اگر شما به دنبال سئو هستید حتما با کلمه کلیدی یا Keywords برخورد کرده اید، شما هر سایتی را که بخواهید سئو کنید نقطه شروع کارتان شناسایی کلمات کلیدی است و موفقیت و شکست شما در این مسیر وابستگی کامل به انتخاب درست کلمات کلیدی دارد.

گوگل و سایر موتورهای جستجو ، تمام تلاش خود را میکنند تا زمانی که شما یک کلمه یا عبارت را سرچ میکنید ، بتوانند بهترین و مرتبط ترین نتایج را به شما نمایش دهند. در همین راستا ، وب سایتها و سئوکارها ، برای اینکه کاربران را به سایت خود جذب کنند، برای کلماتی که کاربر ممکن است سرچ کند و مرتبط با وب سایت خودشان است ، محتوا تولید میکنند.

کلیدواژه یا کلمه هدف :

اگر شما در حال مدیریت یک وب سایت هستید و تمایل دارید که سایت شما دیده شود ، پس باید برای کاربران هدف خود محتوی تولید کنید.
کاربر هدف شما ، کاربرانی هستند که به دنبال خدمات و محصولات شما می باشند.
پس شما باید همواره نگاهتان به مخاطبانتان باشد، و کلماتی را که مخاطب شما در موتور جستجو سرچ میکند را شناسایی کنید و این کلمات ، را بعنوان کلید واژه یا کلمه هدف خود به لیست کلمات کلیدی خود اضافه کنید. و برای این کلمات محتوا تولید کنید.

عبارت کلیدی چیست؟ عبارت کلیدی کانونی را بشناسیم

اگر کلمه هدف ، بیش از یک سیلاب باشد، دیگر کلمه نیست و یک عبارت است و به آن عبارت کلیدی میگوییم.
بعنوان مثال اگر شما بخواهید با کلمه “سئو” رتبه بگیرید ، از آنجا که این کلمه یک سیلاب است به آن کلمه کلیدی میگوییم ، حال اگر شما بخواهید برای “سئو در کرج” رتبه بگیرید ، این کلمه از سه بخش سئو + در + کرج تشکیل شده است و به اصطلاح میگوییم که 3 سیلاب دارد ، پس یک عبارت کلیدی است و نه کلمه کلیدی.
عبارت کلیدی کانونی :  اگر شما با وردپرس کار میکنید و از افزونه yoast استفاده میکنید ، این افزونه کلمه یا عبارت کلیدی را با نام عبارت کلیدی کانونی می شناسد.

برخی از سوالات قبل از پیدا کردن کلمه کلیدی
• افراد در جستجوی چه مواردی هستند؟
• چند نفر در جستجوی آن هستند ؟
• آنها در چه قالبی آن اطلاعات را می خواهند ؟

کلمه کلیدی چیست؟

کلمه کلیدی چیست؟
چگونه می توانیم کلمه کلیدی پیدا کنیم؟

کلمه کلیدی یا کلمه کلیدی تمرکز ، به اصطلاح برخی ، کلمه ای است که محتوای صفحه یا پست شما را به بهترین شکل توصیف می کند.

این عبارت جستجو شده است که می خواهید برای آن با یک صفحه خاص رتبه بندی کنید.

کلمه کلیدی باید قبل از راه اندازی محتوای آنلاین در سیستم عامل های وب و موبایل ، ساخته و با دقت انتخاب شوند .

بنابراین وقتی افراد آن کلمه کلیدی یا عبارت را در گوگل یا موتورهای جستجوگر دیگر جستجو می کنند، باید آن صفحه را در وب سایت شما پیدا کنند.

خب بگذارید به واسطه یک مثال برای شما بهتر شرح دهم :

مثلا شما انواع پیانو را می فروشید .

در مورد آنچه که هنگام خرید پیانو باید بدانید را در وبسایت خود می نویسید و نظرات مربوط به پیانوهای ارائه شده را در فروشگاه آنلاین خود به اشتراک می گذاربد .

شما در بین پیانوها ، پیانوی دیجیتال هم می فروشید پس باید برای این نوع از پیانو هم یک دسته بندی با همین نام بسازید

کافیست از خودتان بپرسید:

1- می خواهید برای چه نوع اصطلاحی پیدا شود؟

2- فکر می کنید کاربران برای یافتن صفحه شما از کدام کلمه کلیدی در موتورهای جستجو استفاده می کنند ؟

3- درخواست جستجو چگونه خواهد بود؟

احتمال دارد (پیانوی دیجیتال) درست باشد؟ بله زیرا این کلمه کلیدی بهترین موارد را در صفحه منعکس می کند.

اگر مجبور باشید خط اصلی محتوای خود را توضیح دهید چگونه به نظر می رسد؟

از چه کلماتی استفاده می کنید؟

این کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی شما می باشد – البته اگر از چند کلمه تشکیل شده باشد.

ما کلمه “کلمه کلیدی” را همیشه استفاده می کنیم. این بدان معنا نیست که فقط از یک کلمه تشکیل شده است . بسیاری از آن ها از چندین کلمه تشکیل شده است .

بنابراین هنگام صحبت در مورد کلمات کلیدی ، بسیاری از ائقات ، منظور ما یک عبارت به جای فقط یک کلمه است .

چرا کلمه یا عبارت کلیدی مهم است ؟

چرا کلمه کلیدی مهم است ؟

یکی از مواردی که گوگل هنگام رتبه بندی یک صفحه به آن توجه می کند، محتوای موجود در آن صفحه است . به کلمات صفحه نگاه می کند .

تصور کنید اگر هر کلمه ، به عنوان مثال ، یک پست وبسایت در مورد یک پیانوی دیجیتال 2 بار استفاد شود ، تمام کلمات کلیدی از اهمییت یکسانی برخوردار هستند .

کلماتی که استفاده می کنید سرنخی برای گوگل است این به گوگل و سایر موتورهای جستجو می گوید صفحع یا پست مربوط به چیست.

بنابراین اگر می خواهید به گوگل بفهمانید که صفحه شما در چه زمینه ایی است ، لازم است اغلب از آن استفاده کنید .

اما در گوگل تنها دلیل مهم بودن عبارت کلیدی نیست . در واقع ، اهمییت آن کمتر است ، زیرا شما همیشه باید بر روی کاربر تمرکز کنید :

بازدیدکنندگان و مشتریان بالقوه خود

با استفاده از SEOمی خواهید افراد هنگام استفاده از یک عبارت جستجوی خاص یا عبارت کلیدی در وب سایت شما قرار بگیرند.

شما باید به گوش مخاطبان خو بروید و از کلماتی که آن ها هنگام جستجو استفاده می کنند استفاده کنید .

اگر از کلمات کلیدی اشتباه استفاده کنید ، هرگز بازدیدکنند گان موردنظر یا مورد نیاز خود را پیدا نخواهید کرد، زیرا متن شما با آنچه مخاطب بالقوه شما جستجو می کند مطابقت ندارد.

اما اگر از کلماتی که افراد در جستجوی آن هستند استفاده کنید ، تجارت شما می تواند رونق بگیرد.

کلمات کلیدی شما باید آنچه را که مخاطب شما به دنبال آن است بازتاب دهد. با کلمات کلیدی اشتباه، در نهایت مخاطب اشتباه خواهید داشت یا کلا هیچ کدام . به همین دلیل داشتن کلمات کلیدی مناسب بسیار مهم است .

چگونه از کلمات کلیدی در صفحات و پست های خود استفاده می کنید؟

قبلا زمانی وجودداشت که می توانستید بسیاری از کلمات کلیدی را به صفحات و پست های خود اضافه کنید ، چیزهای کلیدی را به سبک قدیمی درآورید و در موتورهای جستجو رتبه بندی کنید.

اما متنی که تعداد کلمات مشابه آن زیاد باشد ، خوانش مطلوبی نیست و از آنجا که خواندن این نوع کپی برای کاربران وحشتناک است،گوگل نیز آن را وحشتناک می داند .

به همین دلیل، خوشبختانه انجام کار با پرکردن کلمات کلیدی در Google رتبه بندی کرد.

قوانین کلی در استفاده از کلمات کلیدی چیست؟

اولین و مهم ترین قانون آسان خواندن محتوا شما می باشد . البته ، شما باید از کلمات کلیدی در متن خود استفاده کنید ، اما آنها را تقریبا در هر جمله پرنکنید. به طور کلی ، اگر 1 یا 2% کل کلمات نسخه شما ، کلمه کلیدی شما باشد، در این کار زیاده روی نمی کنید .

اطمینان حاصل کنید که همه آنها در متن شما به خوبی توزیع شده اند .

فکر نکنید که با این قسمت از بهینه سازی تمام کلمات کلیدی خود را باید در پاراگراف اول قرار دهید . به طور طبیعی آنها را در صفحه یا پست خود پخش کنید. بسته به طول صفحه یا پست خود، از کلمه کلیدی خود در یک عنوان یا چند عنوان فرعی استفاده کنید. و از آن در عنوان صفحه ، پاراگراف اول و توضیحات متای خود استفاده کنید .

کلمه کلیدی چه ارتباطی با بازاریابی دیجیتال دارد ؟

در بازاریابی دیجیتال برای توصیف کلمه یا گروهی از کلمات استفاده می شود که کاربر اینترنت از آن برای انجام جستجو در موتور جستجو یا نوار جستجو استفاده می کند.

در یک استراتژی سئو ، کلمات کلیدی بسیار مهم است و باید هسته اصلی هر محتوای کپی باشد که برای وب نوشته شده است (کلمات کلیدی موجود در محتوا ، عناوین و عناصر سئو)

جستجوی کلمات کلیدی:
Research keyword چیست؟

تحقیق کلمات کلیدی یک کار اصلی در جستجوگرها است که شامل شناسایی کلمات و عبارات مشهور است که افراد وارد موتورهای جستجو می کنند و سعی می کنند بفهمند برای چه رتبه بندی می کنند .

تحقیق در مورد کلمات کلیدی درک بهتری را به بازاریابان می دهد که میزان تقاضا برای کلمات کلیدی خاص چقدر است و چقدر سخت است که در نتایج جستجوی ارگانیک برای این اصطلاحات رقابت کنید ، و جهت گیری در جهت بهینه سازی تلاش می کند.

نحقیقاتی که برای کلمات کلیدی صورت می گیرد مثلا در مورد تایید تعداد جستجوهای یک کلمه کلیدی خاص فقط نیست .
همچنین در مورد کاوش در روش های مختلفی است که مردم از زبان برای تحقیق در مورد یک ایده یا موضوع استفاده کنند . به همین ترتیب، تحقیق در مورد کلمات کلیدی محبوب نه تنها قسمت بزرگی از بهینه سازی موتور جستجو است،بلکه همچنین یک عنصر اصلی در بازاریابی محتوا به عنوان یک کل است چرا ؟
از آنجا که این می تواند به شما کمک کند ایده هایی برای پست بعدی وبسایت خود پیدا کنید، درباره نیازهای مخاطبان خود بیشتر بیاموزید و از زبان جستجوی همیشه در حال تغییر مطلع شوید و
در نهایت ، با تحقیق روی واژه هایی که افراد در موتورهای جستجو تایپ می کنند و با استفاده از این تحقیقات برای ایجاد محتوای هدفمند ، می توانید ترافیک مناسب را به سایت خود هدایت کنید .ترافیکی که احتمال تبدیل آن بیشتر است .

Research یا جستجوی هرچند وقت یکبار باید انجام شود ؟

جستجوی کلمات کلیدی فقط یک کار یکبار مصرف نیست .

پایه و اساس وب سایت شما براساس کلمات کلیدی بنا شده است ، بنابراین دقیقا آنچه شما از بلوک ها استفاده می کنید به ارزیابی و نگهداری منظم نیاز دارد .

زبان جستجو به طور مداوم جابجا می شود ، کلمات کلیدی جدید دائما شکل می گیرند و نیازهای مخاطبان شما توسعه و رشد می یابد .

در نتیجه ، تحقیق در مورد کلمات کلیدی کاری است که هر زمان که می خواهید محتوای جدید وب سایت ایجاد کنید ، ارزش انجام آن را دارد .

این موارد زمانی است که به دنبال راه اندازی یک وب سایت جدید هستید، اگر در حال نوشتن یک پست جدید برای یک سایت موجود هستید ، زمانی که تصمیم دارید یک محصول یا خدمات خاص را تبلیغ کنید .

همچنین اگر سایت موجود خود را تغییر ساختار دهید و محتوای خود را تلفیق کنید، بسیار مفید است.

چگونه کلیدی پیدا کنیم؟

تمام تحقیقات کلمات کلیدی با یک موضوع ، ایده یا کلمه کلیدی Head آغاز می شود ، دفترچه ایی برای خود داشته باشید و زمانی که برای یک موضوع به دنبال کلمه کلیدی هستید آن را برای خود یادداشت کنید تا تغییرات موجود در آن کلمات کلیدی را کشف کنید.

زمانی که لیست خوبی جمع آوری کردید، می خواهید میزان محبوبیت هر کلمه کلیدی را تعیین کنید و رتبه بندی برای آن ها در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) بسیار دشوار است.

این جایی است که یک ابزار کلمه کلیدی مفید است . با وارد کردن یک کلمه که اصطلاحا با آن دانه یا بذر گفته می شود . در ابزار تحقیقاتی Keyword Explorer شروع کنید .

جزئیاتی درباره میزان محبوبیت جستجو و دشوار بودن رتبه بندی مناسب برای آن کلمه کلیدی به شما ارائه می شود .

اصطلاحات بذر یا دانه به معیارهایی مانند میزان جستجو منجر نمی شوند.

آنها همچنین در را به پیشنهادات کلمه کلیدی مرتبط باز می کنند که ممکن است شما هنوز فکر نکرده باشید.

شما می توانید ببینید که چگونه یک کلمه ساده از طریق یک گروه فیس بوک یا از طریق مکالمه با مشتری می توانید به یک درخت مفید از کلمات کلیدی تبدیل شوید که پر از ایده برای صفحات شما یا پست بعدی وبسایت است .

جستجوی کلمات کلیدی ، جستجوی خاصی را در اختیار شما قرار می دهد تا پاسخی مناسب برای سوالات آن ها باشید.

چند روش برای پیدا کردن کلمه کلیدی عبارت اند از :

1- کلمه را در قسمت سرچ گوگل وارد کنید و از پیشنهادات گوگل استفاده کنید.

یکی از معتبرترین منابع یافتن کلمه کلیدی باارزش و با کیفیت است . گوگل اصولا به دنبال این است که کاربر به بهترین نتایج دست یابد و سعی می کند کلمات کلیدی پرتکرار را پیشنهاد دهد .

چگونه کلمه کلیدی پیدا کنیم؟

2- جست و جوهای مرتبط با گوگل قاعدتا پیشنهادهای گوگل هنگامی نشان داده خواهد شد که شما متن مورد نظر را تایپ کنید اما جست و جوهای مرتبط زمانی مشخص می شود که متن را تایپ کرده اینتر را بزنید ،در انتهای صفحه اول برای ما ظاهر خواهد شد .اینجا می توانید کلمات کلیدی مربوط به کلمه اصلی خود را بیابید.

3- استفاده از ابزارهایی برای یافتن کلمه کلیدی
این ابزارها که در ادامه به شما معرفی می کنیم آمارهایی را در اختیار دارند اما بعضی از تحلیل هایشان محدودیت هایی دارد که این محدودیت ها برای ایرانیان با توجه به تحریم ها بیشتر است

Google Keyword Planner : می توانید با قراردادن کلمه کلیدی مورد نظر خود درصد محبوبیت آن را بین کاربران مشاهده کنید.

منابعی برای یافتن کلمات کلیدی مختلف :

Keyword Tool : یکی دیگر از ابزارهای رایگان و قدرتمندی است که به شما برای یافتن کلمات یاعبارات کلیدی طولانی کمک می کند همانطور که می دانید و قبلا در مقاله مختص این موضوع اشاره کردیم که این نوع کلمات کلیدی طولانی نرخ تبدیل بالایی دارند .

Google Trends : این ابزار به شما کمک می کند تا متوجه شوید . اخیرا مردم چه چیزی را بیشتر سرچ می کنند .

شبکه های اجتماعی: راهی دیگر برای یافتن کلمات کلیدی این است که از قسمت پیشنهادات یوتیوب و توئیتر و یا حتی اینستاگرام استفاده کنید که با توجه به نتایج جستجوی این برنامه ها می توان به کلمات کلیدی ارزشمندی درست یافت .

4- آنالیز و آمارگیرها
نقش بسزایی در استراتژِ سئوی شما دارد .گوگل آنالیتیکس وظیفه مشاهده کانال های ورودی ، نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان و حتی تحلیل رفتار مشتریان و غیره را به شما ارائه می دهد .

این را هم باید متذکر شد که تحلیل گرهای آنلاین همه چیز را به شما نمی گویند اما گزارش هایی هم که با تاخیر به دست شما می رسانند شما را آگاه می کنند که توسط چه کلمه هایی کاربران به سمت صفحه شما آمده اند .

5- بررسی کردن گزارش های تبلیغات
اگر درکمپین PPC گوگل ادز هستید یکی از مستندترین ابزارهایی است که شما را از وضعیت خود آگاه می کند . این ابزار نسبت به گوگل آنالیتیکس اطلاعات دقیق تری را به شما ارائه می کند

6- سایت های پرسش و پاسخ را بررسی کنید
جملات سوالی کاربران مختلف می تواند به شما کمک کند که به کلمات یا عبارات کلیدی درستی دست یابید . وبسایت هایی مانند Ask ، Yahoo answers و نمونه های داخلی مختلف را هم می توانید با جستجو کردن در گوگل بیابید .

7- از ویکی پدیا استفاده کنید .
به عنوان بزرگترین دانش نامه آزاد مرجعی برای کاربران در سرتاسر دنیا می باشد. بخاطر کاربرپسند بودن این وبسایت تمام تلاش نویسندگان آن در جهت ارائه بهترین و مفیدترین مطالب به کاربران می باشد . به تیترها، توضیحات و همچنین تگ های عنوانی که استفاده کرده اند می توانید ایده های خوبی از آن برداشت کنید.

8-رقبایتان را فراموش نکنید
گاهی اوقات با نگاهی به صفحات رقبا می توانید کلمات کلیدی آن ها را بررسی کنید ابتدا کلمات کلیدی نسبتا کوتاه را انتخاب کرده و و اولین نتایج گوگل را تحلیل و مشاهده کنید . به طرز چیدن تیترها و البته چگالی کلمات کلیدی آن ها در یک پاراگراف هم دقت کنید .

نتیجه :

اکنون شما درک مشترکی از کلمه کلیدی و عبارت کلیدی دارید . این دانش واقعا به شما در تحقیق د رمورد کلمات کلیدی شما کمک می کند که البته گامی حیاتی می باشد .
غواصی برای مرواریدها منبعی مفید برای رفتن به سوی کلمات کلیدی دنباله دار که بیشترین بازدید سایت را به خود اختصاص می دهد .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست