الگوریتم های گوگل

الگوریتم فلوریدا چیست؟ به چه صورت عمل می کند؟ الگوریتم فلوریدا 2 چه اهدافی را دنبال می کند؟

الگوریتم فلوریدا، از مهم ترین الگوریتم های گوگل محسوب می شود،که در زمان انتشار سر و صدای زیادی به پا کرد.

گروهی بر این باورند که هدف الگوریتم فلوریدا جریمه سایت های با بک لینک غیر طبیعی بوده است.

گروه دوم به محتوای کپی و بی کیفیت روی آورده و می گویند بعد از به روزرسانی هسته ی گوگل با الگوریتم فلوریدا، این سایت ها بوده اند که با جریمه روبرو شدند؛
با نظر به اینکه شواهد ارائه شده توسط این گروه بیشتر است، الگوریتم فلوریدا، بیشتر در کنار الگوریتم پاندا قرار می گیرد.

باید بدانید که محتوای کپی شده هم می تواند به دلیل عدم ارائه ارزش جدید، بی کیفیت تلقی شود.

الگوریتم فلوریدا چیست؟
الگوریتم فلوریدا موارد زیر را بررسی می کند:
  • استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی
  • به کارگیری چند سایت مختلف تحت یک برند واحد
  • متن های نامرئی
  • لینک سازی های مخفی

همانطور که پی بردید الگوریتم فلوریدا بیشتر به محتوای وب سایت ها توجه دارد.

در حقیقت این الگوریتم برای بهبود کیفیت محتوای وب سایت ها منتشر شده است که وب سایت هایی که واقعا از محتوای خوبی برخوردار نیستند،

را به رتبه های پایین تر در نتایج جست و جو انتقال دهد.

شاید تصور کنید این الگوریتم هم شبیه به الگوریتم پاندا کار می کند و با سایت هایی که کپی میکنند مقابله می کند.

اما اینطور نیست، الگوریتم فلوریدا با سایت هایی که محتوای بی کیفیتی دارند و بک لینک های غیر طبیعی زیادی را دارا هستند مقابله می کند.

آیا الگوریتم هسته ای فلوریدا مورد تایید گوگل است؟

الگوریتم هسته ای فلوریدا


به ندرت دیده ایم که گوگل پس از ارائه الگوریتمی جزئیات آن را بررسی کرده باشد.

معمولا این کار به عهده خود سئوکاران است تا با نقد و بررسی وب سایت هایی جریمه شده اند، الگوریتم های جدید را تحلیل کنند.

اما این داستان برای الگوریتم فلوریدا2 کمی متفاوت است.

مسئولین گوگل با فرستادن توییت هایی مکرر الگوریتم فلوریدا 2 را تایید کرده و همه به اتفاق آن را یکی از مهم ترین الگوریتم هایی که تا کنون ارائه شده است دانسته اند.

در 13 مارس 2019 دنی سالیوان(یکی از مسئولین گوگل) چنین گفته است:

ما یک آپدیت گسترده برای الگوریتم هسته ای این هفته منتشر کرده ایم؛ همانگونه که چندبار در سال این کار را انجام می دهیم. راهنمایی ما در مورد چنین آپدیتی همان مواردی است که قبلا گفته ایم.

الگوریتم فلوریدا گوگل چه وب سایت هایی را مورد بررسی قرار می دهد؟


همانطور که قبل از این نیز در تحلیل و بررسی الگوریتم هسته ای Neural Matching مشاهده کردیم،

یک به روز رسانی گسترده هسته ای به این معناست که گوگل هیچ سیگنال خاصی (مانند کیفیت) را بررسی نمی کند،

در واقع، در چنین آپدیتی گوگل هیچ چیز را هدف قرار نمی دهد!

جان مولر، تحلیلگر گوگل،چندین بار تاکید کرده است آپدیت های هسته ای و گسترده گوگل دسته ی خاصی از وب سایت ها را بررسی قرار نمی دهند،

امّا با نگاهی در فروم های مختلف و با خواندن نظرات مخاطبان وب سایت می توان دید که افراد زیادی،

بر این عقیده هستند که این آپدیت وب سایت های پزشکی/ سلامتی را نیز مورد بررسی قرار داده است!

بهترین کاری که می توان هم اکنون انجام داد این است که به تغییراتی که در روزهای آینده اتفاق میافتد دقت کنیم تا بهتر درک کنیم،

به چه صورت برای وب سایت خود رضایت الگوریتم فلوریدا 2 را به دست آوریم. اتفاقاتی که در طول چند روز گذشته رخ داده است بیشتر موارد زیر گزارش شده است:

شواهدی بر این اساس که سایت هایی که کیفیت محتوا و سرعت سایت را در ابتدا مورد بررسی قرار داده اند تجربه افزایش ترافیک را داشته اند.

نکته دیگر در مورد الگوریتم فلوریدا 2 تاثیر آن رو وب سایت ها تاثیری جهانی است.

به زبانی ساده تر اثر این آپدیت روی یک منطقه جغرافیایی خاص یا صنعت خاصی نیست.


تاثیر الگوریتم فلوریدا بر سئو سایت

تاثیر الگوریتم فلوریدا بر سئو سایت


باید مواردی از تکنیک های صحیح و درست را در کار خود استفاده کنید برای اینکه گوگل وب سایت شما را دچار جریمه نکند.

عدم توجه به ساخت بک لینک برای سایت از مهم ترین مواردی که باعث جریمه شدن وب سایت شما توسط گوگل می شود.

بک لینک در واقع تکنیک هایی است که برای تمام وب سایت ها لازم می باشد،

که به شما در کسب در نتایج گوگل کمک بسیاری می کند تا رتبه و جایگاه مناسب داشته باشید.

همانطور که اشاره کردیم استفاده از بک لینک برای سایت ها لازم می باشد اما در برخی مواقع وب سایت توسط گوگل جریمه می شود.

آن هم با اشتباهات کوچکی که در وب سایت ها انجام می شود.


پس نتیجه میگیریم که انتخاب و استفاده از بک لینک های نامناسب می تواند نقش مهمی در افت سئو سایت شما داشته باشد.

پس با استفاده از الگوریتم فلوریدا می توانید از به وجود آمدن همچین مسئله ای خودداری کنید.

تلاش کنید با استفاده از محتواهای مناسب و لینک های مناسب وب سایت خود را به درستی مدیریت کنید،

تا سایت شما دچار افت سئو نشود و نتیجه بهتری را در نتایج جستجو گوگل بگیرید.

الگوریتم فلوریدا ۲ ( Florida 2 ) چیست؟

گوگل به تازگی به روز رسانی جدیدی را برای الگوریتم اصلی موتور جستجو ، که در مارس 2019 به اجرا درآمد ، تایید کرد.


از لحظه آپدیت ، نام آن را فلوریدا 2 نام گذاری کرده اند و برخی از متخصصان SEO همچنان آن را بزرگ ترین به روز رسانی گوگل در طی سال های اخیر می دانند.

اول از همه ، نام به روز رسانی قطعا باعث سردرگمی شده است.

برخی از سئو کاران این احتمال را میدهند که ممکن است مربوط به ، به روز رسانی الگوریتم فلوریدا باشد که در نوامبر 2003 مطرح شده بود.

اما در حقیقت این دو اصلا مربوط به هم نیستند !

نام فلوریدا 2 توسط Brett Tabke صاحب وب سایت WebmasterWorld و بنیان گذار و مدیر عامل کنفرانس Pubcon تهیه شده است.

الگوریتم فلوریدا ۲ ( Florida 2 ) چیست؟
در آپدیت سال 2003 ، فلوریدا نام خود را به دست آورد ، زیرا Tabke در حال برگزاری یک کنفرانس Pubcon در فلوریدا ایالات متحده آمریکا بود.


و این بار تنها یک هفته پس از کنفرانس Pubcon در فلوریدا به روز رسانی ماه مارس 2019 هم برگزار شد.


به دلیل همین تشابه مکانی نام فلوریدا 2 برگزیده شد.

پس بار دیگر باید یادآوری شود که هیچ گونه شباهت دیگری بین این دو الگوریتم ، وجود ندارد.

موتورهای جستجوگر گوگل همیشه در حال تکامل هستند و نحوه به روز رسانی گوگل از راه الگوریتم های رتبه بندی موتور های جستجوگر که در سال 2003 (بیش از 15 سال پیش)

انجام می شد ، به طور طبیعی با برنامه های آپدیت اخیر گوگل تفاوت دارد.

فلوریدا 2 آپدیت گسترده ای از الگوریتم هسته ای است.

به این معنا که هیچ نوع موضوع خاص یا سیگنال خاص (مانند کیفیت صفحه) را گوگل هدف قرار نمی دهد.

Sullivan از جامعه SEO از طریق توییتر این را اطمینان داد و گفت:

“ما حدودا هر روز روی نوع خاصی از به روز رسانی تمرکز می کنیم.به روز رسانی الگوریتم هسته ایی چند بار در سال رخ میدهد.

ما همینطور تعداد زیادی از آپدیت ها را بر روی چیزهای کوچک خاص متمرکز می کنیم که به طور روزانه در الگوریتم هسته ای قرار می گیرند.

این یک تغییر کلی فراگیر تر برای الگوریتم هسته ایی است. ”

مهم است که توجه داشته باشید ، در حالی که هر ساله چندین بار به روز رسانی الگوریتم های رتبه بندی به صورت گسترده انجام می شود ،

گوگل تنها به روز رسانی هایی را تأیید می کند که تاثیر آن ها گسترده ای باشد.


به روز رسانی الگوریتم فلوریدا 2 چه تاثیری روی وب‌سایت‌ها می‌گذارد؟

تاثیر الگوریتم فلوریدا بر سایت ها


اگر صاحب وب‌سایت هستید، ممکن است با خود فکر کنید که این به‌روزرسانی چه اثری روی مشتری‌هایتان یا خود سایت‌تان خواهد داشت؟

البته از این به‌روزرسانی چند ماه گذشته است و تغییرات بسیاری در وب‌سایت‌ها رخ داده است،

که از برخی از آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • افزایش ترافیک و سرعت جابه‌جایی در صفحات وب‌سایت‌هایی که دارای محتوای با کیفیت (E-A-T) هستند
  • در رتبه‌بندی‌های کلیدواژه‌های کوتاه تغییر ایجاد میکند.
  • تغییرات نامنظم در ترافیک و رتبه‌بندی صفحه.
  • صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) در گوشی‌های همراه در مقایسه با دسکتاپ بی‌ثباتی بیشتری را دچار شدند.
    برخی از روش‌های جستجو در گوگل بهبود بخشیده شد.
  • این تاثیر جهانی بوده و منطقه جغرافیایی خاصی یا صنعت را در نظر نگرفته است.

همینطور در نظر داشته باشید که مسئولان شرکت گوگل در صفحه رسمی توئیتر زمان به‌روزرسانی الگوریتم فلوریدا2،

گفتند که پس از این به‌روزرسانی، صاحبان وب‌سایت‌ها باید منتظر چه چیزی باشند:

با انجام هر نوع آپدیت الگوریتم‌های گوگل، معمولا برخی از سایت‌ها یا از تعداد بازدیدکنندگان‌شان کم می‌شود یا بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. اگر صفحه‌ای در وب‌سایت به خوبی عمل نمی‌کند، مشکلی برای آن صفحه به وجود نیامده است. بلکه اکنون از صفحاتی بهره می‌گیرد که در گذشته کمتر مورد توجه بودند این تغییر ناشی از عملکرد سیستم‌های ما بوده است

روش های مبارزه با آپدیت الگوریتم فلوریدا 2 گوگل


همان گونه که در توئیت سالیوان دیدید، مخاطبان را به یک توئیت گذشته ارجاع داده است. راهنمایی او این است که این توئیت می گوید:

“هیچ گونه روشی برای درست کردن صفحاتی که عملکرد بدتری نسبت به صفحات دیگر دارند وجود ندارد؛

فقط باید روی تولید محتوای عالی تمرکز کنید. با گذشت زمان، ممکن است محتوای شما با مرتبط بودن با صفحات دیگر پیشرفت کند.”

نتیجه ای که می توان از این توئیت گرفت این است که بحث مرتبط بودن محتوا و یا لینک دهی مطالب در نتایج جستجو باشد.

بک لینک های نا مناسب و محتوای ضعیف همیشه قاتل رنک سایت ها بوده اند.

روش های مبارزه با آپدیت الگوریتم فلوریدا 2 گوگل

این موارد چیزهای تازه ای نیستند و صاحبان وب سایت همیشه از اهمیت این موارد برای گوگل اند.

اگر سایت شما بک لینک های واقعی و طبیعی دریافت می کند و دارای محتوایی عالی است ،

جای هیچ ترسی وجود ندارد، امّا اگر سایت شما در موارد کلیدی از جمله بک لینک و محتوا ضعیف عمل کرده است،

چه در این به روزرسانی چه در به روزرسانی بعدی، به هرحال روزی سایت شما گیر می افتد!

فلوریدا

اولین بروزرسانی بزرگ الگوریتم گوگل ، گوگل فلوریدا ، در سال 2003 اتفاق افتاد. این الگوریتم پس از کنفرانس PubCon Florida SEO نامگذاری شد. این به روزرسانی بیانگر انقلابی عظیم در تاریخچه جستجوگرها بود. این لیست های رتبه بندی را به روشی کاملاً مهم تحت تأثیر قرار داد. 50-98٪ از وب سایت های رتبه بندی قبلی حذف شدند.منبع

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا