SEM چیست: SEM کوتاه شده عبارت Search Engine Marketing به معنی بازاریابی توسط موتورهای جستجو از قبیل گوگل می باشد.

بازاریابی موتورهای جستجو از شیوه های بسیار تاثیرگذار برای کسب و کارهای کوچک به منظور جذب مشتریان جدید افزایش درآمدها،و همچنین هزینه های کسب شده می باشد.(SEM)

ما در مقاله زیر قصد داریم شما را به طور کامل با SEM و مزایا و معایب آن آشنا کنیم:

SEM به طور مستقیم با موتور های جستجو در ارتباط است،گونه ای بازاریابی در بین موتورهای جستجو کننده،معروف ترین این ابزار نیز جستجو برای Google Adwords می باشد

(از گوگل ادورز به منظور تبلیغات آنلاین استفاده می شود)

به طور کل SEM بخشی از SEO به حساب می آید،در واقع به کلیه راه ها و فعالیت هایی که به منظور به کارگیری موتورهای جستجو برای افزایش بازدید و بیشتر شدن فروش و

دیده شدن موجود است بازاریابی موتورهای جستجو گفته می شود.

انواع اصطلاحاتی که در تبلیغات SEM استفاده میشود :

  • Impressions – چند بار تبلیغ شما بر روی یک صفحه نشان داده شده است.
  • CPC – (هزینه برای هر کلیک) هنگامی که شخصی بر روی تبلیغ شما کلیک می‌کند.
  • CPM – هزینه برای هر میلیون نمایش تبلیغ شما.
  • CTR – (نرخ کلیک) نرخ کلیک به درصدی از کاربرانی که روی تبلیغ شما در موتور جستجو کلیک می کنند.

البته به این موضوع اشاره کنم که اگر قصد دارید به شیوه SEM تبلیغ نمایید در ابتدا لازم است سایت شما دارای سئوی (SEO) مناسبی باشد تا از تاثیرگذاری بهتر و بیشتری برخوردار باشد.

استفاده از SEM دارای چه مزایایی است؟

نسبت به بازخوردی که به شما می دهد مقرون به صرفه به شمار می آید.

برای کسب و کارهایی که به تازگی تاسیس شده اند از بهترین روش های بازاریابی می باشد.

اگر وبسایت شما استاندارد های لازم برای سئو را داشته باشد، SEM می تواند کمک زیادی به بهتر نمایش داده شدن شما و جذب کاربران شما داشته باشد.

اگر در زمینه فروش محصول و خدمات فعالیت دارید سبب افزایش فروش شما خواهد شد.


استفاده از SEM دارای چه معایبی است؟

SEM یا بازاریابی موتورهای جستجو همانگونه که کمک بسیار زیادی به ورود بازدید کننده به سایت شما می نماید همان مقدار هم برای شما می تواند مضر باشد،

از این لحاظ دارای ضرر است که:

  • در بازاریابی موتورهای جستجو شما کاربر را به سایت دعوت می کنید اما آیا مطلب های سایت شما برای مخاطب مفید است یا نه؟
  • مطلبی که در سایت قرار دادید به اندازه کافی جذاب و گیرا هست که بازدید کننده سایت شما رو به یک کاربر خاص و وفادار تبدیل کند؟

اگر تا کنون به پاسخ این سوال نرسیدید پس بهتر است دست نگه دارید زیرا در این حال بازاریابی موتور جستجو نه تنها برای شما فایده‌ای نخواهد داشت،

بلکه حتی هزینه‌هایی رو برای شما به وجود خواهد آورد.

قسمت دیگری از SEM بازاریابی رسانه های اجتماعی یا SMM است.

SMM در واقع نوعی از بازاریابی می باشد که استفاده از رسانه ها و یا شبکه های اجتماعی به منظور تاثیرگذاری بر مصرف کننده و مخاطبان به منظور خرید محصول و خدمات است.

توصیه ما این است که از SEM به عنوان ابزاری برای بهتر دیده شدن مطالب و موضوعات سئو شده خود استفاده کنید تا تاثیر فوق العاده آنرا به چشم ببینید.

تفاوت SEM با SEO:

به طور کلی SEM گستردگی بیشتری از SEO دارد.SEO به نتایج بهتر جستجوی ارگانیک می پردازد.در صورتی که SEM با استفاده از موتورهای جستجو کمک می گیرد تا سایت شما را از ترافیک بیشتری برخوردار کند.

در نتیجه تبلیغات تاثیرگذار که از SEM به دست می آید کمک بزرگی به کسب کار شما می کند.

برای نمونه اگر به دنبال بروزترین موبایل آیفون هستید،سئو سبب می شود تا به صورت ارگانیک سایت شما را به کاربران نشان داده شود،

و در نتیجه های اولیه گوگل و دیگر موتورهای جستجو قرار بگیرید.ولی در سرویس SEM توسط تبلیغات پولی،

لینک سایت شما به صورتی که در دید باشد در بالا و یا در کنار نتیجه های جستجو ارگانیک نشان داده می شود.

مساله دارای اهمیتی که موجود است و نباید از آن غفلت کرد این است که SEO و SEM با یکدیگر در رقابت نیستند، بلکه در کنار یکدیگر موفقیت سایت را سبب می شوند.

اگر به دنبال کسب و کار موفق هستید در ابتدا باید هم در نتیجه های جستجوی ارگانیک و هم در قالب لینکهای تبلیغاتی نشان داده شوید،

پس به این نتیجه میرسیم که هر دوی SEM و SEO دارای اهمیت و کاربردی هستند.

SEM و SEOدارای چه شباهت هایی هستند؟

هدفی که هر دوی آن‌ها دنبال می کنند افزایش قابلیت دیده شدن در SERP ها است. در حقیقت هم Seo و هم Sem سبب رسیدن به ترافیک بیشتر در یک وب سایت می‌شوند.

هر کدام از این دو استراتژی شیوه هایی را مورد استفاده قرار می دهند، تا نرخ کلیک (CTR) را زیاد کنند و باعث شوند مخاطبان بیشتری روی نتایج جستجو کلیک نمایند.

هر دو از راهکار تحقیق در رابطه با کلمات کلیدی به منظور شناسایی و دستیابی به عبارت های معروف جستجو استفاده می کنند،

این تحقیق شهرت عبارات کلیدی تحقیق برای خرید عبارت های کلیدی مناسب و همچنین مورد بررسی قرار دادن میزان رقابت کلمات کلیدی را شامل می شود،

اینگونه شما می توانید پی ببرید که رقیب های شما کدام عبارت های کلیدی را شناسایی کرده و مورد هدف قرار داده‌اند و چگونه می توانید با آنها وارد رقابت شوید.

در مرکز هر دو راهکاری SEOو SEM کلمات کلیدی هستند آنها کلمه ها و عبارت های کلیدی به خصوصی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

به عبارت دیگر هر دو استراتژی بر روی عبارت های کلیدی به خصوصی که در تحقیقات در مورد کلمه‌ی کلیدی شناسایی شدند متمرکز هستند،

به منظور تحقیق در رابطه با کلمات کلیدی از ابزار الکسا با تعیین سختی کلمه کلیدی می توانید کمک بگیرید.

برای موفقیت در هر دو راهکار باید مخاطبان خود را به خوبی شناخته و درک خوبی از نحوه عملکرد آن‌ها داشته باشید. با بررسی هویت مخاطبان و دسته‌بندی آن‌ها می‌توانید

مخاطبان خود را شناخته و از نیازهای آن‌ها مطلع شوید.

هر دو ابزار به نمایش داده شدن برند شما در نتایج جستجو کمک می‌کنند.

هدف هر کدام از این دو راهکار کمک به نمایش دادن برند در زمانی است که مخاطبان به دنبال یک عبارت خاص مربوط به کسب و کار شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست