الگوریتم های گوگل

الگوریتم فرد چیست؟ چه تاثیراتی بر سئو سایت ها دارد؟ 5 نکته کلیدی در رابطه با الگوریتم فرد

الگوریتم فرد : به نظر می رسید که هدف گوگل، محتواهای بی کیفیت و کم است که برای کسب درآمد تولید شده اند،و تا قبل از ارائه الگوریتم فرد، گوگل درباره آن محتواهای کم و بی اهمیت صحبتی نکرده بود.

الگوریتم فرد از جدیدترین الگوریتم های معرفی شده توسط گوگل به حساب می آید. البته همان طور که گری ایلایس گفته بود الگوریتم فرد یک الگوریتم غیر رسمی به شمار می آید، ولی با روی کار آمدن آن تغییرات زیادی را در رتبه بندی های گوگل به وجود آورد.

الگوریتم گوگل فرد به چه صورت به وجود آمد؟

همانطور که می دانید همه ی وبسایت ها برای بهبود سئو سایت خود باید به تولید محتوای مناسب و مقاله برای سایت خود بپردازند.

گوگل، جستجوگری محتوا محور است و بیشتر الگوریتم های گوگل محتوای سایت شما را از جنبه های متفاوتی بررسی می کنند،

تا به شکل صحیحی مقاله شما رتبه بندی شده و در صفحه نتایج، در جایگاه اصلی خود قرار گیرد.

در داخل یک محتوای کامل ممکن است ریسپانسیو سایت درست باشد و نیز لینک ها به درستی استفاده شده باشند،

در این دو مورد، محتوای ما از فیلتر های موبایل گدون و پنگوئن جان سالم به در می برد.

اما اگر محتوای ما با رعایت این نکات، تبلیغات زیادی را درون خود داشته باشد چه؟

و یا اگر از لحاظ مفهومی محتوای ما درست نباشد چه؟

این همان کمبودی بود که جای خالی جدیدی برای یک الگوریتم جدید ایجاد کرده بود، چرا که الگوریتمی وجود نداشت که کیفیت کلی یک محتوا را بررسی کند.

به همین دلیل گوگل الگوریتم فرد را معرفی کرد تا سایت ها را از جنبه های متفاوت مورد بازبینی قرار دهد.

الگوریتم موبایل فرست ایندکس را مطالعه کنید.

البته الگوریتم فرد گوگل در 7 مارس سال 2017 با ایجاد تغییرات زیادی در رتبه بندی های گوگل، خود را نمایش داد. آیا می دانید نام فرد از کجا به وجود آمد؟

گری ایلایس (Gary Illyes) در جواب به توییت یکی از همکاران خود یعنی باری شوارتز (Bary Schwartz) که از متخصصان موتورهای جستجو است،

اظهار داشت که از این به بعد هر الگوریتم غیر رسمی دیگر را با نام فرد معرفی خواهیم کرد. و در اینجا بود که الگوریتم امروز ما فرد نام گذاری شد.

جالب است بدانید که الگوریتم فرد در حقیقت الگوریتم نیست و تنها به روز رسانی است که به هسته موتور جستجوگر گوگل افزوده شده است،

ولی در این مقاله از آن به عنوان یک الگوریتم نام خواهیم برد.

چگونه می‌‌‌توانیم روی الگوریتم فرد تاثیر بگذاریم ؟

اگر قصد دارید الگوریتم فرد با شما ارتباط دوستانه‌‌ای داشته باشد :

  • محتوای ارزشمند و باکیفیت تولید کنید.
  • سایت خود را پر از لینک‌‌های اضافی نکنید.
  • تبلیغاتی که موجب فریب مخاطبان می‌‌شود را به کار نبرید.
  • به دنبال لینک های اسپم بگردید و آن‌‌ها رد کنید.

اگر میخواهید مورد تشویق الگوریتم‌‌های گوگل قرار بگیرید لازم است که خلاف قوانینی که گوگل مشخص کرده کاری انجام ندهید.

الگوریتم فرد و دیگر الگوریتم‌‌های گوگل به منظور ارائه بهترین نتایج جستجو گرد هم آمده‌‌اند. با رعایت قوانین این الگوریتم‌‌ها آهسته ولی به طور پیوسته پیشرفت خواهید کرد.

هدف الگوریتم فرد گوگل چه چیزی است؟

تمامی وبسایت ها در حال تلاش هستند تا رتبه صفحات وبسایت خود را از لحاظ سئو افزایش دهند.

وبسایت های مختلف با روش های متفاوتی این کار را انجام می دهند. در میان سایت هایی که مطابق با الگوریتم های گوگل با روش های قانونی،

دست به بهبود سئو سایت خود می زنند، سایت های زیادی نیز هستند که سعی دارند با سئو کلاه سیاه، خود را به رتبه های بالاتر در صفحه نتایج گوگل برسانند.

اما پس از معرفی شدن الگوریتم فرد گوگل، باید این آرزوی خود را همراه خود به گورستان گوگل ببرند.

چرا که یکی از مهم ترین اهداف الگوریتم گوگل فرد مقابله با سئو کلاه سیاه می باشد و سایت هایی را که چنین هدفی را دنبال کنند جریمه خواهد کرد.

الگوریتم فرد فقط به بررسی سئو کلاه سیاه ختم نمی شود و سایت ها را از زوایای مختلف دیگر نیز بررسی می کند:

1.لینک های تبلیغاتی :

تبلیغات در مقابل الگوریتم فرد

تبلیغات برای اکثر وبسایت ها منبع درآمد خوبی به حساب می آید و از آنجاکه تبلیغ ها برای اینکه اثر بیشتری داشته باشند،

معمولا داخل مقاله ها آن ها را به کار می برند تا مخاطب به هنگام مطالعه مقاله، تبلیغات مورد نظر را ملاحظه کنند.

اما گاهی اوقات این تبلیغات به دلیل تعداد زیاد شان در یک مقاله، کاربران را اذیت می کنند.

به همین دلیل گوگل برای ایجاد آسایش در میان کاربران خود، الگوریتم فرد را به وجود آورد.

2 .محتوا های بی هدف :

همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم تولید محتوا به افزایش رتبه سایت شما کمک خواهد کرد.

اما در مقابل برخی از سئوکاران برای افزایش رتبه سایت خود دست به تولید محتواهای بدون هدف در قالب یک وبلاگ می زنند.

به طرزی که مخاطبان با مطالعه مقاله، هدف مقاله و موضوع اصلی را درک نمی کنند.

الگوریتم فرد با این قبیل کارها مقابله می کند، که این نشان دهنده توجه گوگل به نحوه بالا آمدن رتبه سایت و همچنین کیفیت محتواها است.

3.ریسپانسیو نبودن :

ریسپانسیو بودن وبسایت شما در سئو سایتتان تاثیر زیادی دارد. سایت شما اگر بر روی موبایل به خوبی به نمایش در نیاید،

نه تنها توسط الگوریتم موبایل گدون و الگوریتم فرد مورد توجه قرار می گیرد بلکه مخاطبان هم دیدگاهی منفی نسبت به سایت شما پیدا خواهند کرد و در نتیجه آن،

با کم شدن تعداد بازدیدهای سایتتان، رتبه آن در صفحه نتایج دچار کاهش خواهد شد.

4.تجربه کاربری (UX) :

تجربه کاربری و الگوریتم فرد گوگل

از گذشته تا به الان نحوه عملکرد سایت ها دچار تغییرات بسیاری شده است و سئوکاران بر اساس تجربه، به مرور زمان نحوه رفتار وبسایت خود با مخاطبان را عوض کرده اند.

سایت هایی که به روش چند سال پیش، سایت خود را به پیش ببرند قطعا موفق نخواهند شد.

همچنین اگر سایت شما از لحاظ تجربه کاربری خوب نباشد ، نه تنها محبوبیت خوبی در میان کاربران به دست نخواهد آورد،

بلکه مورد هدف الگوریتم فرد گوگل نیز قرار خواهد گرفت که نتایج نخوشایندی به همراه نخواهد داشت.

5.فریب مخاطبان :

این عنوان شاید برای خیلی از شما ها آشنا به نظر برسد. سایت هایی هستند که داخل صفحات و یا مقالات خود لینک هایی را قرار می دهند،

که مخاطب به هنگام کلیک بر روی آن ها به آدرسی غیر آنچه بر روی انکر تکست نوشته شده است، انتقال داده می شوند.

برای نمونه شما به هنگام مطالعه ی مقاله ای درمورد افزایش سرعت سایت ، با یک انکر تکست تبلیغاتی به نام “طراحی لوگو حرفه ای” مواجه می شوید،

و به هنگام کلیک بر روی آن به صفحه ای انتقال پیدا میکنید که ربطی به طراحی لوگو ندارد! این عمل نیز توسط الگوریتم گوگل فرد تشخیص داده می شود،

و امتیازی منفی برای سایت مورد نظر در نظرگرفته خواهد شد.

6. کیفیت محتواها :

محتوای با کیفیت برای رضایت الگوریتم گوگل فرد

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه شود، کیفیت محتواهای شماست.

شاید شما اینگونه فکر کنید که بخواهید هدف و مقصود مقاله خود را فقط در چند بند کوتاه بیان کنید اما کوتاه بودن مقاله شما برای سئو وب سایتتان مفید نخواهد بود.

نظر ما این است که همواره سعی کنید محتوایی کمتر از 500 کلمه تولید را نکنید.

از طرفی اگر میخواهید درمورد موضوعی، دست به تولید محتوایی بزنید،

ابتدا مقاله های سایت های مرتبط را بطور کامل مطالعه و بسنجید و سپس محتوایی که دارای کیفیت بیشتر و سنجیده شده تری به نسبت سایت های رقیب است ارائه بدهید.

با این تغییرات گوگل فرد متوجه نوآوری که شده در محتوایتان به کار برده اید خواهد شد.

بهبود سئو سایت با الگوریتم فرد

شاید این پرسش برایتان پیش بیاید که آیا می توانیم با اطلاعاتی که از الگوریتم گوگل فرد کسب میکنیم، سئو سایت خود را روز به روز بهتر کنیم؟

با توجه به اینکه در بیشتر مقاله های الگوریتم های گوگل به این نکته اشاره کرده ایم که هر سئوکاری باید با الگوریتم های گوگل به طور کامل آشنایی داشته باشد،

پاسخ سوال شما، بله است.

اجازه دهید با یک مثال کوتاه برایتان توضیح دهم، اکنون شما با مطالعه این مقاله به این نکته پی بردید که همواره محتوایی بالاتر از 500 کلمه تولید کنید،

لینک های فریب دهنده را به کار نبرید، تجربه کاربری بهتری را در سایت خود ایجاد کنید،

صفحات سایت خود را ریسپانسیو طراحی کنید و … که با انجام این اعمال سئو سایت شما بهبود خواهد یافت.

وبسایت هایی که همیشه قانونمند عمل کردند، با معرفی شدن هر الگوریتمی، سود بردند و رتبه آن ها افزایش یافته است.

البته موردهایی نیز وجود داشته اند که هم درستکار بودند و هم به وسیله الگوریتم های جدید جریمه شدند اما در همین روال باقی نماندند،

و گوگل پس از انتشار چند آپدیت دیگر، رتبه آن ها را بهبود بخشید.

فرد گوگل چه سایت هایی را بیشتر تحت تاثیر قرار میدهد؟

یکی از بحث های جدیدی که با اعمال الگوریتم Fred گوگل اهمیت زیادی پیدا میکند، تخصصی بودن محتواست؛

هرچه سایت شما بیشتر بر روی یک موضوع خاص متمرکز باشد و به صورت تخصصی محتوای آموزنده و مفید تولید کند، این توانایی را دارد که به خوبی توسط فرد جریمه نشود.

برای نمومه اگر سایت شما در حوزه طراحی سایت و سئو دارای فعالیت است،

بهتر است محتوای آموزشی خود و مقالات را با طبق موضوع اصلی سایت جلو ببرید و با تولید محتوا به صورت تخصصی و عمیق ، همه سوالات کاربران را پاسخ دهید.

با این تعریف هایی که از یک سایت خوب داشتیم میتوانید حدس بزنید که چه سایت هایی از سمت فرد گوگل بیشترین ضربه را میخورند.

بله درست است! سایت هایی که موضوعات زیادی را به صورت غیرتخصصی در سایت خود بیان میکنند،

و فقط برای جذب توجه بازدیدکننده به تولید محتوای عام میپردازند، نزد Fred مورد تایید و پسند نیست.

برای نمونه سایت های خبری که محتوای کوتاه و کپی دارند بیشتر از سایت های دیگر در معرض خطر انقراض توسط فرد گوگل قرار دارند.

پس به شما توصیه میکنیم به جای پرداختن به موضوعات متنوع، عمق کیفیت محتوای تخصصی و محدود خود را افزایش دهید.

چه عواملی را الگوریتم گوگل فرد(google fred)، اسپم شناسایی میکند؟

  • وجود تبلیغات بیش از حد در سایت.
  • تولید محتوا صرفا جهت رتبه گرفتن در گوگل و در قالب بلاگ.
  • تولید محتوا با لینک های خارجی و تعداد زیاد لینک های تبلیغاتی.
  • تولید محتوایی که بسیار بی کیفیت تر از وب سایت های مشابه باشد.
  • به کار گیری محتوای کم حجم و کوتاه.
  • به کار گیری لینک های تبلیغاتی فریبنده.
  • سایتی که تجربه کاربری نامناسب دارد.
  • مسائل و مشکلات نمایش سایت در تلفن همراه.

Google Fred Update چه بود؟
به روزرسانی Fred یک الگوریتم برای رتبه بندی جستجوی Google بود که در 7 مارس 2017 اجرا شد. در ابتدا ، Google تصمیم گرفت که به روزرسانی را اعلام نکند. همین عدم هشدار قبلی بود که بسیاری از سئو کاران و مدیران وب سایت ها را وادار به وحشت کرد وقتی اطلاعات تحلیلی خود را در 8 مارس بررسی کردند.

تا به امروز ، گوگل هنوز رسماً بروزرسانی فرد را تأیید نکرده است ، حتی پس از آن که به روزرسانی راه خود را به اکوسیستم رسانه بازاریابی جستجو باز کرده است.منبع

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا