اصطلاحات سئو

سئو چیست؟ دلایل اهمیت سئو ⭐ و کاربردهای آن به زبان ساده

SEO یا بهینه سازی سایت برای موتور جستجو یا همان سئو (Search Engine Optimization) فرآیند تغییر دادن طراحی و محتوای وبسایت به منظور نمایش بهتر در موتور جستجو است.

توسط بهینه کردن وبسایت برای موتور های جستجو (سئو چیست) ، شما این توانایی را پیدا می کنید که میزان بازدید سایت خود را در جستجو های ارگانیک و جستجو هایی که پولی نیستند افزایش دهید.

موتورهای جستجو مانند گوگل، سایت شما رامورد بررسی قرار می دهند، طراحی و محتوای آن را آنالیز می کنند و تلاش می کنند که موضوعات وبسایت شما را شناسایی کرده،

و به میزان رضایت مخاطبان به سایت پی ببرند،به این فرآیند بررسی وبسایت یا Crawl نیز می گویند.

این فرایند موتورهای جست و جو را یاری می کند که نتایج بهتری را به مخاطبان بدهند.

با بهبود، کسب و کار شما میتواند کار موتورهای جستجو را برای درک و ایندکس کردن محتوای شما ساده تر کند.

به هر میزان که وبسایت شما از نظر موتورهای جستجو بهتر باشد، احتمال این که موتورهای جستجو سایت شما را در جستجوهای مربوطه برای کلمات کلیدی مرتبط با محصولات یا سرویس های شما توسط مخاطبان، ارائه کنند.

توسط به وجود آوردن تغییرات کوچک یا پیچیده در وبسایت خودتان، کسب و کار شما میتواند سئو خودش را تقویت کند و در نتیجه رتبه بندی شما در موتور جستجو بهتر می شود.

هدف بیشتر کسب و کار ها، رتبه بندی در صفحه اول گوگل، بینگ، و دیگر موتورهای جستجو برای کلمات و عبارات کلیدی است،

که مرتبط با محصولات یا سرویس های شما می باشد. تنها روشی که میتوانید برای بهبود رتبه بندی خودتان استفاده کنید، بهبود سئو در طول زمان می باشد.

حالا که میدانید سئو چیست و اندکی در رابطه با نحوه کارکرد آن آگاهی دارید،

ممکن است با خودتان بگویید که سئو چرا باید برای من مهم باشد؟

مهم نیست که شما در چه زمینه ای فعالیت می کنید یا کسب و کار شما چقدر بزرگ یا کوچک است،

اما مشتریان هر روزه به دنبال برند های آنلاین مانند برند شما هستند. یکی از بهترین روش ها برای رسیدن به این مشتریان احتمالی، استفاده از موتورهای جستجو می باشد.

این طور در نظر بگیرید: وقتی می خواهید در رابطه با یک محصول یا یک سرویس اطلاعات به دست بیاورید کجا را جستجو می کنید؟

اینترنت!

به همین دلیل مشتریان شما هم برای یافتن پاسخ سوالات و یا تحقیق در رابطه با محصولات یا سرویس های مختلف از اینترنت و موتورهای جستجو استفاده می کنند.

آن ها به دنبال عبارات یا کلمات کلیدی مطابق با نیازها و یا چالش های خودشان می گردند و سپس به وبسایتی می روند که می تواند راهکار خوبی را به آن ها ارائه کند.

در صورتی که آن ها اول با کسب و کار شما رو به رو شوند، ممکن است میلیون ها تومان به درآمد شما اضافه شود.

با بهبود سئو، شما میتوانید رتبه بندی خودتان در صفحه نتایج موتور جستجو را بهبود بخشید.

این موضوع باعث بهبود قابلیت رویت شما، افزایش احتمال جذب مشتریان و بهبود رتبه بندی شما می شود.

با استفاده از محتوای با کیفیت که بر روی کلمات و عبارات کلیدی مربوطه تمرکز دارد،

میتوانید در زمان نیاز مشتریان به آن ها کمک کرده و پاسخ سوالات و راهکار مشکلات آن ها را ارائه کنید.

بهینه سازی موتور جستجو برای  کسب و کارهای کوچکی که میخواهند در بازار آنلاین رقابت کنند اهمیت بسیار زیادی دارد.

بیشتر کسب و کارهای کوچک بودجه های بازاریابی دیجیتال کمی دارند. اگر چه ممکن است نتوانند با شرکت های بزرگ در زمینه تبلیغات رقابت کنند،

اما باز هم سئو می تواند تاثیر خوبی بر روی کار آن ها داشته باشد.

هر  شرکت، جدای از اندازه اش می تواند بهینه سازی موتور جستجو را تقویت کرده و رتبه بندی خودش را در SERP ها افزایش دهد.

در ابتدای کار موتور جستجوی گوگل، درک مفهوم سئو کمی سخت بود؛ اما وب سایت های برتری که در این زمینه فعالیت داشتند،

عبارات و اصطلاحاتی را بیان کردند تا درک سئو برای همگان ملموس شود. یکی از کارهایی که این وب سایت، از جمله Moz، انجام دادند،

این بود که فعالیت های مرتبط با سئو را به چندین بخش دسته بندی کردند. در ادامه این دسته بندی ها و نام گذاری ها را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

سئو کلاه سفید چیست؟

برخی فعالیت ها وجود دارند که می توانند رتبه وب سایت شما را افزایش دهند!

در ادامه بیشتر در مورد این مسئله صحبت می کنیم و فعلا کاری با این نوع فعالیت ها نداریم. سئو کلاه سفید در واقع یعنی سئو خوب، سئو قانونی،

سئو جوانمردانه یا هر اسمی که می خواهید بر روی آن بگذارید. تمامی فعالیت هایی که در قالب سئو کلاه سفید شناخته می شوند،

مطابق با قوانین گوگل و الگوریتم آن هستند و هر وب سایتی که بهتر از سایت های دیگر، این تطابق را به گوگل بفهماند، می تواند در رتبه های برتر نتایج جستجوی گوگل، رتبه بندی شود.

سئو کلاه سیاه چیست ؟

سئو چیست ؟ سئو کلاه سیاه چیست؟

دسته دیگری که برخی از فعالیت های سئو در آن قرار می گیرند، سئو کلاه سیاه می باشد.

کلاه سیاه شامل روش ها و تکنیک هایی است که هدف از انجام تمامی آن ها، دور زدن خزنده موتور جستجوست.

اگر از گذشته اهل جستجو کردن در فضای وب بوده باشید، حتما برایتان پیش آمده که عبارتی را جستجو کنید و وارد یکی از لینک های صفحه اصلی گوگل شوید؛

اما بعد از ورود، هیچ محتوا یا مطلب مرتبطی که شما را به آنچه می خواستید برساند، ندیده اید!

این مسئله یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه بود که طی آن کاربران مختلف برای عبارت کلیدی های متعدد وارد یک صفحه می شدند و آن صفحه رنک و ورودی کلی وب سایت را به شدت افزایش می داد.

اما امروزه دیگر چنین اقداماتی از سوی وبمسترها امکان پذیر نیست.

چراکه گوگل بروز رسانی های زیادی در الگوریتم رتبه بندی خود ایجاد کرده است تا از بروز و به ثمر رسیدن تکنیک های کلاه سیاه، جلوگیری کند.

ولی هنوز هم روش هایی وجود دارد که برخی از وبمسترها از آن ها استفاده می کنند تا الگوریتم گوگل را دور زده و در بین رتبه های برتر قرار بگیرند.

اما دقت داشته باشید که اگر سایتی از این اصول استفاده کند و گوگل متوجه این قضیه بشود، به طور کلی سایت را از میان نتایج جستجوی خود حذف خواهد کرد!

سئو کلاه سیاه دقیقا برخلاف کلاه سفید، در تلاش است تا فعالیت هایش بر اساس قوانین گوگل نباشد.

سئو داخلی یا همان On-page SEO

احتمالا نام این نوع از بهینه سازی سایت را زیاد شنیده اید و تا حدودی با آن آشنایی دارید.

سئو داخلی شامل تمام چیزهایی می شود که کاربران شما آن ها را در سایت مشاهده می کنند.

بخش عمده آن را محتوای سایت تشکیل می دهد. یعنی شما تمامی فاکتورهای داخلی سایت خود را برای موتور جستجو و کاربران بهینه سازی کنید.

سئو داخلی در صورتی در بهبود رتبه بندی سایت شما تاثیرگذار است که محتوای ساختاریافته، یونیک، باکیفیت و خاص را به مخاطبین ارائه کند.

محتوایی این توانایی را دارد که در نتایج جستجو رتبه خوبی کسب کند که مناسب ترین جواب را برای مشکل کاربران فراهم کرده باشد.

بنابراین فهمیدیم که مهم ترین بخش در سئو داخلی این است که اطمینان حاصل کنید که محتوای شما باکیفیت و فوق العاده است.

اما این به تنهایی کافی نیست و یکسری فاکتور مهم دیگر وجود دارند که باید رعایت شوند.

سئو خارجی یا همان Off-page SEO

ارائه یک تعریف دقیق برای سئو خارجی شاید کمی دشوارتر از سئو داخلی باشد. اما به طور خلاصه و جامع، سئو خارجی را می توان به صورت زیر تعریف نمود:

سئو خارجی سایت شامل تمامی فعالیت هایی است که در محیط داخلی سایت انجام نشده و در ارتباط با سایت های دیگر است و هدف از آن ها ارتقا رتبه و اعتبار وب سایت مدنظر می باشد.

سئو فنی (Technical SEO)

پیش از اینکه به بهینه سازی یک وبسایت بپردازیم باید اساس آن را مورد بررسی قرار داده و مطمئن شویم که اشکالی در آن موجود نباشد،

اگر از همین ابتدای کار مشکل اساسی در یک وب سایت وجود داشته باشد، اکثر اقدامات بعدی شما که به جهت بهبود رتبه سایتتان است بی ثمر خواهد بود.

به این پروسه که طی آن مشکلات فنی سایت مورد تحلیل قرار گرفته و مرتفع می شوند، سئو تکنیکال یا فنی می گویند.

فشرده سازی کدها، بهبود سرعت سایت، امنیت، وضعیت صفحات 404 و ریدایرکت ها، بررسی وضعیت تگ ها و … از جمله اقداماتی هستند که در سئو فنی باید انجام شوند.

طبعا انجام برخی اقدامات سئو فنی نیازمند دانش کدنویسی است. به همین دلیل معمولا سئوکارانی که مهارتی در این زمینه ندارند،

مشکلات شناسایی شده را به توسعه دهنده وب سایتشان انتقال می دهند و از او می خواهند تا این مشکلات را مرتفع کند.

بعد از آن، مسیر بهینه سازی سایت هموار شده است و شما به راحتی می توانید به دیگر بخش های سئو سایت بپردازید و بهترین نتیجه را بگیرید.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) فرآیند بهبود کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت به یک وب سایت یا یک صفحه وب از موتورهای جستجو است. SEO ترافیک پرداخت نشده را (به عنوان نتایج “طبیعی” یا “ارگانیک” شناخته می شود) به جای مراجعه مستقیم یا ترافیک پرداخت شده ، هدف قرار می دهد. ترافیک پرداخت نشده ممکن است از انواع مختلف جستجوها ، از جمله جستجوی تصویر ، جستجوی ویدئو ، جستجوی آکادمیک ، جستجوی اخبار و موتورهای جستجوی عمودی خاص صنعت نشات گرفته باشد.منبع

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا