الگوریتم های گوگل

الگوریتم تطبیق عصبی چیست؟ بر سئو سایت ها چه تاثیراتی دارد؟ 5 نکته کلیدی

الگوریتم تطبیق عصبی : گوگل، با انتشار پژوهشی در مورد الگوریتم تطبیق عصبی موفقیت آن را در جستجو سوالات یا جملات و انطباق آنها با صفحات وب سایت را نمایش داده است.

الگوریتم تطبیق عصبی گوگل ترکیبی کامل از تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو و موتور مصنوعی به شمار می آید. حال؛ Google در این نوع الگوریتم روی مترادف ها و مفهوم اصطلاح جستجو توجه خواهد داشت.

گوگل در بیشتر زمان ها از الگوریتم هایی که در تحقیقات خود منتشر می کند، استفاده نمیکند؛ ولی در برخی مواقع نیز از آن ها بهره می برد. ما به طور مشخص نمی توانیم بگوییم که گوگل از کدام الگوریتم ها استفاده نمی کند،

این الگوریتم امکان دارد به طور کامل از آن استفاده نشود؛ زیرا که گوگل نشان نمی دهد که از چه الگوریتمی استفاده می کند .

گوگل در خصوص الگوریتم جدید هوش مصنوعی خود توضیح می دهد:

گوگل در گذشته الگوریتم های خود را با واژه های ساده ای از قبیل پاندا و الگوریتم پنگوئن معرفی می کرد.

ظاهرا همین امر در خصوص الگوریتم جدید نیز صدق کند .

تطبیق عصبی یک روش هوش مصنوعی برای مرتبط کردن هر چه بهتر کلمات به مفاهیم است.

شیوه جستجوی افراد معمولا از اطلاعاتی که آن ها در مورد یک مشکل به خصوص می نویسند فرق دارد.

رتبه بندی مربوط به اسناد گوگل از لینک ها استفاده نمی کند؟

این الگوریتم جدید که در وبلاگ هوش مصنوعی گوگل انتشار یافته است به صورت مستقیم از فاکتورهای رتبه بندی سنتی استفاده نمی کند.

با این وجود، در ابتدا فاکتورهای رتبه بندی سنتی مورد استفاده قرار گرفته است و سپس بخش Ad-hoc retrieval استفاده شده است.

تحقیقات منتشر شده میگوید این گزینه صفحات وبی که هم اکنون رتبه بندی شده اند را دوباره رتبه بندی می کند.

این مسئله بدین معنی است که سیگنال های رتبه بندی سنتی نمایش دهنده اینکه کدام صفحات رتبه بالاتری کسب خواهند کرد نیست.

سیگنال های رتبه بندی اسپم ها را حذف کرده و اسنادی که به آن مربوط هستند را جمع آوری می نماید.

کاری که این الگوریتم جدید انجام می دهد رتبه بندی دوباره آن صفحات طبق مجموعه معیارهای مختلف و کامل،

برای منطبق کردن آن با چیزی است که دنی سولیوان تحت عنوان” مافوق مترادف” یاد می کند.استفاده از این سیگنال های رتبه بندی چیزی است،

که این مدل الگوریتمی را از تطبیق مرتبط عمیق(DRMM) منتشر شده در سال ۲۰۱۶ متفاوت می سازد.

این الگوریتم در حقیقت چه کاری انجام می دهد؟

هدف الگوریتم جدید این است که کوئری های سرچ شده و صفحات وب را فقط توسط خودِ صفحات و کوئری جستجو شده منطبق سازد.

صفحاتی که توسط این نوع الگوریتم رتبه بندی می شوند به کمک لینک ها و کلمات کلیدی به موقعیت های برتر نمی توانند دست پیدا کنند،

زیرا چنین الگوریتمی در مورد انطباق مرتبط است.

هنوز هم محتوا از دارای اهمیت بسیار زیادی است:

آیا توضیحاتی که در مورد الگوریتم جدید دادیم به این معنی است که افراد باید مترادف های بیشتری در محتوای خود به کار ببرند؟

به یاد داشته باشید که استفاده زیاد از حد هم معنی ها هم می تواند به عنوان اسپم شناسایی شود.

هدف گوگل از استفاده مترادف ها فهم بهتر بافت متن و معنای صفحه است.

اینکه شما بتوانید به طور واضح و مداوم متنی را در اختیار مخاطب بگذارید خیلی مهم تر از اضافه کردن اسپم وار مترادف ها و کلمات کلیدی است.

چیزی که گوگل هم به طور رسمی گفته است این است که این الگوریتم می تواند مفاهیم را یفهمد.

خوب این موضوع نشان می دهد الگوریتم جدید فراتر از کلیدواژه ها و عبارات مترادف رفته است.

این گزینه به گوگل کمک می کند درک بهتری از صفحه شما داشته باشد و با خبر باشد در صفحه موجود چه مشکلی برطرف شده است.

اعلان رسمی گوگل این موضوع را به خوبی نمایش می دهد:

حالا به نقطه ای رسیده ایم که در آن شبکه عصبی کمکمان می کند پا را از فهم کلمات فراتر بگذاریم و بتوانیم درک درستی از مفاهیم کسب کنیم.

جایگزینی عصبی ( رویکرد گسترش یافته در زمینه شبکه های عصبی) میگذارد تا ما از کلمات برای درک مفاهیم متن استفاده کنیم ،

و پس از آن مفاهیم جستجو شده در کوئری را با مفاهیم موجود در سند یا متن انطباق دهیم. ما این شیوه را تطبیق عصبی نام گذاری می کنیم.

اکنون که متوجه هوش مصنوعی گوگل و نحوه کار الگوریتم تطبیق عصبی شدید،

لازم است به نکاتی شامل حذف زیاد از حد کلمات مترادف ( حواستان باشد که این به معنای حذف همه کلمات هم معنی نیست )،

و همینطور به ایجاد محتوای با کیفیت توجه کنید.

فرق الگوریتم تطبیق عصبی گوگل با الگوریتم RankBrainدر چه چیزی است؟

هنگامی که در الگوریتم های گوگل از هوش مصنوعی صحبت میکنیم ، یکی از اولین الگوریتم هایی که به فکر هر سئوکار می‌رسد،

الگوریتم RankBrain است که دو سال پیش از معرفی الگوریتم Neural Matching، یعنی در سال ۲۰۱۶ ارائه گردید،

و در آن برای بار اول به استفاده مستقیم گوگل از هوش مصنوعی و تاثیراتی که هوش مصنوعی بر سئو سایت دارد اشاره شد.

الگوریتم RankBrain با بررسی رفتار کاربر در صفحات وب طراحی شد و به گوگل کمک کرد تا نتایجی مرتبط را به نشان دهد،

که لزوما حاوی کلمات کلیدی و عبارات جستجو شده نباشند. از این نظر، الگوریتم RankBrain بسیار شبیه به الگوریتم تطبیق عصبی گوگل است،

و بسیاری این دو را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. در واقع این دو الگوریتم مکمل یکدیگر حساب میشوند و هر دو بخشی از هسته عصبی گوگل یا همان Neural Core هستند.

عملکرد این دو الگوریتم در یک راستا قرار دارند و برای یافتن ارتباط بین مفاهیم و کوئری‌های می‌باشد.

اما عملکرد کلی آن‌ها با یک دیگر متفاوت می‌باشد. الگوریتم RankBrain صفحات را با مفاهیم کلمات مترادف منطبق می‌کند. در صورتی که الگوریتم Neural Matching مطابقت را طبق جستجوهای کاربران در آن منطقه جغرافیایی به دست می آورد.

هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و صفحات رتبه بندی

گوگل به تازگی در وبلاگ تخصصی هوش مصنوعی خود به مقاله ای لینک داده که در آن،

صفحات رتبه بندی بر اساس میزان ارتباط کلمه مورد جستجو و محتوای صفحات، به وجود آمده بودند.

اگرچه این الگوریتم رتبه بندی کاملا جدید است، اما نشان از بهتر شدن در تشخیص میزان ارتباط محتوا با کلمات جستجو شده به وسیله روش های شبکه عصبی دارد.

با این که به صورت قطعی نمی توان بیان کرد که موضوع مورد بحث در این مقاله همان الگوریتم تطبیق عصبی گوگل است،

اما ظاهرا به نظر میرسد که شباهت های زیادی بین آنها موجود است.

الگوریتم مورد بحث در مقاله مورد نظر به این صورت تعریف شده است:

“رتبه بندی طبق محتوای صفحات که با عنوان ad-hoc retrieval نیز آن را میشناسند، به سیستمی گفته می شود.

که صفحات تنها بر اساس متن های استفاده شده در آنها، رتبه بندی می شوند.”

تحقیقات منتشر شده در این مقاله به وضوح بیان می کند،

که این نوع سیستم رتبه بندی تنها بر محتوای صفحات و عبارت مورد جستجو متکی است.

در بیانیه گفته شده در این مقاله اعلام شده که این سیستم کاملا با سیستم های سنتی فرق دارد که در آنها،

رتبه بندی وب سایت ها علاوه بر اطلاعات داده شده در صفحه، به پیج رنک و لینک های آن نیز بستگی دارد.اهمیت محتوا بیشتر از همیشه می شود.

آیا این مسئله به این معنا نیست که تولید کنندگان محتوا باید عبارات هم معنی بیشتری در محتوا به کار ببرند؟

به کارگیری این تکنیک تنها در حالت استفاده خیلی کم، فایده دارد.

و در حالت استفاده زیاد نشان از اسپم می باشد. خیلی ساده لوحانه به نظر میرسد.

که بپذیریم گوگل تنها به وسیله وجود هم معنی های بیشتر در محتوا، به آن رتبه بهتری بدهد.

هدف از استفاده عبارت مترادف، فهم بهتر محتوا توسط گوگل است.

به نظر ما بیان واضح مفاهیم بسیار اهمیت بیشتری دارد تا استفاده بیهوده از این قبایل عبارت مثل هم در دل محتوا.

مطلبی که گوگل در بیانیه خود اعلام کرده توانایی درک مفاهیم است.

این مسئله چیزی فراتر از کلمات کلیدی و عبارت شبیه آن محسوب میشود.

در واقع این سیستم به درک طبیعی تر محتوای یک صفحه در رابطه با حل مشکلات مخاطبان توسط عبارتی که ما آن را جستجو میکنیم می پردازد.

مهم نیست که کجای لیست گوگل قرار گرفته اید. چیزی که مهم است این است که برای دستیابی به رتبه های بالا نبردی بین سایت های مختلف به وجود آمده است،

که برای دستیابی به جایگاه بالاتر نیاز دارید از روش های تخصصی و حرفه ای تری کمک بگیرید تا پیروز شوید.

این هدفی است که نه تنها شما بلکه هزاران رقیب شما به آن فکر میکنند. رسیدن به جایگاه رویایی رتبه یک گوگل!

آیا Google از الگوریتم هایی که منتشر شده استفاده می کند؟

استفاده گوگل از الگوریتم های منتشر شده

همانطور که پیش از این اشاره کردیم همیشه گوگل از الگوریتم هایی که در پتنت ها و مقاله های پژوهشی انتشار می شود استفاده نمی کند. با این وجود ،

تعداد نا مشخصی از الگوریتم های منتشر شده ، در حقیقت در الگوریتم های سرچ گوگل از آن استفاده می شود.

و نیز باید گفته شود که گوگل به شکل کلی تایید نمی کند که آیا الگوریتم ویژه ای در حال استفاده است یا نه.

گوگل قبلا به صورت کلی درباره الگوریتم هایی مثل الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن صحبت کرده است.

اما به نظر می رسد این بحث باعث شده که دنی سولیوان از الگوریتم تطبیق عصبی،

به عنوان یک سرنخ استفاده کند زیرا توسط دنی سولیوان در اکانت توییتریش به این شکل درباره این الگوریتم بیان میکند:

روش جستجو افراد در ارتباط سوال خود معمولا از روش اطلاعاتی می باشد که مردم و دوستانشان در مورد راه حل آن پرسش می گویند.

و نیز اظهار داشته است که : الگوریتم تطبیق عصبی شبیه هوش مصنوعی می باشد که باعث می شود عبارت های جستجو شده بیشتر به محتوای صفحه های بالا آمده ربط داشته باشند.

الگوریتم تطبیق عصبی در واقع چه کاری انجام می دهد؟


هدف از الگوریتم مطابقت دادن یک جستجوی جستجو با یک صفحه وب است که فقط از جستجوی جستجو و متن صفحه وب استفاده می شود. صفحات وب رتبه بندی شده توسط این نوع الگوریتم ها به دلیل پیوندها یا کلمات کلیدی به موقعیت های برتر ارتقا نخواهند یافت ، زیرا این نوع الگوریتم ها در مورد “مطابقت ارتباط” است.منبع

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا