الگوریتم EMD چیست؟ Exact Match Domain ، به چه صورت EMD سئو را متحول کرد؟
الگوریتم EMD : بسیاری از وبمستران به منظور اینکه رتبه وبسایت خود را افزایش دهند، طبق فعالیتی که دارند و همینطور محصولات و خدماتی که ارائه می کنند وبسایت هایی که با نام دامنه آن محصول تعریف شده است راه اندازی می کنند.
پس از آن از دایرکتوری های پولی و بلاگ هایی که وبمستران برای همان کلمه کلیدی به وجود آورده اند، حجم زیادی لینک می گیرند که سبب می شود سریع رتبه سایت در گوگل افزایش پیدا کند.
طبق الگوریتم EMD، گوگل این وب سایت ها را به شدت مورد بررسی قرار داده و در صورت وجود ضعف در محتوای قوی،
نداشتن فعالیت در شبکه های اجتماعی، و یا بک لینک های اسپم، نبود anchor text به سرعت مورد جریمه قرار خواهد داد و در نتایج پایین تر صفحات اصلی خواهد آمد.
الگوریتم (Exact Match Domain) EMD فیلتری است که گوگل آن را در سپتامبر سال 2012 راه اندازی کرد.
Matt Cutts مدیر مبارزات اسپم در توئیتری اظهار کرد که گوگل یک تغییر کوچک الگوریتم را به وجود خواهد آورد که طبق آن،
دامنه هایی که دقیقاً با کلمات مورد جستجو مطابق هستند و از کیفیت پایینی را دارا می باشند،
در SERP رتبه کمتری را به دست خواهد آورد و در بالای لیست نتایج، نمایش داده نمی شوند.
او همچنین گفت که:
این الگوریتم، مربوط به الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن نیست. الگوریتم پاندا برای مبارزه با محتوای بی کیفیت است و الگوریتم پنگوئن یک فیلتر برای مبارزه با اسپم وب کاربرد دارد.
یکی از مباحثی که در سئو و بهینه سازی سایت همیشه مورد صحبت قرار میگیرد، بحث انتخاب نام دامنه و تاثیری که روی سئوی سایت دارد است.
در این مقاله میخواهیم درباره دامنه تطبیق دقیق یا Exact Match Domain و تاثیرات آن روی وضعیت سئوی سایت بحث کنیم.
بسیاری از متخصصان سئو معتقدند همخوانی دقیق دامنه با موضوع فعالیت می تواند از همان ابتدا وضعیت رتبه بندی یک سایت را در نتایج جستجو دچار تغییر کند.
برای فهم بهتر اگر شما نام وب سایت تان را BuyCheapJeans.com انتخاب کنید، یک Exact Match Domain را مورد استفاده قرار داده اید.
عبارت کلیدی “buy cheap jeans” در زبان انگلیسی، کوئری جستجوی سودی آوری به حساب می آید و اگر نام دامنه وب سایت شما با این عبارت کلیدی یکی باشد ،
به احتمال زیاد فکر می کنید راه حلی کوتاه برای رسیدن به صدر نتایج جستجوی گوگل را به کسب کرده اید.
اما در ادامه برایتان توضیح می دهم چرا بهتر است از این روش استفاده نکنید، حتی اگر دامنه های EMD در ظاهر به وضعیت سئوی سایت تان کمک می کنند.
برای از جریمه نشدن توسط الگوریتم EMDاز راهکارهای زیر میتوان استفاده کرد:
- توسط وب سایت به مخاطبان محصولات با کیفیت ارائه دهیم.
- روابط خوب با مشتریان جدید و قدیمی را حفظ کنیم و گسترش دهیم.
- بهترین خدمات فروش ( گارانتی ) را فراهم کنیم.
- با ارائه محتوای با ارزش مشتریان را جذب وب سایت کنیم.
- آشنا شدن با مشتریان در کارگاه های آموزشی یا رویدادها چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری
انواع دامنه تطبیق دقیق یا Exact Match Domainچیست؟
چهار عامل مهم برای ارزیابی دامنه تطبیق وجود دارد که هر کدام را مورد بررسی قرار می دهیم.
- دامنه هایی که دارای سطح بالایی هستند و دارای پسوندهای net, com و org می باشند.
- استفاده از کلمات کلیدی که در دامنه وجود دارند.
- به کارگیری خط فاصله
- وجود حروف اضافه، صفت یا قید . اگر این کلمات در دامنه موجود باشند به آن را دامنه تطبیق نسبی می نامند.
سایت هایی که دارای دامنه های سطح بالا هستند نمی توانند بیش از سه کلمه کلیدی در دامنه خود قرار دهند.
بهتر است از خط فاصله در عنوان دامنه استفاده نشود و در صورت نیاز فقط یک بار از آن استفاده کنیم.
اگر دامنه ای عواملی هایی که در بالا گفته شد را رعایت نکند و توسط گوگل شناسایی شود و دارای سئو ضعیف و همچنین محتوای بدون کیفیت باشد به سریع اسپم می شود.
افسانه ها و تصورات اشتباه درباره آپدیت EMD
با وجود موضع عمومی گوگل در مورد به روزرسانی EMD در مورد بستن راه بهینه سازی تطبیق نام دامنه دقیق ، برخی تفکرات غلط همچنان وجود دارد .
بیشتر وب مسترها امروز هنگام خرید یک دامنه تطبیق دقیق ، اهداف خوبی دارند. آنها هنگام ساخت وب سایت ها از استانداردهای کیفیت بالاتری برخوردار هستند.
آنها از اشتباهات خود درس گرفته اند ، و همیشه شرایطی نخواهد بود که این سایت ها فقط به خاطر EMD ساخته شوند.
این نویسنده بر این باور است وضعیتی که شما یک سئو کلاه خاکستری واقعی داشته باشید بعد از دامنه های منطبق با gusto می رود،
موضوعی است که امروزه بسیار کم یاب است. این فیلتر در جای خود قرار گرفته است ، (تقریبا) همه از اشتباهات خود یاد گرفته اند،
و بیشتر (اگر نه همه) وب مسترها می خواهند در سمت خوب گوگل باقی بمانند. این نویسنده بر این باور است که امروزه کمتر تصور غلط نسبت به گذشته وجود دارد.
در آن زمان بزرگترین تصور غلط این بود که گوگل به دنبال همه حوزه های منطبق است. آنها در واقع معتقد بودند که از دامنه های تطبیق دقیق با کیفیت پایین می روند،
بنابراین همه حوزه های تطبیق دقیق تحت تأثیر این آپدیت قرار نمی گیرند. تعیین تفاوت در اینجا اهمیت دارد ، زیرا این تصور غلط همچنان ادامه دارد.
چگونه به روزرسانی SEO EMD را متحول کرد ؟
حتی در سال ۲۰۱۲ ، استفاده از دامنه های دقیق بازی به هیچ عنوان یک روش معتبر برای دستورالعمل های مدیر وب گوگل نبود.
این کلاه خاکستری حساب می شد ، زیرا شما از لحاظ فنی نتایج جستجو را دچار تغییرات می کنید ، حتی اگر هیچوقت کلاه سیاه نبود.
به دلیل گسترش این تکنیک در آن زمان ، گوگل تصمیم گرقت این حفره را ببندید.
موارد زیادی وجود داشت که پاندا برای سایت هایی که محتوای کم کیفیتی داشتند تلاش در حل آنها کرد. اما ، وقتی به حوزه های مسابقه دقیق رسیدیم ، پاندا کار بزرگی انجام نداد.
ورود آپدیت EMD به این معنا بود که SEO نمی تواند فقط یک سایتی با دامنه های دقیقاً منطبق را خریداری کند،
برخی از مطالب دارای کیفیت پایین بسازد و بگذارد در آنجا بنشیند و یک روز با آن تماس بگیرد.
سرانجام ، این امر برای SEO بهتر به وجود آمد ، زیرا مسئولان وب از آن زمان شکایت داشتند که مزیتی که برای دامنه های دقیق بازی ارائه شده ناعادلانه است.
خوشبختانه ، در این موضوع ، گوگل به این موضوع توجه کرده ، و به طور کلی سئو برای آن بهتر است. این بدان معناست که وب مسترها برای ساختن سایتهای با کیفیت پایین صرفاً برای منافع رتبه بندی تمایل کمتری دارند.
اگر به روزرسانی EMD ضربه خورده باشید چه می کنید؟
اگر از بروزرسانی ضربه خوردید و می خواستید بازیابی کنید ، به طور کلی برنامه صحیح حمله بسیار شبیه پاندا بود:
شما می خواهید از محتوای کم کیفیت رها شوید و یا بهبود ببخشید. لطفاً توجه داشته باشید:
گوگل به طور رسمی بهترین راه حل را بهبود محتوای بی کیفیت ، میداند ، و حذف صفحات بی کیفیت به طور کامل را تایید نمیکند.
ممیزی پروفایل پیوند برای شناختن پیوندهای ورودی اسپم که دارای سیگنال اعتماد پایینی را دارا هستند ،
مفید است و برای حذف آنها در یک کمپین اصلاح پیوند مشارکت را حذف می کند.
سپس با تجدیدنظر در روال خود برای اضافه کردن هر روز محتوای شگفت انگیز جدید به سایت خود اقدام کنید.
و در نهایت: برای افزایش اعتماد و اقتدار وب سایت خود در یک کارزار پیوند جستجوگرها مشارکت کنید. پس از حذف پیوندهای بد ، ادامه کسب اعتماد ضروری است.
هدف این به روزرسانی هدف قرار دادن نام های دامنه مطابقت دقیق به طور انحصاری نبوده ، بلکه هدف قرار دادن سایت هایی با ترکیب زیر از تاکتیک های هرزنامه بوده است: دامنه های دقیق مسابقه که سایت های بی کیفیتی نیز با محتوای نازک هستند.
در واقع هیچ اسم مستعار دیگری برای این بروزرسانی وجود نداشت. با به روزرسانی EMD یا به روزرسانی دقیق مسابقه دقیق.
ضعف عمده این وب سایت ها این واقعیت بود که سئوکاران دامنه هایی را با عبارات کلمه کلیدی مطابقت دقیق خریداری می کنند،
سایتی را ایجاد می کنند ، اما محتوای بسیار نازکی دارند و ارزش کمی برای آنها دارند. انجام آن بسیار آسان بود.
در واقع آنقدر آسان که تقریباً شبیه آبنبات گرفتن از کودک از نظر برنده شدن آسان سئو بود.منبع