خواهد؟
به صورت کلی میتوان مامور تازه گوگل زبرا را تازه ترین الگوریتم گوگل به حساب آورد ،
وظیفه ای که دارد پاکسازی و کنار گذاری جامعه ی “ای کامرس” از فروشگاه هایی است که کیفیت ندارند!
به دلیل اینکه روز به روز خرید آنلاین در حال زیاد شدن است پس روشن است که مسئولین گوگل برنامه هایی آماده می کنند،
تا میزان اعتیادی که به خرید آنلاین داریم را تحت کنترل داشته باشند.
در جریان هستیم که این به روز رسانی با نام “به روز رسانی کیفیت تجارت و بازرگانی”شناسایی می شود،
ولی دچار اشتباه نشوید،این آغاز گوگل به منظور حفاظت از پادشاهی رسانه های پرداختی و مجور کردن همه به منظور به کارگیری موتور های جستجو می باشد.
گوگل در حال رفتن به سوی سیستمی از صفحه نمایش نتیجه های موتور های جست و جو می باشد که طبق سایت هایی که با آن ربط دارند،
و از کیفیت بالایی برخوردارند و برای کاربرانشان ارزش قائل اند،پایه گذاری شده باشد.
پس تصور اینکه با تمرکز بر روی کلمات کلیدی رتبه بندی انجام می شود از بین می رود، اشتباه است.
بیشتر ما حمایت کننده این ایده هستیم چرا که در هر صورت 70 درصد وب، جفنگ است،و در واقع به درد نمی خورد!
اضافه بر آن ما آن مقدار که کارکنان گوگل فکر می کنند بدون توجه نیستیم و جزو 70 درصد حساب نمی شویم.
در جریان هستیم که وضع در هر کدام از صنعت های متفاوت همیشه تغییر می کند ،
پس می دانیم که SERP ها باید به روز رسانی بشوند.با این وجود مسئولین سئو فهمیده اند که لیست اصلی SERP در مدت 2 سال گذشته به مقدار زیادی کم شده است،
و امروز نتیجه های اصلی فقط 13 درصد از SERP را درست می کنند!
پس ممکن است فهمیده باشید که به چه دلیل بسیاری از ما احساس خوبی با شنیدن “آپدیت کیفیت تجارت” نداریم.
شیوه های برای رو به رو شدن با تاجر نابودی نام برید؟
شناختن و بهینه کردن محتوایی که دارید،اضافه بر پر نمودن بلاگ خود با مقاله هایی که با آن ارتباط دارند،
بر روی معرفی کردن محصولات خود و توضیح های آن ها هم متمرکز باشید.
اگر گوگل دارد صفحه های محصولات را ایندکس می کند ، مطمئن شوید که جزئیاتی که برای هر محصول می دهید کامل باشد،
و به کاربران اجازه دهید که نظراتی که دارند را بیان کنند.اضافه بر آن به یاد داشته باشید که همواره برای هر کدام از توضیحات محصول ها،
یک لینک داخلی در نظر بگیرید.در رابطه با کنترل محتوای صفحه خود به صورت هوشمند پیش بروید.
اگر URL های زیادی دارید، برای تمام صفحات خود یک پاراگراف معرفی کننده شبیه به هم برای همه محصولات خود به کار نبرید.
هریک را یه کم تغییر دهید،اگر این کار را نکنید با پنالتی گوگل به دلیل تکراری بودن محتوا مواجه خواهید شد.
دسترسی و طراحی را در اولویت قرار دهید
اگر یک وب سایت دارید و در رابطه با آمریکایی هایی که معلولیت جسمی دارند،چیزی نمی دانید،
بهتر است درجریان باشید که به نفع تان است که هر چه زود تر از کارهایی که انجام می دهید دست بکشید و برای حل این موضوع اقدام کنید،
چرا که این مشکل باعث شده است تا برند های بزرگ میلیون ها دلار از دست بدهند.
اگر سایت شما اکنون واکنش گرا نیست تلاش کنید هر چه زود تر سایت خود را ریسپانسیو کنید،
یک وبسایت واکنش گرا شما را مطمئن می سازد که تجربه مخاطبان به منظور استفاده از سایت شما بر روی همه دستگاه ها را می توان تحمل کرد.
همچنین برای شما زمان می خرد تا یک ساختار تازه برنامه ریزی و اجرا کنید برای موبایل.
ایجاد یک موتور مقایسه کننده
به طور قطع الگوریتم گورخر گوگل این مورد را سرچ می کند پس اطمینان حاصل کنید که موجود باشد!
موتور مقایسه کننده یک مورد کاربردی به حساب می آید و کاربران این اجازه را خواهند داشت تا هنگامی که در سایت حضور دارند،
بتوانند خرید های خود را مقایسه کنند.این کار بر بروی وب سایت شما اثرگذاری خوبی خواهد داشت و احتمالا نظرهای مثبت توسط مخاطبان را زیاد خواهد کرد.
به محصول های خود علامت schema.org را اضافه کنید
از مهم ترین مواردی است که باید به آن اشاره کرد.اگر از شیوه استفاده از schema اطمینان ندارید،
سریعا در رابطه با آن اطلاعات جمع آوری کنید و تلاش کنید آن را شروع کنید.
به سایت خود google Authorship اضلفه کنید و مالکیت محتوای خود را کسب کنید.
قانون نویسندگی شیوه ای است به منظور نشان دادن اطلاعات نویسنده برای محتوایی که به وجود آورده است.
گوگل این شیوه را به منظور با اعتبار کردن و تایید یک شخص واقعی به خصوصی را به وجود آورده است،
و ادعا می کند که مالک آن است، مورد استفاده قرار می دهد.ظاهرا الگوریتم های گوگل در آینده این فاکتور ها را شامل می شود.
افزودن فیلم محصول ها
تعدادی از شرکت ها مثل Zappos.com به منظور افزایش تبدیل تلاش می کنند تا فیلم هایشان را به یک اولویت اصلی تبدیل نمایند.
در سال 2012 مقاله ای انتشار یافت که در آن لوری ویلیامز در رابطه با برنامه های حال و آینده شرکت،
به منظور عقب نماندن از منحنی مربوط به فیلم محصول ها اظهار نظر کرد.
به نکته ی مهمی که باید در این قسمت توجه کرد این است که اطمینان حاصل کنید که یک پیج youtube برای شرکت خود به وجود می آورید،
و همه فیلم های محصول های خود را در آن جا می گذارید.برای مطمئن شدن از اینکه گوگل تا مقداری شما را یاری می کند،
برای فیلم های خود رونویس و زیر نویس به کار ببرید.
یک “لایو چت” به وجود آورید
اینکه برای مخاطبان راحتی بیشتری به وجود آوریم اصلا چیز بدی نیست.
لایو چت ها این توانایی را دارند برای تجربه خرید، تماس شخصی بخ وجود آورند واز تاثیرات مثبتی بر روی نرخ تبدیل شرکت شما دارا باشند.
سرعت صفحه و مدت بارگذاری را در نظر داشته باشید
اگر مدت زمان و سرعت بارگذاری سرعت زیادی نداشته باشد،ضرر زیادی برای شرکت شما به وجود می آورد.
مطالعات جدید ثابت کرد که وجود یک ثانیه دیرکرد در پاسخگویی صفحه تا 7 درضد می تواند نرخ تبدبل را کم کند.
اگر یک سایت فروشگاهی به صورت روزانه 1000 دلار درآمد در پی داشته باشد، وجود یک ثانیه تاخیر در صفحه وب ضرر 2.5 میلیون دلاری در سال به دنبال خواهد داشت.
همین تحقیق ثابت کرد که 47 درصد از مخاطبان این فکر را می کنند که یک صفحه وب در زمان 2 ثانیه یا کم تر از آن باید نمایش داده شود،
در صورتی که 40 درصد از افراد در سایت هایی که بیشتر از 3 ثانیه نمایش آن ها به طول می انجامد نخواهند ماند.
پس مدت نمایش سریع باید در اولویت های شما قرار گیرد.
برای شرکت خود سیاست هایی دقیق و مشخص داشته باشید
از مواردی که الگوریتم گوگل آن را دنبال می کند،سیاست هایی که شرکت در برابر کاربران خود دارد است.
اطمینان حاصل کنید که بخش های Privacy & Policy، Terms & Conditionsو Shipping & Returnوبقیه مواردی از این قبیل که به مشتریان ربط دارند به سادگی در سایتتان قابلت دسترسی دارند.
به یکی از فروشگاهایی که قابل اعتماد هستند تبدیل شوید
یکی از راه های ساده برای مطمئن شدن از در امان بودن وقتی که گورخر وارد می شود است.
اگر شما یکی از فروشگاه هایی که قابل اعتماد هستند محسوب شوید به احتمال زیاد از حمله اول گورخر گوگل جان سالم به در خواهید برد،
و پس از آن بی هیچ آسیب دیدگی می توانید کار خود را انجام بدهید.ولی نمیشه گفت به طور کامل از خطر الگوریتم گوگل در امان خواهید بود ولی تاثیر گذار است.
به نظرها و انتقاد های خود توجه داشته باشید،یلپ این کار را برعهده می گیرد!
آنچه در ادامه خواهید خواند پیش بینی شگفت آور من از گورخر و نظرهای ثبت شده مخاطبان می باشد.
از نظر من تعداد نظرهایی که فروشگاه شما می گیرد و میزان کیفیت این امتیازها عاملی دارای اهمیت برای الگوریتم گوگل حساب می شود.
خرید زاگات به وسیله گوگل هنگامی که یلپ پاسخ منفی به گوگل داد،ساختار فکری گوگل را به نمایش می گذارد.
تعدادی از افزاد نیز بر این باورند که کیفیت یک انتقاد دارای دو قسمت است.قسمت اول رتبه بندی است که توسز بازدید کننده ثبت شده است،
و در قسمت دیگر گوگل میزان قابل اعتماد بودن کسی که بازدید می کند را بررسی می کند.
از نظر من دقیقا مانند سیستم فیلترینگ یلپ،اگر کسی که بازدید می کند فعالیت بیشتری در اکو سیستم داشته باشد امکان دارد نظرات او بار بیشتری دارا باشند،
و اگر نظرات منفی یا مثبت باشند،برای فروشگاه با بار بیشتری ثبت می شوند.
گورخر (به انگلیسی زِبرا Zebra از ریشه کنگویی) جانوری از خانوادهٔ اسب و بومی آفریقای مرکزی و جنوبی است.
این جانور به خاطر خطوط مشکی و سفید روی بدنش معروف است. این خطوط معمولاً بر روی سر، گردن و تنه به صورت عمودی وجود دارد. این نوارهای سیاه و سفید در پنهان شدن گوراسب از دید شکارچیان موثراند. منبع
حرف آخر
دلیل اینکه به این الگوریتم گورخر می گویند این است که برای از بین بردن مزاحم ها استفاده می شود،
چون بدن گورخر به صورت راه راه است همین موضوع سبب می شود که حشراتی که نیش دارند به دلیل رنگی دارد توانایی نزدیک شدن به آن را نداشته باشد،
و در واقع این رنگ از نیش زدن آن ها پیشگیری می کند.
در این جا وب سایت های فروشگاهی که کیفیت ندارند نیز مانند این حشره های اذیت کننده می باشند که از گوگل آن ها را دفع می کند،
و برای او جاذبه ای ندارند… پس در نظر داشته باشید که سایت های فروشگاهی باید رضایت این الگوریتم را به دست آورند تا در سئو به مشکل نخورند.