پنالتی گوگل چیست؟ انواع پنالتی گوگل چه نام دارند؟ به چه دلیل دچار پنالتی گوگل می شویم؟
پنالتی گول : گوگل همواره به دنبال ارائه نتایج کامل و بی نقص به کاربران است، سایت هایی بیشتر مورد علاقه و تایید گوگل می باشند که به صورت طبیعی به رتبه های بالا صعود کرده باشند.
این صعود باید بر اساس کیفیت محتوا و همچنین تعداد کاربرانی که سایت را مطالعه می کنند و البته تعداد لینک هایی که کاربران فضای اینترنت از آن وب سایت در صفحات خودگذاشته اند (Backlink) باشد.به بیان دیگر گوگل به شدت در برابر سایتهایی که برای برای بالا آمدن از حقه و کلک استفاده می کنند مقابله می کند، و آن ها را جریمه می کند(پنالتی گوگل)
به صورت کلی سه نوع پنالتی داریم:
1- بن ها (Bans)
در مواردی بسیار نادر گوگل اقدام به بن کردن یک سایت می کند که به آن پنالتی مرگ نیز گفته می شود،
به این معنی که سایت بطور کلی از لیست نتایج گوگل خارج می شود و امکان دسترسی به آن از طریق گوگل تقریبا برای همیشه از بین خواهد رفت.
این موضوع هنگامی اتفاق می افتد که وب سایت رفتاری غیر حرفه ای و غیرقانونی مانند انتقال بد افزار و ویروس به سیستم بازدید کنندگان انجام دهد.
خیلی بعید است یک سایت اتفاقی و سهوا بن شود.
گوگل همچنین تلاش میکند که از انتشار مطالب خشونت آمیز ، مطالب نژاد پرستانه و در کل هر مطلب غیر متعارف و غیر قانونی دیگری جلوگیری نماید.
2- کاهش رتبه (Rank Demotion)
بیشترین جریمه گوگل مربوط به همین مورد است : یک وب سایت بصورت ناگهانی از رتبه ای بالا به رتبه ای بسیار پایین سقوط می کند.
بیشترین عامل پنالتی کاهش رتبه در گوگل مربوط به الگوریتم های مورد استفاده گوگل است (پنالتی های الگوریتمی) این الگوریتمها به صورت اتوماتیک در سایتهای مختلف به
دنبال تخلفات تکنیکی میگردد،
و در صورت یافتن این گونه مشکلات، رتبه وب سایت و با رتبه صفحه مربوطه را چندین درجه بین 10 تا 100 پله کاهش می دهند.
3- تغییر رتبه موقت (Temporary Rank Change)
برای تغییر رتبه هایی که به صورت اتوماتیک انجام میگیرید، گوگل یک تیم کامل و متخصص دارد که این اختیار را دارند که بنا به تشخیص خود،
رتبه سایت هایی که از روشهای متقلبانه برای بهبود جایگاه خود استفاده میکنند را کاهش دهند.
تفاوت این مورد با مورد قبل این است که در این موارد گوگل اغلب موارد(نه همیشه) به صورت مستقیم، مشکل و همچنین راه حل برطرف کردن آن،
و بازگشت به جایگاه قبلی را به صورت پیغام برای صاحب سایت اعلام می کند.اگر از دستورالعمل های ارسالی پیروی کنید جایگاه شما به حالت قبل باز خواهد گشت.
از کجا بفهمیم از طرف گوگل جریمه شده ایم ( پنالتی دریافت کرده ایم ) ؟!
معمولا اینکه متوجه شوید از طرف گوگل جریمه شده اید کار چندان سختی نیست.
استفاده از Webmaster که فعالیت های لحظه ای در سایت شما را ثبت میکند بسیار مفید خواهد بود
این هم چند مورد اساسی که میتوانید توسط آنها متوجه پنالتی گوگل شوید :
دریافت اخطار از طریق Google Webmaster
اگر وب سایت شما کاملا جزئی از شبکه گوگل باشد(دارای پروفایل ، تبلیغات گوگلی و.. باشد) یک ایمیل آدرس معتبر هم در سیستم گوگل به ثبت رسیده باشد،
اغلب مواقع از طرف گوگل پیغامی برای شما ارسال خواهد شد که مشکل را شرح میدهد.
کاهش رتبه و یا غیب شدن از نتایج جستجو:
به صورت دوره ای کلمات کلیدی مربوط به وب سایت خود را در گوگل سرچ کنید ببینید در جایگاه قبلی یا بالاتر قرار دارید یا خیر،
اگر در صفحات جستجوی نتایج قرار نداشتید یا یک یا چند صفحه نزول کرده اید بنابراین به احتمال زیاد پنالتی دریافت کرده اید.
کاهش آمار بازدید :
برای اغلب سایت ها اولین سرنخ جریمه شدن از سمت گوگل کاهش مشخص و ناگهانی آمار بازدید و ترافیک وب سایت است.
به آمار بازدید سایت خود توجه زیادی نمایید تا همواره خیلی زود پی به مشکلات بوجود آمده ببرید.
بطور کلی هر وب سایتی که بصورت روزانه یا هفتگی آمار بازدیدهایش کنترل می شود مدت زیادی از جریمه شدن بی خبر نخواهد ماند.
گوگل علاقه ای به کارهای مرموز و مخفیانه ندارد و برعکس بیشتر دوست دارد تا طراحان و ادمین های سایت فرصت برطرف کردن مشکلات را داشته باشند و دوباره به جایگاه
پیشین بازگردند.
دلایل جریمه شدن از طرف گوگل چیست ؟
جریمه گوگل چیزی نیست که بصورت اتفاقی و برحسب تصادف برای یک وب سایت ایجاد شود.
بیشتر پنالتی ها زمانی اتفاق می افتد که فرایند بهینه سازی و سئو یک وب سایت بصورت غیر حرفه ای و توسط افراد کم تجربه و نا آگاه انجام شود.
برخی از دلایل دریافت پنالتی گوگل :
1- انجام فرایندهای تقلبی
یک لیست بسیار بزرگ و طولانی و البته در حال گسترش از “حقه ها” وجود دارد که گوگل در صورت مشاهده آنها سایت مربوطه را جریمه خواهد کرد.
لیست زیر تنها شامل تعدادی از این موارد است :
کلاکینگ Cloaking
استفاده از کد های جاوا یا HTML که باعث شود بازدیدکنندگان بصورت اتوماتیک و بدون اطلاع ، از وب سایت شما به وب سایتی نامعتبر فرستاده شوند.
سرقت یا کپی محتوا
هر یک از صفحات وب سایت باید دارای مطالبی منحصر و خالی از هرگونه کپی برداری باشد.
متن نوشته شده توسط ربات :
شاید روزی ربات های نویسنده یکی از ابزارهای مهم دنیای آنلاین شوند اما در حال حاضر متون نوشته شده توسط ربات ها پراز مشکل و دارای سطح محتوا و مفهوم بسیار پایینی است.
بسیاری از شرکت های بهینه سازی یا آنلاین مارکتینگ که وعده وب سایت هایی با هزاران صفحه به شما میدهد از این ابزار استفاده می نماید.
مشکلات مربوط به کلمات کلیدی
این مورد میتواند هم مربوط به استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در محتوا و متن سایت باشد و هم مربوط به استفاده از تعداد زیادی از کلمات نامرتبط در انتهای مقالات و یا پایین صفحات وب سایت.
متن های نامرئی:
این موضوع نیز یکی از موارد مربوط به کلمات کلیدی است.برخی افراد با قرار دادن تعداد زیادی کلمه کلیدی به صورت نامرئی که قابل دیدن توسط کاربران نیست،
سعی در گول زدن ربات های ایندکس گوگل میکنند که در صورت متوجه شدن گوگل جریمه خواهند شد.
لینک های اسپم
لینک های پولی و لینک هایی که توسط سایتهایی که تنها کار آنها ارائه لینک است.گوگل تمایل دارد لینکها سالم و از طرف کاربران حقیقی و وب سایت های معتبر باشد.
بد افزار
همواره از هرچیزی که ممکن است یک بد افزار باشد یا به نرم افزارهای دانلود خودکار مرتبط باشد دوری کنید.
ما را در بررسی اصطلاحات سئو همراهی کنید.
2- حملات سئو منفی
این موضوع یکی از نگرانی های جدید بوجود آمده در میان دارندگان وب سایت و وب مسترها به حساب می آید که متاسفانه از قوانین بازدارنده خود گوگل استفاده میکند.
به این صورت که سایتهای رقیب یک وب سایت ، اقداماتی را انجام می دهند تا به نظر برسد آن وب سایت در روند بهینه سازی،
از روش های متقلبانه و فریبکارانه برای بهبود جایگاه خود استفاده میکند.اگر این اقدامات موفقیت آمیز باشد وب سایت مورد هدف، پنالتی دریافت خواهد.
همان اندازه که این روشها بسیار کثیف و غیرحرفه ای هستند احتمال ردیابی آنها نیز کم است.
بیشترین شکل مربوط به سئو یا بهینه سازی منفی مربوط به لینک گذاری است.
لینک سایت شما در سایتهای نامعتبر و گاهی خطرناک قرار داده می شود به این امید که گوگل پی به آنها برده و شما را جریمه کند.
همچنین ممکن است از سیستم کپی رایت سو استفاده کنند. ادعاهای دروغین در مورد سرقت مطلب توسط سایت شما مطرح می شود،
به این امید که گوگل به شما مشکوک شود.حتی ممکن است از این نیز فراتر بروند، مطالب سایت شما را کپی کرده و در وب سایت خود قرار دهند،
و با دستکاری تاریخ نوشته ها کاری کنند که به نظر برسد شما از آنها کپی کرده اید.
خبر خوب البته این است که گوگل آگاهی زیادی نسبت به این نوع حمله های سئو منفی دارد و اگر شما شواهد و مدارک کافی برای اثبات این نوع حمله ها علیه خود دارید،
گوگل کاملا با شما همکاری خواهد نمود.
3- اشتباهات رایج
اگرچه جریمه شدن توسط گوگل اغلب اوقات بر اثر فعالیت های عمدی صاحبان وب سایت برای بهبود جایگاه بوجود می آید.
اما گاهی نیز ممکن است اتفاقی و بر اثر اشتباه و یا ندانم کاری در فرایند بهینه سازی سایت باشد.
بیشتر مواقع این اشتباهات بدلیل استفاده از روش های قدیمی و تاریخ گذشته بهینه سای رخ می دهد که ناشی از عدم آگاهی از اطلاعات روز و آپدیت های گوگل است.
شکل و روش استفاده کلمات کلیدی یکی از بیشترین موارد این اشتباهات است.مورد دیگر مربوط به بک لینک های نامعتبر می شود.
بهرحال اگر متوجه شدید که توسط گوگل جریمه شده اید بدون اینکه کمترین اطلاعی از دلیل آن داشته باشید احتمالا دچار یکی از همین اشتباهات تکنیکی در مسیر بهینه سازی
سایت خود شده اید.
در این مواقع بهترین کار مشورت با مشاوران و متخصصان سئو و بهینه سازی است تا مشکل شما در سریع ترین زمان ممکن پیدا و برطرف شود.
تیم بهینه سازی و سئو سایت شرکت آوینا پرداز همواره در حال بروزسانی اطلاعات خود و مطالعه اخبار جدید منتشر شده برای انجام هرچه صحیح تر فرایند،
بهینه سازی و بهبود جایگاه سایت های مختلف بوده است و بهترین راه کارها را در جهت رفع مشکل پنالتی گوگل در اختیارتان خواهد گذاشت.
مجازات گوگل – (به انگلیسی: Google penalty) تأثیر منفی در رتبه سرچ وبسایتها در گوگل میباشد که ناشی از ساختار الگوریتم سرچ گوگل است که به صورت اتوماتیک یا دستی اعمال میشود. ممکن است به علت بهروزرسانی مشکلدار سایت یا شناسایی دستکاری کلاهسیاههای سئو (کسانی که با استفاده از اشکالات الگوریتم سرچ گوگل باعث بالا رفتن غیراستاندارد رتبه سرچ در گوگل میشود) باشد.
این مجازات باعث پایین آمدن رتبه جستجوی وبسایت بر اساس به روز رسانی الگوریتمهای جستجوی گوگل میشود که علت آن یک هرزآگهی در وب سایت است.منبع
سلام ممنون بابت توضیحاتی که دادید