الگوریتم های گوگل

الگوریتم page Authority چیست؟ 5نکته کلیدی در رابطه با الگوریتم page Authority

الگوریتم page Authority یا اعتبار صفحه یا PA در حقیقت امتیازی است که توسط Moz به وجود آمده است و پیش بینی می‌کند،که صفحه خاصی از سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) به چه صورت رتبه بندی می‌شود.

نمره یک صفحه با توجه به الگوریتم page Authority از یک تا ۱۰۰ میتواند متغیر باشد، نمرات بالاتر به توانایی بیشتر برای رتبه بندی ارتباط دارد.

یعنی به هر میزان عدد این اعتبار بیشتر باشد، احتمال این که صفحه در لیست نتایج جستجوی گوگل در رتبه‌های یک تا سه قرار گیرد بیشتر است،

و در حالی که رتبه کمتر باشد احتمال حضور صفحه در لیست نتایج جستجو کمتر شده و حتی ممکن است که نشان داده نشود.

گوگل بعد از آنکه استفاده از PageRank را کنار گذاشت دیگر مرجعی برای اندازه گیری اعتبار صفحات سایت ها وجود نداشت و بنابراین سایت هایی مثل Moz و Semrush با توجه به الگوریتم های خود امتیازات جداگانه ای ابداع کردند.

جستجوی گوگل رتبه‌های یک تا سه را از آن خود میکند و در حالی که رتبه کمتر باشد احتمال حضور صفحه در لیست نتایج جستجو کاهش پیدا کرده و حتی ممکن است که نمایش داده نشود.

اعتبار صفحه بر پایه ی داده‌هایی از فهرست وب است و ده‌ها فاکتور را در نظر می‌گیرد.

از قبیل اعتبار دامنه Domain Authority، از یک مدل یادگیری ماشین برای شناسایی الگوریتمی که به بهترین شکل با رتبه بندی در هزاران SERP که ما را رتبه بندی می‌کنند،

بهره میبرد و بعد از آن با استفاده از محاسبات خاص، نمره اعتبار صفحه را با توجه به الگوریتم Page Authority ایجاد می‌کند.

ساخت اعتبار صفحه یا PA

به منظور ساخت یک اعتبار معقول و مناسب ، باید یک هدف در ذهن خود در نظر داشته باشید.

زمانی که شما یک هدف مشخص دارید، می‌توانید شروع به ایجاد اعتبار سایت خود کنید.

در اینجا چند استراتژی برای ساخت اعتبار را معرفی میکنیم:

۱. لینک سازی

لینک سازی یکی از شیوه ای افزایش اعتبار صفحه شما محسوب میشود. اگر شما دارای محتواهای عالی باشید،

افراد با گذر زمان برای شما این کار را انجام می‌دهند. شما می‌توانید با چند روش ساده، روند این کار را زیاد کنید.

بک لینک ها می‌توانند اعتماد سازی را در مخاطبین ایجاد کنند و همین کار باعث می‌شود،

تا تعداد سایت‌هایی که به شما لینک می‌دهند نیز افزایش داده شود. برای لینک سازی وقت صرف کنید چرا که، با گذر زمان این لینک ها قدیمی‌تر می‌شوند،

و موتورهای جستجو از آن‌ها کمتر استفاده می‌کنند.

ظاهرا همکاری با رقبا نیز به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید سریع تر رشد کنید. همچنین لینک‌ها با ایجاد یک شبکه گسترده، باعث کشش و جذب بیشتر برای وب سایت می‌شود.

۲. پست‌های مهمان

پست‌های مهمان نیز می‌توانند برای دریافت نتایج بهتر به شما کمک کنند.هنگامی که یک وب سایت محتواهایی مشابه محتوا وب سایت شما منتشر می کند،

می‌توانید اطلاعات بیشتری با قرار دادن لینک وب سایت خود به کاربر انتقال دهید.

این کار به شما کمک می‌کنند تا بتوانید خود را به عنوان یک مرجع معرفی کنید و اعتبار دهید به سایت هایی که تازه ایجاد شده اند.

برای این تکنیک زمان زیادی را صرف نکنید چون، در حالی که می‌تواند ترافیک سایت شما را زیاد کند،

دیگر در الگوریتم جدید گوگل این تاکتیک تاثیری ندارد و رتبه سایت شما زیاد نمیشود.

۳. آر،اس،اس خوان

آر،اس،اس خوان‌ها به مانند دوستان شما هستند. اطلاعاتی که این سیستم نشر میدهد، به طور مرتب آپدیت می‌شود.

این کانال‌ها شامل متن و ابر داده‌هایی هستند و هنگامی که وب سایت شما به روز می‌شود، اطلاعات جدید را برای کاربران میفرستند.

۴. انجمن‌ها

از فواید انجمن ها استفاده کنید. خیلی از سایت های پرسش و پاسخ سایت هایی هستند که میشود به آن ها اعتماد کرد.

که با پاسخ دادن به پرسش‌های کاربران در وب سایت‌ها می‌توانید لینک وب سایت خود را قرار دهید تا توضیحات بیشتری در اختیار وی قرار گیرد.

این کار به روبات‌ها (خزنده‌های گوگل) کمک میکند تا وب سایت شما را به عنوان یک منبع در نظر داشته باشد و مخاطبان را به سمت وب سایت شما بفرستد.

در نتیجه ترافیک ارگانیک وب سایت شما را افزایش میدهد. انجمن‌ها برای این تکنیک‌ها از رسانه‌های شبیه هم استفاده می‌کنند.

برای نمونه Reddit یکی از وب سایت های بسیار قوی است که افراد زیادی به آن اعتماد دارند.

کاربران فعال این وب سایت برای هر موضوعی که در اینترنت موجود است، انجمنی تشکیل داده‌اند تا از طریق آن‌ها بتوانند اعتبار کسب کنند.

۵.راهنماها

از راهنما‌ها استفاده کنید. این روش از شیوه ای کاربردی و قدیمی است که هم اکنون نیز از آن استفاده می‌شود.

شما می‌توانید در وب سایت هایی که به عنوان راهنما عمل میکنند و در زمینه کار شما فعالیت می‌کنند،

لینک وب سایت خود را قرار دهید تا بتوانید اطلاعات بیشتری به کاربران ارائه کنید.

افزایش امتیاز اعتبار صفحه توسط الگوریتم page authority

رسیدن به امتیاز بالا در این سایت به صبر و تلاش زیادی نیاز دارد.

علاوه بر این، افزایش امتیاز به مرور زمان سختتر می شود برای مثال افزایش امتیاز از 40 تا 50 از رسیدن امتیاز از 10 به 20 سختتر خواهد بود.

اما بطور کلی عوامل زیر در کسب امتیاز بیشتر تاثیر دارد:

محتوای مناسب

هربار که در مورد بهبود وضعیت یک سایت بحث میکنیم ناچاریم از کیفیت محتوا نیز بگوییم.

واقعیت این است که کیفیت محتوا مهمترین عامل در افزایش اعتبار سایت شما حساب میشود.

محتوای خوب سبب افزایش ترافیک و بازدید مخاطبان می شود در نتیجه اعتبار سایت را افزایش میدهد.

لینک های داخلی و خارجی

لینک ها نقش مهمی در برقرای ارتباط بین مطالب متفاوت را دارا هستند.

شما با ایجاد لینک داخلی در واقع میگویید که بین مطالب شما پیوستگی وجود دارد،

و با دریافت بک لینک ها امتیاز سایت خود را به عنوان یک سایت دارای اعتبار بالا میبرید و این گونه خود را به عنوان یک سایت مرجع معرفی میکنید.

به یاد داشته باشید داشتن لینک های خارجی نقش مهمی در بهبود اعتبار و رتبه شما در گوگل دارد.

سئو داخلی را فراموش نکنید

اعتبار هر سایتی با در نظر گرفتن قوانین گوگل مورد سنجش قرار میگیرد و همانطور که میدانید سئو داخلی بسیار برای گوگل دارای اهمیت است.

پس حتما سئو درون صفحه را اجرا کنید و درصورتی که با اصول سئو آشنا نیستید حتما از دوره های آموزش سئو استفاده کنید

تگ تصویر

در سالهای گذشته استفاده از تصویر برای گوگل از اهمیت زیادی برخوردار نبود اما پس از مدتی استفاده از تصاویر و ایجاد تگ تصویر در تولید محتوا بسیار ارزشمند شد.

قرار دادن عکس بین مطالب علاوه بر زیباتر شدن صفحات شما باعث خوانایی بیشتر و درنتیجه رضایت کاربران و در نتیجه رضایت کاربران را به دنبال دارد.

افزایش فعالیت در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی باعث شناخته شدن برند شما و در نهایت بالارفتن اعتبار شما بین مخاطبان می شوند و در بهبود رتبه در گوگل و سئو نیز مهم هستند.

اگر در زمینه بازاریابی اینترنتی فعالیت دارید کار در شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید.

از مقاله الگوریتم هیلتاپ نیز دیدن کنید.

از کجا می توانید page authority را پیدا کنید؟

فاکتورهای الگوریتم Page Authority در ده ها پلتفرم بازاریابی آنلاین و سئو در سراسر وب قرار گرفته اند.

در اکوسیستمMoz ، می توانید Domain Authority را توسطLink Explorer ، MozBar ، نوار ابزار SEO رایگان Moz یا در بخشSERP Analysis ،Key Explorer بررسی کنید.

معیارهای الگوریتم Page Authority نیز در کلیه فعالیتهای Moz Pro و همچنین API آن ها ثبت شده است.

تعریف فنی اعتبار صفحه

اعتبار صفحه به همان روش اعتبار دامنه حساب می‎شود، اما در سطح یک صفحه منفرد.

اعتبار صفحه طبق داده‎هایی از فهرست وب Mozscape درست شده و شامل نمره تعداد لینک‎ها، MozRank و MozTrust میشود،

ده‎ها عامل دیگر (در کل بیش از 40 فاکتور) نیز در آن تاثیر گذار هستند. بهتر است بدانید که در آن عناصر خاص on-page از قبیل استفاده از کلیدواژه یا بهینه سازی محتوا در نظر گرفته میشود.

مانند اعتبار دامنه، اعتبار صفحه به وسیله از یک الگوریتم یادگیری ماشینی محاسبه می‎شود؛

بنابراین با تغییر یافتن داده‎هایی که به الگوریتم اضافه می‎شود این نمره نیز با نوسان رو به رو می‎شود.

به همین خاطر هم، بهتر است از اعتبار صفحه به عنوان یک معیار نسبی در قیاس با بقیه صفحات استفاده شود نه یک نمره مطلق که توانایی رتبه گیری صفحه را نشان می‌دهد.

چطور روی اعتبار صفحه تاثیر به وجود آورم ؟

مانند اعتبار دامنه، اعتبار صفحه یک نمره جامع بوده و اثر گذاشتن روی آن کار سختی است.

این نمره از مجموعه‎ای از معیارهایی به دست آمده که هر یک تاثیر خاص خود را روی آن می‎گذارند. این وابستگی چند فاکتوره به صورت عمد صورت گرفته است:

چرا که گوگل در زمان رتبه دادن صفحه عوامل زیادی را در نظر قرار می‎گیرد، پس معیاری که سعی داریم با آن کارکرد گوگل را حساب کنیم هم باید با فاکتورهای زیادی در ارتباط باشد.

بهترین به منظور ایجاد تاثیر روی اعتبار صفحه، بهتر کردن پروفایل لینک آن است.

این کار، با گرفتن لینک‎های خارجی از سایر صفحات معتبر امکان پذیر می‎شود، به این ترتیب این لینک‎ها به مانند “رای برای اعتبار” صفحه شما به حساب می‎شوند.

دامین آتوریتی Domain Authority چیست؟

دامین آتوریتی شاخصی گسترش یافته است به وسیله ماز که وظیفه آن پیش بینی رتبه دامنه سایت در صفحه نتایج موتور های جستجو است.

این شاخص از 0 تا 100 امتیاز داده شده و افزایش امتیاز قدرت سایت شما در گرفتن رتبه های بالا را نشان میدهد.

دامین آتوریتی از سنجش چندین فاکتور کسب می شود. از این فاکتور ها به تعداد لینک ها می توان اشاره کرد.

این شاخص هنگامی به کار میرود که هدف شما تعیین میزان رقابت بین چند سایت یا قدرت یک دامنه برای به دست آوردن رتبه باشد.

ابزار دامین آتوریتی بصورت مستقیم توسط گوگل برای رتبه بندی صفحات نتایج مورد استفاده قرار نمیگیرد.

چگونه دامین آتوریتی را کسب کنیم؟

برای سنجیدن این شاخص می توانید از ابزار لینک اکسپلورر ماز، تولبار رایگان ماز یا کیورد اکسپلورر ماز استفاده کنید.

همچنین این شاخص در نسخه پرو ماز نیز قابل دسترسی است. دامین آتوریتی در ده ها پلتفرم سئو و مارکتینگ موجود است.

امتیاز دهی به چه صورت است؟

دامین آتوریتی رفتاری شبیه به نمودار لگاریتمی دارد و از 0 تا 100 امتیاز دهی می شود، به این معنی که رشد از 20 به 30 بسیار ساده تر از رشد 70 به 80 است.(در الگوریتم page authority)

دامین آتوریتی خوب چقدر است؟

عموما سایت هایی که لینک های خارجی با کیفیت و زیادی را دارا هستند، همانند ویکی پدیا و گوگل، در راس شاخص دامین آتوریتی قرار دارند.

بنابراین، سایت ها و کسب و کار های کوچک با تعداد لینک کمتر ممکن است دامین آتوریتی پایین تری داشته باشند.

وب سایت های جدید فعالیت خود را با دامین آتوریتی 1 آغاز می کنند. با توجه به اینکه دامین آتوریتی صرفا یک پیش بینی محسوب می شود ،

نباید بعنوان تنها ابزار شما لحاظ شود. دامین آتوریتی رقبای خود را کسب کرده و هدف خود را کسب دامین آتوریتی بالاتر از آن ها قرار دهید.

بنابراین بهتر است از این شاخص بعنوان معیاری نسبی استفاده شود. پس با توجه به نسبی بودن آن صرف خوب یا بد بودن را نمی توان به آن نسبت داد.

تفاوت پیج آتوریتی و دامین آتوری

هرچند پیج آتوریتی یک پیش بینی درباره احتمال رتبه گیری یک صفحه واحد است، پیش بینی احتمال رتبه گیری کل دامنه نقش دامین آتوریتی است.

البته این دو شاخص معمولا با فاکتورهای یکسان بدست می آیند، پس به احتمال زیاد شباهت زیادی به هم خواهند داشت.

در حالیکه دامین آتوریتی قدرت کلیه دامنه را بررسی می کند، هدف الگوریتم page Authorityبررسی یک صفحه واحد است.

چند نکته دارای اهمیت درباره دامین آتوریتی و پیج آتوریتی:
1- سایتی که آتوریتی بالاتر دارد، اعتبار بیشتری نزد گوگل دارا است.
2- به طور معمول دامین آتوریتی از پیج آتوریتی بیشتر است.
3- بالاترین پیج آتوریتی معمولا در یک وبسایت، متعلق به صفحه اصلی وبسایت است.
4- همانطور که قبل تر گفتیم، پیج آتوریتی پایین یک صفحه بر روی دامین آتوریتی می تواند تاثیر بگذارد و آن را کاهش دهد و همینطور بالعکس!

این دو فاکتور طبق یک فرمول لگاریتمی بدست می آیند، به همین علت امکان دارد افزایش از ۱۰ به ۲۰ آسان باشد اما افزایش از ۷۰ به ۸۰ سخت است!

صفحات جدید در بسیاری مواقع، آتوریتی برابر ۰ و یا ۱ دارند که این نشان از ضعیف بودن محتوای آن صفحات نیست. باید کمی صبر کنید!

5- آتوریتی ها درباره دامنه ها و یا صفحاتی که ریدایرکت می شوند، معمولا دارای خطا می باشد و اعتبار دامنه قبلی، به دامنه و یا صفحه جدید انتقال پیدا نمیمند.

درضمن اگر یک سایت اسپم با آتوریتی های بالا پیدا کردید، تعجب نکنید! ممکن است اتفاق بیافتد…

6- تمام اعداد بالا، برای صفحه نخست فاکتور page authority حساب شده اند.اصولا، domain authority عدد کمتری(با اختلاف حدود ۱۰ تایی) می شود.

7- صفحات داخلی و پست های جدید ، در بسیاری از موارد،در الگوریتم page authority اعتبار صفحه برابر با یک یا صفر است و این دلیل بر ضعیف بودن آن صفحات نیست.

پیج اتوریتی یا قدرت صفحه (به انگلیسی Page Authority) یکی از معیارهای سنجش رتبه صفحات مختلف سایت‌ها می‌باشد.

این معیار توسط یک ماشین شناسایی الگوریتم رتبه‌بندی، برای هر صفحه بر اساس معیار خاصی، مانند تعداد صفحات لینک‌شده به این صفحه تعیین می‌شود.

تفاوت پیج اتوریتی و دامین اتوریتی در این است که ممکن است آدرس یک صفحه از یک دامنه خاص، نسبت به کل دامنه دارای تعداد لینک دریافتی بیشتری باشد؛

بنابراین یکی از مهم‌ترین صفحات آن دامنه آدرس صفحه‌ای است که دارای رتبه پیج اتوریتی بیشتری است و می‌تواند رتبه پیچ اتوریتی از رتبه دامین آتوریتی در بعضی موارد پیشی بگیرد.منبع

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا