الگوریتم EAT : اگر وب سایتی دارید که فروشگاهی نیست شما باید فعالیت هایی را انجام دهید که گوگل بتواند به وب سایت شما اعتماد کند.ولی در صورتی که وب سایت فروشگاهی دارید، می بایست اعتماد پذیری گوگل را از طریق راه های نقد و بررسی کالاهای تان،نظرات کاربران، نکات مثبت و نکات منفی کسب کنید.

الگوریتم EAT مخفف عبارات زیر می باشد:

  • Expertise (تخصص) : به چه میزان مدیر سایت یا نویسنده مطلب در مورد مطلبی که در سایت منتشر کرده است اطلاعات دارد.
  • این مورد برای سایت‌های YMYL بسیار مهم است که مطالبی که منتشر می‌کنند شایع و بی اساس نباشند.
  • Authoritativeness (مسئولیت پذیری) : اعتبار و مسئولیت‌پذیری سایت در مقابل محتوایی که به نمایش می‌ گذارد.
  • Trustworthiness (قابل اعتماد بودن) : بررسی میکند که چقدر سایت مورد نظر قابل اطمینان است. مثل امنیت و کیفیت سایت.

اگر EAT برای گوگل دارای اهمیت است چگونه می توان محتوا را برایش بهینه سازی کرد؟

سوال خوبی است. پاسخ های رسمی که گوگل در این باره ارائه می کند نتوانسته است سئوکاران را راضی کند.

با اینحال روش های متفاوتی موجود است که با استفاده از آن ها نه تنها می توان EAT را بهتر کرد بلکه می توان کارکرد کلی سایت در نتایج طبیعی را بهبود بخشید.

یکی از این شیوه ها استفاده از داده های ساخت یافته است.

چگونه می توان از داده های ساختار یافته برای بهبود EAT استفاده کرد؟

استفاده درست از داده های ساختار یافته این توانایی را دارد که به شیوه های مختلف به الگوریتم EAT کمک کند.

توسط داده های ساختار یافته شما این توانایی را دارید که بین دارایی های مختلف ارتباط برقرار کنید.

گوگل می گوید توسط نشانگرهای مربوط به آن می توان معنای یک صفحه را دقیق تر نمایش داد.

به کمک داده های ساختار یافته می توان توانایی گوگل برای ارزیابی EAT را بهتر کرد.

این داده ها به دقیق شدن اطلاعاتی که موتورهای جستجو به آن نیاز دارند کمک می کنند.

اگر موتور جستجو نداند محتوای موجود در یک صفحه در مورد چه مبحثی است و حاوی چه اطلاعاتی است نمی تواند مواردی مانند تخصصی بودن،

دارای اعتبار بودن و قابل اعتماد بودن صفحه را بررسی کند.

در چنین شرایطی است که داده های ساختار یافته اهمیت پیدا میکنند، و به موتورهای جستجو کمک می کنند اطلاعات بیشتری درباره یک صفحه در اختیار داشته باشند و راحت تر محتوای موجود را مورد بررسی قرار دهند.

استفاده از داده های ساختار یافته برای EAT:

خوب حالا که فهمیدیم چرا وجود داده های ساختار یافته برای الگوریتم EAT اهمیت دارد باید ببینیم چگونه می توانیم از آن ها استفاده کنیم.

برای استفاده از داده های ساختار یافته روش های متقاوتی وجود دارد.

گوگل هم به تازگی سندی برای افزودن داده های ساختار یافته به کمک جاوا اسکریپت و گوگل تگ منیجر به وجود آورده است است.

اگر از سایت وردپرسی استفاده می کنید همان افزونه یواست می تواند در این مسیر به کمکتان بیآید.

برای بهبود EAT موتورهای جستجو باید اطلاعات زیادی از جمله شهرت، اعتبار، تخصص نویسنده محتوا و شرکتی که این محتوا را ارائه کرده است داشته باشند.

الگوریتم EAT علاوه بر تمام مواردی که بررسی کردیم از شهرت برند و تجربه مخاطبان بر روی سایت هم استفاده می کند.

همه این جنبه ها را می توان در صورت نیاز با اسکیما نمایش داد.

علاوه بر این استفاده صحیح از اسکیما نیز بسیار دارای اهمیت است چون موتورهای جستجو از آن برای درک خصوصیات یک صفحه و ارتباط آن با سایر صفحات استفاده می کنند.

دستورالعمل ‌های الگوریتم EAT

کاربران و مخاطبان سایت شما هستند که اولویت دارند. گوگل می خواهد مرتبط‌ ترین و با کیفیت ‌ترین نتیجه ها را را به کاربر ارائه دهد،

و این نشان می‌ دهد گوگل برای کاربران اهمیت زیادی قائل است و به فکر آن ‌هاست.

در حقیقت ماموریت شما هم ابتدا باید همین مورد باشد و پس از آن می ‌توانید به دنبال ترفند های سئو باشید.

محتوای سایت خود را بهبود دهید. برای تولید محتوای خود هدفمند عمل کنید و به درستی آن را انتقال دهید،

دارای برنامه زمانی منظم باشید و این موضوع را به اطلاع کاربران برسانید و سعی کنید همیشه راستگو باشید.

این محتوای سایت شماست که باعث می ‌شود در موتورهای جستجو از جایگاه خوبی برخوردار باشید،

و همچنین باعث افزایش رتبه سایت شما بر اساس الگوریتم EAT گوگل می ‌شود. بدین منظور محتوای شما باید هوشمندانه و حرفه ‌ای نوشته شده باشد،

دارای اعتبار و قابل اطمینان باشد.

تجربه و تخصص اعضای تیم را مشخص کنید. هر یک از اعضای تیم شما که در سایت، محتوا قرار می ‌دهند، باید پروفایلی داشته باشد ،

که تمامی اطلاعات مربوط به خود را در آن نوشته شده باشند. در وردپرس از سمت چپ منوی بالایی پیشخوان که نام شما را نوشته است،

وارد بخش ویرایش شناسنامه شوید و اطلاعات خود را در آن ثبت نمایید.

اعتبار و جایگاه سایت خود را مدیریت کنید. می‌توانید در سایت ‌هایی که از شهرت خوبی برخوردار هستند و به شما این امکان را می‌دهند،

تا مقاله ‌هایی را برای آنها ارسال کنید، این کار را انجام دهید. با این کار توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب خواهید کرد.

نظرات کاربران را جمع کرده و در سایت خود به نمایش بگذارید.

مطمئن شوید سایت وردپرس شما از لحاظ اعتبار در موقعیت خوبی در دنیای وب قرار دارد.

اگر راهی موجود است که می ‌توانید در سایت‌ های خیلی مشهور و دارای اعتبار که به زمینه کاری شما مریوط نیست،

با هزینه‌ های زیاد تبلیغ کنید، به هیچ عنوان این کار را انجام ندهید. سعی کنید در سایت‌ هایی که به حوزه کاری شما مربوط می ‌شود نشان داده شوید،

و سپس نظرات مخاطبان را دریافت کنید.

چرا EAT گوگل اینقدر دارای اهمیت است؟ تاثیر الگوریتم EAT در سئو به چه شکل است؟

اگر حسابدار شرکت شما تخصص، اعتبار و اعتمادپذیری کافی را دارا نیاشد چه کار میکنید؟

به احتمال زیاد دنبال یک حسابدار دیگر میگردید. در اینترنت هم چنین چیزی وجود دارد.

اگر سایتی وجود داشته باشد که تخصص، اعتبار و اعتماد پذیری خوبی را دارا نباشد، گوگل به دنبال یک جایگزین برای آن میگردد.

با فهمدین اینکه EAT چیست و چه اولویت هایی را دارا است، میتوانید وارد مغز متفکر گوگل شوید و مطمئن شوید این اطمینان را حاصل کنید که سایت شما،

هیچ زمانی به خاطر کیفیت پایین، با سایت دیگری جایگزین نمیشود.

چطور میتوان الگوریتم E.A.T را پیاده سازی کرد؟

حالا به سراغ این برویم که نکات مهم در پیاده سازی الگوریتم E.A.T در سایت را مورد بررسی قرار دهیم.

1- سایت خود را پاکسازی کنید

اولین مورد در اجرای این الگوریتم، این است که سایت خود را به دقت مورد بررسی کنید و هر آنچه که در آن برای مخاطبان مناسب نیست را حذف کنید.

خیلی ها بر این باورند که الگوریتم های گوگل(ازجمله الگوریتم موش کور) به نفع آنها نیست و می خواهند با روش های اسپم رتبه خود را بهبود ببخشند، در حالی که اگر منطقی نگاه کنید،

به این موضوع پی میبرید که این الگوریتم ها به نفع شماست و اگر به درست فعالیت کنید،

می توانید نتایج خوبی کسب کنید چون گوگل می خواهد بهترین نتایج را به مخاطبان خود نمایش دهد.

پس سعی کنید روش های غیراصولی را به کار نبرید و حذف کنید و روی تولید محتواهای فوق العاده متمرکز باشید که هم تخصص شما را نشان دهند،

هم اعتبارتان را افزایش دهند و هم آنقدر با کیفیت باشند که بتوانید اعتماد خوانندگان را جذب کنید.

2- از گواهی SSL استفاده کنید

بهتر است بدانید که 70% از سایت هایی که در صفحه اول گوگل قرار دارند، از گواهی SSL استفاده می کنند.

داشتن گواهی SSL نوعی کسب اطمینان است و باعث می شود که کاربران شما بدون نگرانی بتوانند خرید اینترنتی انجام دهند و به سایت شما اعتماد کنند.

3- صفحه درباره ما را بهینه سازی کنید

صفحه درباره ما، یکی از با اهمیت ترین و اعتمادسازترین صفحات وب سایت شماست،

و باید در این صفحه محتواهای فوق العاده ای را قرار دهید تا بتوانید اعتماد خوانندگان را به خود جلب کنید.

در این صفحه باید تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن خود را نشان دهید.

به همین جهت می توانید از موارد زیر در صفحه درباره ما خودتان استفاده کنید:

• تجربیات شما و اعضای تیم
• معرفی خود در رسانه ها
• پیشنهادات مشتریان قبلی
• مدارک تحصیلی، آموزشی و…
• آدرس و اطلاعات تماس کسب و کار شما
• جوایزی که تا کنون برنده شده اید
• وغیره


با استفاده از این موارد می توانید صفحه درباره ما حرفه ای تری داشته باشید و بتوانید اعتماد کاریران را جلب کنید.

4- پروفایل نویسندگان سایت را کامل کنید

خیلی مهم است که تخصص و اعتبار را در پروفایل نویسندگان خود هم نشان دهید.

تکمیل اطلاعات پروفایل نویسندگان، می تواند تاثیر زیادی روی این موضوع داشته باشد که خوانندگان متوجه شوند مطالب سایت شما دارای اعتبار بالایی است،

توسط یک متخصص نوشته شده است و نیز قابل اعتماد است. پس این نکته را هم حتما در نظر بگیرید و از کنار آن به سادگی نگذرید.

5-برای خود اعتبار کسب کنید

الگوریتم EAT روی مواردی که گفتیم تمرکز دارد، همچنین میزان شهرت شما در سراسر وب نیز از نظر این الگوریتم مهم است.

به همین دلیل خیلی مهم است که کارهایی مانند پست مهمان و فعالیت تاثیر گذار در شبکه های اجتماعی را انجام دهید،

تا بتوانید سیگنال های مثبتی را به این الگوریتم بفرستید و اعتبار و تخصص و قابل اعتماد بودن خودتان را بیشتر کنید.

6-محتواهای حرفه ای تولید کنید

طبق این الگوریتم، همانگونه که تا به اینجای این مقاله توضیح دادیم، خیلی مهم است که در مقالات خودتان تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن را به کاربران خودتان نشان دهید.

اینجاست که توانایی داستان گویی می تواند به شما کمک کند و باعث شود محتوای جذاب تری تولید کنید که این سه پارامتر را با خود به همراه دارد.

بهترین راهی که می توانید برای افزایش کیفیت محتواها به کار بگیرید، این است که محتواهای متفاوت را، با تجربیات مخلوط کنید تا آنها را جذاب تر کنید،

و خواندن آن برای کاربران شما حس بهتری را ایجاد کند.

حتی اگر نویسندگان مختلفی در سایت شما فعال هستند، می توانید استانداردی را برای محتواها تعیین کنید که آنها هم بتوانند تجربیات و داستان های خود را با محتوا ترکیب کنند،

و طبق استانداردی که تعیین کرده اید تولیدمحتوا کنند تا مقالات جذاب تر و حرفه ای تر را تولید کنید.

جمع بندی

در این مقاله در مورد الگوریتم E.A.T صحبت کردیم و گفتیم که این الگوریتم چیست و چطور می تواند در سئوی وبسایت شما تاثیر گذار باشد.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند که بتوانید با به کار گیری این الگوریتم در سایت خود و رعایت نکاتی که گفته شد،

بتوانید رتبه های بهتری را در سئو دریافت نمایید و با افزایش ورودی بتوانید درآمد بیشتری به دست آورید.

نتیجه گیری: گوگل این توانایی را دارد تا با استفاده از فاکتورهای EAT، وارد مغز انسان شود و با شناخت اصولی که برای انسان مهم هستند،

از یک موتور جستجو گر، خود را تبدیل به یک موتور پاسخگوی انسانی کند.

E-A-T (تخصص ، اقتدار و قابلیت اطمینان) مفهومی است که گوگل برای اولین بار در نسخه 2014 راهنمای کیفیت جستجو منتشر کرد.

این دستورالعمل ها در هنگام ارزیابی کیفیت جستجوی Google مورد استفاده قرار می گیرند ، در این برنامه هزاران بازبینی کننده کیفیت استخدام می شوند که وظیفه دارند دستی مجموعه ای از صفحات وب را بررسی کرده و درباره کیفیت آن صفحات به Google بازخورد ارسال کنند.

بازخورد رأی دهندگان توسط Google علامت گذاری شده و برای بهبود الگوریتم های خود استفاده می شود. E-A-T به عنوان معیارهای Google برای این بازرسان برای اندازه گیری میزان ارائه یک وب سایت به محتوای متخصص و قابل اعتماد مورد استفاده قرار می گیرد.منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست