الگوریتم های گوگل

الگوریتم موش کور چیست؟ چه اهدافی را دنبال می کند؟ موش کور چه تاثیراتی بر سئو سایت ها دارد؟

الگوریتم موش کور : یک آپدیت برای الگوریتم رتبه بندی جستجوی محلی گوگل به شمار می آید ، که تصمیم می گیرد در چه زمانی یک بیزینس، در نتایج محلی گوگل به نمایش در بیاید و چه زمانی فیلتر شود و در نتایج نشان داده نشود.

این به این معنا است که کسب و کار های محلی، امکان دارد همیشه در یک جستجوی یکسان، نمایش داده نشوند.

زمان انتشار اولیه الگوریتم موش کور ، 1 سپتامبر 2016 می باشد.

الگوریتم موش کور یا possum ، بر روی کسب و کارهای زیر تاثیر می گذارد:

کسب و کارهایی که بیرون از محدوده شهر قرار دارند:

بیزینس یا کسب و کاری که از محدوده شهر فاصله دارد:

در زمان گذشته کسب و کارهایی که در خارج از محدوده شهر قرار داشتند، یا اینکه در منطقه ای وجود نداشتند،

خیلی دور از ذهن و سخت بود که با جستجو کردن کلمه کلیدی در نتایج نمایش داده شوند.

اما امروزه الگوریتم موش کور possum این توانایی را برای جستجوهای محلی ایجاد کرده است که اگر خارج از محدوده مورد نظر کاربران قرار دارند،

در نتایج جستجو نشان داده بشوند، پس اگر شما کسب و کاری خارج از محدوده شهر دارید دیگر نگران دیده نشدن خود در نتایج جستجوی گوگل نباشید.

مشاغل محلی مختلف که دارای یک آدرس یکسان می باشند:

الگوریتم موش کور به راحتی این توانایی را دارد که دو کسب و کار مختلف،

که زمینه فعالیت آن ها به هم مربوط نیست ولی در یک محل یا در یک ساختمان در کنار هم قرار دارند را در نتایج جستجو نمایش بدهد.

نکته دیگری که مورد توجه قرار میگیرد ، این است که حتی اگر دو کسب و کار کاملا کار متفاوتی با یکدیگر داشته باشند،

اما دارای آدرس یکسانی باشند یا در یک برج یا ساختمان اداری باشند در نتایج نشان داده می شوند!

بهترین مثال برای این بخش ساختمان پزشکان است.

در ساختمان پزشکان، دکترهای مختلفی فعالیت میکنند که تخصص های گوناگونی دارند، اما همه ی آن ها در یک ساختمان قرار دارند.

در این رابطه باید بدانید که نتایج گوگل آن ها را با هم نمایش می دهد. البته این موضوع قطعی نیست، چون بستگی به ساز و کار موش کور گوگل دارد.

ما را در بررسی الگوریتم کافئین نیز همراهی کنید.

کسب و کارهایی که به یک شرکت مادر تعلق دارند:

البته این موضوع کاملا ثابت شده نیست، اما به طور معمول کسب و کارهایی که زیر مجموعه یک هلدینگ هستند،

در نمایش جستجوهای گوگل با هم نمایش داده می شوند! برای مثال مدتی قبل در یکی از پروژه‌های سئو که برای یک مهندس انجام دادم،

متوجه شدم که گوگل دو دفتر کار این فرد را با هم نمایش نمی دهد!

در واقع هر زمان که شما نام این فرد را سرچ می کردید، فقط یکی از دو دفتر این مهندس نمایش داده می شد!

این موضوع مربوط به همه کسب و کارها نیست، اما امکان دارد که واقعیت داشته باشد!

چرا این الگوریتم را موش کور نامیدند؟

گفتیم که تمرکز اصلی موش کور بر روی لوکال سئو قرار دارد.

با توجه به اینکه این الگوریتم از دقت زیادی که این الگوریتم برخوردار است،

ممکن است یک سایتی برای یک کلمه کلیدی در صفحه نتایج گوگل به نمایش در آید و گاهی اوقات هم ممکن است برای همان کلمه نشان داده نشود.

وب مستران در چنین شرایطی ممکن است دچار سر درگمی شوند و تصور کنند سایت آنها گوگل پنالتی شده و به همین دلیل از صفحه نتایج حذف شده است.

به همین خاطر به این الگوریتم را موش کور نامیده اند.


الگوریتم موش کور به چه صورت کار میکند؟

اکنون به سراغ چگونگی عملکرد الگوریتم موش کور گوگل می‌رویم، البته گوگل همیشه در حال تغیر دادن و آپدیت کردن الگوریتم های انتشار یافته است.

کمک به کسب و کارهای محلی در لوکال سئو

همان گونه که قبل تر در این مقاله به آن اشاره شد این الگوریتم به کسب و کارهای محلی کمک میکند تا در صفحه ی نتایج رتبه بهتری کسب کنند؛

میتوان گفت الگوریتم possum از این لحاظ شبیه الگوریتم کبوتر عمل میکند. برای این الگوریتم موقعیت مکانی اهمیت دارد،

برای مثال اگر کسب کار شما اطراف شهر باشد و بازار کسب کار شما و متقاضیان آن ها از داخل شهر باشند،

تا پیش از این الگوریتم بالا آمدن شما در سرچ گوگل بسیار دشوار بود ، اما با روی کار آمدن این الگوریتم بالا آمدن شما در رتبه بندی گوگل بسیار آسان تر شده است.

اما سوال اینجاست که چگونه الگوریتم موش کور را در سئو سایت به کار بریم؟؟

برای رسیدن به پاسخ ساده این سوال کمی فکر کنید.

یکسان سازی آدرس

از دیگر کاربردهای الگوریتم موش کور، یکسان سازی آدرس است. که می‌تواند بر سئو محلی سایت شما اثرات زیادی داشته باشد.

موش کور به آدرسی که شما در گوگل مپ وارد کردید توجه میکند شما را در سئو محلی بالا می آورد.

پس توجه کنید که آدرس خود را به شکل صحیح و دقیق وارد کنید و به هیچ وجه از دو آدرس برای یک کار اسفاده نکنید.

چون پیش آمده که این الگوریتم فقط یکی از آدرس ها را به مخاطبان نشان میدهد و دیگری را فیلتر میکند.

اگر آدرس خود را تغییر دادید دقت بکنید که باید این آدرس را حتما در ابزارهای گوگل، اصلاح کنید چون الگوریتم possum روی این مسئله خیلی حساس است و چیزی که مهم است آدرس کنونی شماست.

آیا قدمت کسب کار از موقعیت مکانی اهمیت بیشتری دارد؟


در الگوریتم موش کور موقعیت مکانی به منظور بالا آمدن در جستجوی گوگل دارای اهمیت بیشتری نسبت به سابقه کسب و کار دارد.

اتفاقا یکی از فواید این الگوریتم این است که به کسب کار های تازه تاسیس شده یاری میرساند در سرچ های محلی بالا بیایند،

و صاحبان کسب کار به این امر بسیار بسیار توجه دارند.

موش کور که در زبان انگلیسی آن را Possum می خوانند، اسمی است که برای آپدیت تأیید نشده ولی مستند شده‌ی گوگل در نظر گرفته شده است.

این به روز رسانی برای اولین بار در تاریخ یکم سپتامبر سال ۲۰۱۶ میلادی معرفی شد.

ظاهرا موش کور بیشترین تأثیر گذاری اش بر نتایج سئو محلی است. با این الگوریتم وب‌مسترها مشتریانی که به موقعیت جغرافیایی خود نزدیک هستند را پیدا می‌کنند.

از طرفی دیگر کاربران در زمینه‌ی موضوع مورد نظر خود میتوانند به نزدیک‌ترین مکان به زندگی خود دست یابند.

به بیانی دیگر با استفاده از الگوریتم موش کور، گوگل نتایج متفاوتی را طبق موقعیت فیزیکی کاربر ارائه می‌کند.

به دلیل اینکه این الگوریتم هیچ وقت توسط گوگل به صورت رسمی مورد تأیید قرار نگرفته، در مورد اهدافش فرضیه‌ها ی بسیار زیاد مطرح است.

تعدادی هدف الگوریتم موش کور را تفاوت در نتایج محلی می دانند. در حالی که آپدیت فرض شده قطعاً این هدف را داشته است،

یکی از عوارض جانبی چالش برانگیز این الگوریتم فیلتر کردن لیست کسب و کارهای قانونی بود که با عنوان های دیگر در همان ساختمان و محل حاضر بودند.

در مطالعه ای بر ۱۳۰۷ کسب و کار بیان شد که الگوریتم موش کور گوگل بر حدود ۶۴ درصد از نتایج محلی گوگل تأثیر داشته است.

به صورت کلی می‌توان نتیجه گرفت که الگوریتم موش کور با این هدف اصلی وارد بازار شد: ارائه‌ی نتایج بهتر و گوناگون تر طبق موقعیت جستجوکننده و محل کسب و کار.

اگر شما بیزینس یا یک کسب و کار محلی دارید به عنوان اولین قدم، باید همواره در حال بررسی و امتحان کردن اطلاعات مرتبط با شغل محلی خود باشید،

یادتان باشد که کسب و کار شما شامل اطلاعات تکراری و فاقد ارزش نباشد و همواره محتوای درست و مناسب به مخاطب ارائه کنید.

دومین مرحله این است که اطمینان حاصل کنید که موقعیت جغرافیایی شما در نقشه گوگل درست ثبت شده باشد،

و چک کنید که شماره تماس شما صحیح باشد می توانید از طریق Google Ny Business شغل محلی خود را ثبت نمایید و به گوگل کسب و کار محلی خود را معرفی کنید.

رعایت کردن این موارد شما را یاری می کند که در کمترین زمان، مکان و آدرس کسب و کارتان در اختیار مخاطبان قرار بگیرد،

و آن ها با یک جستجوی ساده شماررا پیدا کنند از سمتی موفقیت در این راه پیشی گرفتن از رقیبانتان را به دنبال دارد.

مرحله سوم این است که شما بعد از ثبت آدرس کسب و کار خود از کاربران خود نظرخواهی کنید،

پس در سایت بخشی را برای کامنت گذاشتن مخاطبان به وجود آورید،

اگر شما موفق شوید، حجم زیادی از نظرات با کلمه های کلیدی که مربوط به دامنه کسب و کارتان است بگیرید موفیقت شما در گرفتن رتبه با همان کلمات کلیدی چندین برابر می شود.

در نتیجه بهتر است سعی کنید و از مخاطبان خود درخواست کنید نظرات مثبت خود را برای شما کامنت کنند،

زیرا راه موفقیت در کسب و کارهای محلی این است که :

  • راهبردهای بازاریابی محلی از قبیل نظر مخاطبان،
  • بازاریابی شبکه اجتماعی
  • و بازاریابی محتوا را همیشه آپدیت کنند.

پس سعی کنید اطلاعاتی که در اختیار موتورهای جستجو قرار میدهید جامع و کامل باشد.

تنوع کلمات کلیدی در نمایش نتایج فرق دارند :

از دیگر فواید این الگوریتم این است که برچسب ها و کلمات کلیدی مختلف نمایش متفاوتی خواهند داشت.

برای نمونه درگذشته کلمه ی آموزش و پرورش با وزارت آموزش و پرورش دارای نتایج یکسانی بودند،

و امکان داشت که وبسایت های شبیه به هم را برای این جستجوها به مخاطبان نمایش دهد،

اما پس از آپدیت این الگوریتم ممکن است دیگر شما نتایج شبیه به هم را دریافت نکنید،

و در کلمه ی اول یعنی آموزش و پرورش مطالبی و مقالاتی در حوزه ی آموزش و پرورش کودکان ، نوجوانان و… ملاحظه کنید پس نتایج دقیق تر شده است.

“Possum” برای کسب و کار های محلی چه معنایی دارد؟

گرچه امکان دارد آپدیت الگوریتم موش کور “Possum” الان کسب و کار ها را از نتایج جستجوی محلی فیلتر کند،

اما ظاهرا که گوگل هنوز در حال آزمایش و دستکاری الگوریتم است.

همانگونه که قبلا اشاره کردیم، اکنون زمان آن است که روی استراتژی بازاریابی جستجوی محلی خود کار کنید.

امکان دارد که گوگل کسب و کار ها را در تعدادی از جستجو ها فیلتر کرده باشد،

اما می توانید برای مطمئن شدن از کشف کسب و کار، شما توسط مشتریان هدف گام بردارید. برای اینکار دو قدم اساسی زیر را در نظر بگیرید:

اطلاعات مستندات محلی خود را پاک کنید

مطمئن شوید که کسب و کار شما اطلاعات نادرست یا لیست تکراری بصورت آنلاین ندارد.

اگر این کار را انجام دهید، به احتمال زیاد گوگل و سایر موتورهای جستجو را به اشتباه خواهید انذاخت.

اگر اطلاعات شما دقیق است، ممکن است شانس شما برای حضور در رقابت بیشتر باشد، به خصوص اگر اطلاعات بقیه دقیق نباشد.

ظاهرا که الگوریتم “Possum”موش کور اهمیت بیشتری به این موضوع میدهد.

اگر گوگل در حال فیلتر کردن تعدادی از مشاغل از نتایج جستجو باشد، به احتمال زیاد مشاغلی که نمایش داده می شوند ارتباط بیشتری دارند.

چگونه می توانید ارتباط را ثابت کنید؟


از راه های اثبات ارتباط این است که اطمینان حاصل کنید از صحیح و مرتبط بودن اطلاعات استنادی و دسته بندی محلی شما،

در صفحات لیست (مانند Google My Business ، Yelp ، Yahoo! Local و Bing Local). نقل قول های محلی جدید به وجود آورید،

و لیست هایی که وجود دارند را پاک کنید، موارد تکراری و اطلاعات نادرست را نیز پاک کنید.

درخواست نظر از کاربران بدهید

روش دیگر برای ارتباط بیشتر گرفتن ریویو و نظرات کاربران است.

برای مثال، اگر بازخورد و نظرات بیشتری درباره کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود به دست آورده باشید (نظر های مثبت از قبیل “بهترین رستوران در شهر” یا ” رستوران مورد علاقه من”)، به احتمال زیاد برای جستجوی مرتبط نمایش داده می شوید.

چگونه می توانید نظرات بیشتری بگیرید؟ از مخاطبان درخواست کنید!

چه چیزی برای نتایج جستجوی محلی تغییر کرده است؟

از آنجا که به نظر می رسد گوگل هنوز ممکن است الگوریتم و نحوه نمایش (یا نه) مشاغل محلی را در نتایج جستجو آزمایش کند ، در حقیقت هیچ راهی وجود ندارد که بتوان با اطمینان گفت که می دانیم نتایج جستجو برای همیشه به همین ترتیب است. گوگل دوست دارد هر از چند گاهی اوضاع را در ما تغییر دهد ، بنابراین این مسئله ممکن است تغییر کند یا Google می تواند الگوریتم را هنگام آزمایش تغییر دهد.منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا