کاوش کلمات کلیدی : کلمه ای است که کاربران به منظور رسیدن به مطالبی که نیاز دارند، در موتورهای جستجو مثل گوگل یا یاهو وارد می کنند. مخاطبان اینترنت و مشتریان شما، در زمان جست و جو در اینترنت، از عبارات و اصطلاحات مرتبط با محصولات و خدمات مورد نیاز خود استفاده می کنند.

کلمات کلیدی، عبارات و یا کلماتی هستند که معرف محتوای یک سایت به حساب می آیند. در حقیقت شما هر دفعه که در داخل موتورهای جستجو عبارتی را وارد و search می نمایید، از کلمه کلیدی استفاده می کنید.

برای مثال هنگامی که شما به دنبال یک شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت در کرج می گردید،

در گوگل و یا هر موتور جستجوی دیگر، عبارت “اینترنت پرسرعت در کرج” را جست و جو می کنید.

این عبارت یک کلمه کلیدی برای شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی که در شهر کرج به حساب می آیند، محسوب می شود.

این شرکت ها با وارد نمودن این عبارت و سایر عبارات مشابه آن در متاتگ ها سبب افزایش آمار سایت خود در موتورهای جست و جو می شوند.

به هر میزان که کلید واژه ها دقیق تر و مرتبط با مفهوم انتخاب شوند، نتیجه ای که موتور جستجو در اختیار کاربر قرار می دهد مفیدتر خواهد بود.

به کار گیری کلمات کلیدی از شیوه های بهینه سازی وب سایت (SEO) است، البته از آن جایی که وب مسترها برای بالا بردن آمار سایت خود در موتورهای جست و جو،

از عباراتی که به موضوع فعالیت سایت خود ربطی ندارند استفاده کرده اند، امروزه بیشتر موتورهای جستجو در هنگام ایندکس گذاری سایت ها،

ضریب و وزن کمی برای واژه کلیدی در نظر می گیرند.

حال که به معنی کلمات کلیدی یا Keywords پی بردیم باید بفهمیم که کلمات کلیدی برای سئو از چه اهمیتی برخوردارد هستند؟

همان طور که احتمالا پیش بینی می کنید، برای سئو کلمه کلیدی از عبارات و کلمات کلیدی در صفحات هدف استفاده می شود،

تا کاربران و مخاطبینی که در جستجوی اطلاعاتی در خصوص آن کلمه هستند بتوانند آن صفحات را پیدا کنند.

به همین علت است که می گویند کلمات کلیدی در تولید محتوا بسیار اهمیت دارد.

به عبارت دیگر ما در صفحات سایت خود از این کلمات کلیدی استفاده می کنیم تا آن صفحه خاص با آن کلمه کلیدی در گوگل بالا بیاید.

به عنوان نخستین نکته دقت کنید که البته نباید در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی کرد که گوگل صفحات سایت را اسپم به حساب آورد.

اگر با مفهوم keyword stuffing آشنا نیستید مقاله کیورد استافینگ را مطالعه کنید.

ابزارهای جستجو کلمات کلیدی

۱) Google Keyword Planner

Google چند ابزار دارد که انجام تحقیقات کلمات کلیدی را آسان می کند و ابزار رایگان AdWords آنها با نام Keyword Planner مکان بسیار خوبی برای شروع است.

وقتی یک کلمه کلیدی یا چندین keywords یا حتی آدرس وب سایت خود را در Keyword Planner وارد می کنید،

Google لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را به همراه معیارهای ساده برای سنجش چگونگی رقابت شدید در هر یک از آنها را قرار می دهد.لینک ورود

همچنین می تواند آمار و اطلاعات تاریخی در مورد چگونگی عملکرد یک لیست از کلمات کلیدی را به شما نشان دهد – و با تلفیق چندین لیست از کلمات کلیدی با هم ، یک لیست جدید برای keywords ایجاد می کند.

Google Trends یکی دیگر از ابزارهای رایگان Google است. به شما امکان می دهد چندین کلمه کلیدی را وارد کنید،

و بر اساس موقعیت مکانی، تاریخچه جستجو و دسته بندی فیلتر کنید. هنگامی که آن اطلاعات را وارد کردید،

نتیجه می گیرید که نشان می دهد چقدر افراد علاقه مند در اطراف یک کلمه کلیدی خاص وجود دارد.

بهترین بخش در مورد Google Trends این است که فقط شماره حجم keywords استاتیک مانند اکثر ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی را به شما نمی دهد.

در عوض، نمودارهای رنگارنگ و تعاملی ایجاد می کند که می توانید با آنها بازی کنید و آنها را دانلود کنید.

همچنین به شما می دهد بینش پویای بیشتری نسبت به یک کلمه کلیدی با اطلاعاتی مانند محبوبیت نسبی یک عبارت جستجو در طول زمان می دهد.

جالب اینجاست که داده های آن در پرس و جوهای مکرر از یک کاربر واحد در یک بازه زمانی کوتاه شامل نمی شود ، که باعث می شود نتایج پاک تر شوند.

یک روش برای استفاده از Google Trends اگر می خواهید برای آخرین عنوان پست وبلاگ خود ، بین دو نوع کلید واژه تصمیم بگیرید.

به سادگی یک جستجوی مقایسه سریع در Google Trends انجام دهید تا ببینید که کدام یک بیشتر در حال جستجو است.

۳) Keyword Tool.io

Keyword Tool.ioابزار تحقیق کلمات کلیدی آنلاین بسیار پراهمیت است،

اما اگر فقط به دنبال لیستی از پیشنهادات keywords هستید که مربوط به موردی است که از قبل در ذهن دارید، می تواند مفید واقع شوید. همچنین کاملاً رایگان است.

آنچه از Keyword Tool.io استفاده می کند، استفاده از Google Autocomplete برای تولید لیستی از پیشنهادات مرتبط با کلمات کلیدی است.

اصطلاحات جستجوی پیشنهادی Google Autocomplete بر اساس چند عامل مختلف بنا شده است، مانند اینکه کاربران در گذشته در جستجوی اصطلاح خاصی بودند.

این نوع ابزار پیشنهادی می تواند به شما در درک آنچه افراد در جستجوی موضوعات خود می پردازند کمک کند.

۴) ابزار کلمات کلیدی MOZ

ابزار Moz’s Keyword Difficulty Tool یکی از مؤلفه های مفید مجموعه پرداختی آنها است. این یک منبع فوق العاده برای تجزیه و تحلیل رقابت یک کلمه کلیدی است.

وقتی یک کلمه کلیدی را در این ابزار وارد می کنید ، ۱۰ رتبه برتر آن کلمه کلیدی را پیدا می کند.

سپس، آن کلمه کلیدی را براساس صفحاتی که در حال حاضر برای آن کلمه رتبه بندی می کنند ، “امتیاز دشواری” اختصاص می دهد.

می توانید داده های حجم جستجو را برای کلمات کلیدی خود جستجو کنید ، سپس SERP را بکشید تا ۱۰ نتیجه برتر برای هر ترم را ببینید.

۵) SEMrush

SEMrush ابزاری تحقیقاتی رقابتی است که به شما امکان می دهد تا کلمات کلیدی رقبا را در نظر داشته باشید،

تا فرصت هایی را پیدا کنید که بتوانید آنها را برای کسب رتبه برتر در نتایج جستجوی ارگانیک Google و Bing جستجو کنید.

برای ارزیابی منظر رقابتی، از جمله کلمات کلیدی و موقعیتهای متداول در نتایج جستجوی ارگانیک، پرداختی و خرید Google، می توانید تعدادی از دامنه ها را در مقابل یکدیگر مقایسه کنید.
ردیابی موقعیت به نوعی مانند نسخه پیشرفته Google Trends است که به شما امکان می دهد موقعیت یک کلمه کلیدی را در SERP مشاهده کنید،

و تاریخچه افزایش ها و افت ها را تحلیل کنید. نمودارهای بصری و رنگارنگ نیز برای درک سریع تر روند و تجزیه و تحلیل نتایج بسیار مفید هستند.

۶) Ahrefs

اکسپلورر کلمات کلیدی Ahrefs شبیه SEMrush است، اما با برخی از جوایز اضافی و طراحی بسیار بصری بیشتری همراه است.

به عنوان مثال، می توان تخمین زد که چگونه تعداد جستجوها به بازدیدهای صفحه واقعی تبدیل می شوند.

همه آنها این کار را نمی کنند، زیرا Google برای برخی از سؤالات پاسخ سریع می دهد.

با استفاده از معیارهای کلیک و کلیک در هر جستجو، کلمات کلیدی ایجاد کننده ترافیک و گزینه های بن بست را می فهمید.

۷)KWFinder

KWFinder ابزاری است که توسط Mangools طراحی شده است؛ یک توسعه دهنده مشهور برای ارائه بهترین ابزارهای تحقیق در مورد کلمات کلیدی در دسته ها می باشد.

برای شروع می توانید از راهنمای مبتدی آنها استفاده کنید.

ویژگی های KWFinder

  • یک رابط کاربری منحصر به فرد و آسان برای حرکت
  • یافتن کلمات کلیدی در هر هدف زبانی، در هر نقطه
  • از لیست کلمات کلیدی قدرتمند گزینه هایی را انتخاب کنید
  • برای رقابت با کلمات کلیدی آماری دقیق بدست آورید
  • بررسی اجمالی SERP در کنار لیستی از پیشنهادات
  • برای تصحیح لیست پیشنهادات کلمات کلیدی از فیلترها استفاده کنید

۸) Google Search Console

صدها کلمه کلیدی “فرصت” پیدا کنید.

Google Search Console یک ابزار تحقیق سنتی برای کلید واژه ها نیست.

ویژگی های سرچ کنسول

گزارش عملکرد: این گزارش صفحات موجود در سایت شما را نشان می دهد که بیشترین کلیک را از Google دریافت می کنند.

به عنوان مثال ، میانگین رتبه بندی من برای کلمه کلیدی “ابزار سئو” ۱۰٫۴ است.

این کلمه کلیدی یک کلمه کلیدی فرصت است. و اگر صفحه خود را درمورد “ابزار سئو” بهینه کنم ، رتبه بندی من برای آن مدت بالا می رود.

SEO Book (9

SEO Book توسط Wordtracker ایجاد شده و منابع پاسخ دهی و ارائه اطلاعات آن، از پایگاه داده های گوگل و یاهو استفاده می کند،

و به شما این امکان را می دهد تا کلمات مناسبی را برای گسترش بازاریابی اینترنتی خود انتخاب کنید. و بهینه سازی وب سایت خود را به شیوه ای مناسب برنامه ریزی کنید

10) Übersuggest

این ابزار هوشمند کلمات کلیدی را که توسط گوگل به جستجو کننده ها پیشنهاد می شود را ارائه می کند.

این ابزار کلمات و عباراتی را که توسط گوگل ارائه می شود به همراه 100 کلمه کلیدی دیگر در ارتباط با کلمات کلیدی که شما وارد نموده اید در اختیارتان قرار می دهد.

(از فیلترشکن باید استفاده کنید.) لینک ورود

11)SEOChat Suggestion Keyword Finder

این ابزار کلمات کلیدی ترکیبی و پیشنهادی را از موتورهای جستجوی مختلف مثل Google و Bing را استخراج و به شما ارائه می کند.

کلمات کلیدی پیشنهادی توسط این ابزار بسیار زیاد می باشد و در اکثر مواقع این کلمات کلیدی تضمین شده توسط لیست پشنهادی موتور جستجوی گوگل است.

لینک ورود

12) screamingfrog

این ابزار دارای قابلیت های بسیار زیادی است که به صورت حرفه ای توسط یک شرکت در انگلستان پیاده سازی شده است.

 نسخه رایگان این ابزار محدودیت هایی دارد و بیش از 500 آدرس را Crawl نمی کند.

ولی همین تعداد هم برای خیلی از کاربران مفید است و می توانند به کمک آن به خیلی از کلمات کلیدی دسترسی پیدا کنند. لینک ورود

13) WordStream’s Free Keyword Tool

این ابزار دارای یک پایگاه داده است که بیش از 10 میلیارد کلمه کلیدی را در خود جای داده است.

این ابزار کلمات کلیدی پیشنهادی به همراه چندین کلمه مرتبط را در اختیار جستجو کنندگان قرار می دهد.

در نسخه رایگان ابزار WordStream’s Free Keyword  سی کلمه کلیدی به شما پیشنهاد می شود.

14) rellian Keyword Discovery

این ابزار نیز مانند ابزار قبل دارای یک پایگاه داده است که بیش از چند میلیارد کلمه کلیدی به همراه تعداد دفعاتی که جستجو شده اند را شامل می شود.

این ابزار همچنین تعداد دفعاتی که این کلمات کلیدی در هر ماه جستجو شده اند را در اختیار شما قرار می دهد. لینک ورود

کلمات کلیدی SEO شما کلمات کلیدی و عباراتی در محتوای وب شما هستند که امکان یافتن سایت شما از طریق موتورهای جستجو را برای افراد فراهم می کند.

وب سایتی که به خوبی برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده است،

“با همان زبان بازدیدکننده بالقوه خود صحبت می کند” با کلمات کلیدی برای جستجوگرها که به اتصال جستجوگران به سایت شما کمک می کند.

کلمات کلیدی یکی از عناصر اصلی SEO هستند.

به عبارت دیگر ، شما باید بدانید که چگونه مردم به دنبال محصولات ، خدمات یا اطلاعاتی هستند که شما ارائه می دهید،

تا یافتن شما برای آنها آسان شود، در غیر این صورت، آنها در یکی از صفحات دیگر موجود در نتایج گوگل پیاده سازی کلمه کلیدی SEO به سایت شما کمک می کند بالاتر از رقبا قرار بگیرد.منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست