الگوریتم رنک برین (RankBrain) : بررسی 0 تا 100 رنک برین
الگوریتم رنک برین : در این مقاله ، به بررسی جامع و کامل الگوریتم RankBrain گوگل می پردازیم و 5 نکته کلیدی در خصوص آن را می آموزیم.
الگوریتم رنک برین هوش مصنوعی گوگل حساب می شود .
که گوگل با استفاده از تکنولوژی یادگیری ماشین نتیجه هایی که جستجو شده اند را به مخاطب نشان میدهد.
الگوریتم رنک برین در واقع یک الگوریتمی است که به الگوریتم مرغ مگس خوار کمک می کند.
Rankbrain بیشتر رفتار مخاطبان در سایت شما را مورد بررسی قرار می دهد.
اما چه مواردی در رفتار مخاطبان دارای اهمیت است؟
فاکتورهایی از قبیل :
- اینکه مخاطبان چه مدتی در وب سایت حضور دارند،
- هر کاربر چه زمانی را در صفحه ی شما میگذراند،
- و غیره
که باعث میشود گوگل توسط آن ها وب سایت شما را بررسی کند.
مهمترین وظیفه الگوریتم رنک برین چه چیزی است؟
نمایش نتایج جستجوی گوگل طبق معیارهای زیر مهمترین وظیفه ای است که رنک برین برعهده دارد
- شناسایی الگوهای جدید،
- برقراری ارتباط با رفتار مخاطبان،
- کلماتی که کاربران حتی برای بار اول در این موتور سرچ می کنند به صورت مفهومی تشخیص دهد،
- رنک برین به صورت مدام در حال بهینه سازی خود است،
که از مهم ترین فرق هایی که الگوریتم رنک برین با سایر الگوریتم های دیگر دارد محسوب می شود.
که دیگر به بروزرسانی تازه از جانب گوگل نیازی ندارد و این کار مهم را خودش بر عهده دارد.
تولد الگوریتم رنک برین:الگوریتم rankbrain چه زمانی معرفی شد
پیش از این الگوریتم، گوگل مقدار تاثیرگذاری الگوریتم ها، سیگنال ها و فاکتورهای جستجو ها را توسط مهندسین خود و به شکل دستی کنترل می کرد.
پس از این که گوگل در پروژه دیپ مایند از هوش مصنوعی استفاده کند،Rankbrain در تاریخ 26 اکتبر سال 2015 به سئو کاران معرفی شد.
گوگل برای اولین بار استفاده از الگوریتم رنک برین را تایید کرد
و اظهار داشت که این الگوریتم از سال 2016 بیشتر از 15 درصد رتبه بندی در صفحه نتایج جستجو (SERP) را انجام می دهد.
گوگل اعلام کرد که الگوریتم رنک برین سومین فاکتور موثر در رتبه بندی سایت در کنار پادشاهی محتوا و لینک بیلدینگ هاست.
از لحاظ تشخیص مفهومی عبارتی که در گوگل جستجو شده ، این الگوریتم با الگوریتم Hummingbrid (مرغ مگس خوار) شباهت زیادی دارد،اما الگوریتم رنک برین در تلاش است تا رضایت کاربران را به دست آورد.
وظیفه ی آن کسب تجربه از سوی مخاطب و رفتار آن ها و اضافه کردن این تجارب به یادگیری خود و آپدیت کردن آن ها می باشد
به عبارتی دیگر هوش و یادگیری خودش را بیشتر کند تا با توجه به وضعیت مخاطبان و سابقه سرچ آن ها و درک آن مطلبی که می خواهند بتواند به نتایج دقیق تری دست پیدا کند و آن ها را به نمایش بگذارد.
بعد از پیدایش الگوریتم Rank Brain دیگر نمی توان به راحتی گذشته گوگل را دور زد!
به این نتیجه می رسیم که این الگوریتم با بررسی کردن کلیدواژه های یک مخاطب و سعی در فهم نیازی که دارد علاوه بر تجربه گذشته خود و سایر مخاطبان، سایت ها را رتبه بندی می نماید.
الگوریتم رنک برین در کنار بقیه فاکتور های سئو که تعداد آن را مهندسین گوگل قریب بر 200 عامل تخمین زده اند. رتبه نهایی هر وب سایت را تعیین می نماید.
فاکتورهای زیر در رتبه گرفتن سایت خیلی مهم اند:
- بک لینک های باکیفیت،
- اعتبار دامنه،
- چگالی کلمات کلیدی
- تازه بودن محتوای سایت
اما بعد از پیدایش الگوریتم رنک برین ، مهمترین عامل در رتبه بندی سایت ها تجربه کاربری یا UX میباشد.
خبر شاد کننده دیگه این است که در قدیم اگر می خواستیم با سایتی که سابقه زیادی داشته و از محتوای خوبی برخوردار بوده و یا بک لینک های مناسبی داشت رقابت کنیم دچار مشکل می شدیم
اما با استفاده از هوش مصنوعی گوگل اگر تعداد کلیک CTR مناسب تر و محتوای با کاربرد بیشتری برای مخاطبان خود فراهم کنیم.
این الگوریتم کمک بسیار زیادی به یک سایتی که حتی به تازگی تاسیس شده است خواهد کرد
و اگر نگذارید که کاربر به سمت جستجوی دوباره همان کلید واژه ویا محتوایی که به جستجوی قبلی خود شبیه است برود شما در صفحه نتایج جستجو برنده خواهید بود.
الگوریتم Rankbrain به چه صورت عمل می کند؟
پیش از اینکه نحوه کار الگوریتم Rankbrain را مورد بررسی قرار دهیم بهتر است در جریان باشید که این الگوریتم بررسی 15 درصد از سرچ های صورت گرفته را عهده دار است .
و از لحاظ موثر بودن در نتیجه جستجو رتبه 3 را از آن خود کرده است و از تاثیر گذارترین عواملی که موقعیت یک وب سایت را نشان میدهد حساب می شود.
در شروع کار لازم است معنای عبارت مشخص شده تعیین گردد.
برای این منظور همانگونه که گفته شد هوش مصنوعی را به کار میبرند.
که توسط آن اطلاعات زیادی نمایش داده میشوند و سعی می کند معنای آن جمله را با گمان کردن درباره آن و یا حتی توسط جملات مشابه هم به آن دست پیدا کنند.
برای فهم این الگوریتم رنک برین از اطلاعاتی از قبیل منطقهی جغرافیایی و جستجوهایی که در گذشته توسط مخاطب صورت گرفته است،
و حتی علاقه مندیها و تعاملهایی که مخاطب تاکنون از خود بروز داده است نیز استفاده میکند.
ولی کار الگوریتم Rankbrain در این جا تمام نمیشود. در گام بعدی رفتار مخاطب بعد از نمایش نتایج جستجو مورد بررسی قرار میگیرد.
به این شکل که راضی بودن مخاطب از نتایجی که نشان داده شده به الگوریتم رنک برین را نمایش می دهد،
که تا چه اندازه موفق شده خواسته مخاطب را به شکل صحیح بفهمد تا در ارائه نتایج بعدی بتواند آن ها را مورد استفاده قرار دهد.
برای کسب این داده ها ، گوگل موارد زیر را ذخیره میکند :
- مشخصات کاربر
- جملات سرچ شده
- نتیجه هایی که برای آن نمایش می دهد.
پس از آن سایت هایی که کاربر انتخاب کرده باید بررسی شوند.
در این جا مدت زمانی که کاربر در سایت حضور داشته و مقدار رضایتمندی و ارتباط گیری آن ها با سایت ها و صفحات آن ها مورد بررسی قرار میگیرد.
برای الگوریتم رنک برین دو نکتهای که بسیار دارای اهمیت است یکی مدتی است که کاربر در صفحه سایت مورد نظر میگذراند.
این زمان گوگل را با خبر میسازد که کاربر به نتیجه مورد نظر رسیده است یا نه.
ولی اگر پس از گذشت زمان کوتاهی مخاطب از سایت بیرون رود و در سایت دیگری به دنبال جواب مورد نظر باشد. گوگل متوجه خواهد شد که مطالب ارائه شده مفید نبودند.
نکته دیگر این است که مخاطب سایت را انتخاب می کند یا نه.با این کار نیز الگوریتم Rankbrain میفهمد که مفهوم را به درستی متوجه شده است یا نه.
البته لازم است یادآوری کنیم که فقط رفتار یک کاربر را برای فهم یک عبارت تعیین شده بررسی نمی کنیم
بلکه این تذکرات برای تمامی کاربرانی که به دنبال این مفهوم گشته اند بررسی شده و نتیجه کسب شده از این مجموعه داده ها در نمایش دادن نتایج جستجو استفاده می شود و رتبه سایتها را معلوم میکند.
برای بهتر شدن رتبه از نظر رنک برین چه کارهایی باید کرد؟
هر دفعه که گوگل با به کار بردن هوش مصنوعی به روز رسانی ارائه میکند، بسیاری از فعالان دیجیتال مارکتینگ ادعا می کنند سئو در حال مرگ است.
این ادعا بعد از آپدیت الگوریتم رنک برین هم مطرح شد.
اگر مقداری منصفانه تر تغییرات سئو در سال های گذشته را مورد بررسی قرار دهیم میبینیم که سئو از تکنیکهای کلاه سیاه فاصله گرفته است
و بیشتر به سوی محتوای ارزشمند رفته است. اکنون نیز صدها نکته و روش برای سئو وجود دارد که به این زودیها از بین نمی روند.
برای بهبود سئو سایت از نظر الگوریتم رنک برین موارد زیر را در نظر داشته باشید:
۱. تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید
همان گونه که گفته شد، بخش مهمی از رنک برین در رابطه با درک مفهوم عبارتهایی است که کاربران آن را بررسی می کنند.
پس محتوایی که مینویسیم برای عبارتهایی که از تنوع بخوردارند آماده شده باشد. تحقیق کلمات کلیدی در این بخش کمک بزرگی میتواند به ما بکند.
تحقیق کلیدواژه در دو مرحله دارای اهمیت است:
- تحقیق کلیدواژههای کلی برای تدوین استراتژی
- برای کلیدواژههای هر محتوا تحقیق کنیم
در هر دو مرحله باید لیستی از کلمات کلیدی را که از همه بیشتر جستجو می شوند تهیه کرد.
برای مثال اگر مطلبی برای «سفر به جنوب» قرار است نوشته شود این لیست میتواند کلیدواژه های زیر را دارا باشد:
- مناطق زیبای جنوب
- جاهای دیدنی جنوب
- نقاط دیدنی بندر عباس
- جاذبههای گردشگری بوشهر
با داشتن کلیدواژهها و میزان ارتباطی که با هم دارند، میتوانید عبارتهایی بنویسید که هم مخاطب و هم گوگل آن ها را بپسندند.
تحقیق کلیدواژه، ابزارها و استراتژیهایش، بحث گسترده ای است که نکتههای زیادی دارد که در این مقاله نمیتوان کامل به آن اشاره کرد .
۲. به زبان مردم بنویسید
الآن از خودتان می پرسید زبان غیر مردمی هم وجود دارد؟ بله داریم. پاراگراف زیر را ببینید:
“ما در شرکت زود سئو ، در جهت نیل به اهدافی قدم نهادهایم که بنیانگذاران آن با اتکا بر بینش و خرد جمعی و بلندپروازی اندیشمندانه مدون ساختند تا در افق سند چشمانداز کلان، خدمت صادقانه را بازآفرینی و رویکرد کیفیت محور را در تولید محصول ملی نهادینه سازیم”.
کل این پاراگراف یک جمله بود. آیا شما زمانی که شما میخواهید شرکتی را به همکار خود معرفی کنید با این لحن با او صحبت می کنید؟ قطعا خیر!
در نوشتار به زبان مردم باید این چند نکته را مد نظر داشته باشید:
- از کلماتی که بیشتر مردم به کار می برند استفاده کنید.
- جملات را تا جایی که فهم آن برای مخاطب سخت نشود، کوتاه کنید
- روان بنویسید
کاربران در اینترنت_به غیر از مواردی که درباره محتوای تخصصی جستجو میکنند سادهترین جملات و کلمات را به کار می برند.
پس شما هم محتوای خود را برای کاربری مهیا کنید که به دنبال متون سخت و کلمات دشوار و سنگین نیست.
۳. محتوایی جامع انتشار دهید که کلیدواژه منتنوع دارد
در خیلی از مباحث نیاز بسیاری از مخاطبان با اهداف گوناگون را میتوان با انتشار محتوای جامع برطرف کرد.
برای مثال همین مقاله میتوانست به 4 مقاله با عنوان های زیر تقسیم شود:
آشنایی با الگوریتم Rankbrain را توضیح دهید؟
یادگیری ماشین به چه معناست؟
تطبیق عصبی در سئو چه تاثیراتی به دنبال دارد؟
از نظر الگوریتم رنک برین چگونه میتوان سئو را بهبود بخشید؟
اما تلاش کردیم یک مقاله جامع با موضوع «الگوریتم رنک برین» تهیه کنیم و در هر بخش لازم بود موضوعات فرعی نیز بررسی شوند.
حالاممکن است کاربران با جستجو عبارتهای زیر به این مقاله دست پیدا کنند:
- افزایش رتبه با تحقیق کلمات کلیدی
- تطبیق عصبی را شرح دهید؟
- الگوریتم هوش مصنوعی گوگل
از موضوعات فرعی که مرتبط با رنک برین هستند نوشتن ،باعث میشود کلیدواژههای جستجو شده زیاد تری را به همین محتوا ارتباط دهد.
۴. از ارتباط موضوعی و ساختاری محتوا محاظت کنید
ساختار موضوعی به این معنا است که ارتباط محتواها از لحاظ موضوع و مفهوم و پس از آن لینک سازی داخلی به شکل درستی ایجاد شده است.
که یک مبحث گسترده در استراتژی محتوا به حساب می آید.
مدل خوشهای (Topic Cluster) معروفترین مدل ساختار موضوعی، است.
برای موضوع اصلی در این مدل محتوایی جامع تهیه میشود و همه موضوعات فرعی که به آن ربط دارند، طبق همین محتوای اصلی انتشار داده میشوند.
رنکبرین چه اطلاعاتی را جمع آوری و بررسی می کند؟
بررسی کردن الگوریتم رنک برین و تاثیراتی که بر نتایج جستجو دارد کمک میکند تا برای کسب جایگاهی بهتر استراتژی های کاربردی و تاثیرگذار را بشناسیم.
در این بخش سعی خود را می کنیم تا تعدادی از عوامل مهم در الگوریتم رنک برین را برای شما شرح دهیم.
1- پاسخ گویی و مفهوم گرایی به سوالات کاربر
اهمیتی که محتوای متن دارد بر همه روشن است و بهتر است بگوییم مهم ترین عامل در سئو سایت محتوای صفحه است.توسط تکنیک های تولید محتوا و حفظ مفهوم گرایی در متن هر سایتی را به اول نتایج جستجو میتوان رساند.
البته به این نکته توجه داشته باشد که تعداد یا فراوانی محتوا مد نظر ما نیست بلکه با ارزش بودن آن دارای اهمیت است
در تولید باید محتوایی را به وجود آورید که هدفمند باشد و به نیاز های مخاطب نیاز پاسخ کامل تری را ارائه دهد محتوای شما باید بتواند روی مخاطب تاثیر گذار باشد.
و با ایجاد حس تعامل نظرات مخاطبین را بگیرد رتبه بندی سایت شما را این موضوعات مشخص میکنند.
2- عواملی که بر رضایت مخاطب قبل از ورود به صفحه تاثیر گذار هستند
عوامل دیگری به اضافه کیفیت محتوا برای مشخص کردن رضایت کاربر از محتوای صفحه اهمیت دارند.
هنگامی که کاربر با گوشی خود در مرورگر جستجو میکند گوگل سعی میکند نتایجی را به اون نشان دهد که در مقیاس های کوچک نمایش بهتری را دارند
پس طراحی واکنش گرای یک سایت از عوامل تاثیر گذار بر رضایت مخاطب است.
پیش از آنکه کاربر سایت شما را مشاهده کند گوگل مواردی مانند :
- سرعت لود شدن صفحه
- و نمایش درست در موبایل و تبلت
- همچنین کدنویسی بهینه،
- کاربر پسند بودن
- و زیبا بودن آن را مورد بررسی قرار میدهد
3- بررسی میزان رضایت کاربر زمان جستجو
رنک برین همیشه در تلاش است تا در تمام مسیر یعنی از زمانی که جستجو شروع میشود تا رسیدن به جواب نهایی کاربر را همراهی کند.
و نتایج جستجو را مطابق خواسته او بهتر سازد.پس یکی از عواملی که مهم است راضی بودن کاربر از نتیجه هایی که به او نمایش داده میشود است.
به طور معمول در صفحه اول گوگل 10 سایت به کاربر نشان داده میشود.
که تصمیم میگیرد با توجه به عنوان و توضیحات آن ها کدام را برگزیند.معمولا میزان انتخاب یک سایت توسط کاربران را با فاکتوری به نام CTR معیین می کنیم.
در واقع CTR میزان کلیک بر روی هر نتیجه تقسیم بر تعداد کل جستجوهای انجام شده در آن عبارت را می گویند.
روش های کاربردی برای افزایش میزان کلیک کاربران یا CTR را بگویید؟
اضافه بر CTR مدت زمانی که کاربر در سایت حاضر است و عبارتی که در بازگشت به گوگل سرچ می کند هم توسط رنک برین مورد بررسی قرار میگیرد،
این فاکتور ها نشان می هد چه میزان کاربر از سایت راضی است.
عواملی که میتوانند تاثیر گذاری زیادی بر جایگاه شما در جستجوهای بعدی داشته باشند شامل موارد زیر می شود:
- شناسایی این عوامل
- بهینهسازی سایت به منظور افزایش نرخ CTR
- و افزایش زمان حضور مخاطب در صفحه
4- به صورت دورهای بررسی کردن رضایت مخاطبان از محتوای صفحه
از دیگر روش های مشخص کردن رضایت کاربر از محتوای صفحه بررسی تغییراتی که به صورت دوره ای در آن انجام شده است.
برای مثال از نشانه های رضایت کاربران از محتوای ارائه شده در صفحه تعداد زیاد نظرات ثبت شده در آن است که نشان می دهد
کاربران با آن موضوع ارتباط خوبی برقرار کرده اند.
پس به این نتیجه میرسیم الگوریتم رنک برین صفحات اینترنت را به صورت دوره ای بررسی می کند و علاوه بر آن موارد زیر را مورد بررسی قرار می دهد:
- میزان اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
- تعداد لینک های خارجی به صفحه
- نظرات ثبت شده از جانب کاربران
- امتیازی که به محتوای آن داده اند.
هر چه مخاطبان با سایت شما ارتباط بهتری برقرار کنند شانس شما برای رسیدن به جایگاه اول گوگل بیشتر است
5-عباراتی که برای لینکسازی داخلی و خارجی مورد استفاده قرار میگیرند.
از انکر تکست برای ایجاد لینک بین دو صفحه از اینترنت استفاده می شود.
از روش های گوگل برای فهم موضوع صفحه شیوه لینک دهی سایر صفحات اینترنتی می باشد.
وب سایت دیگه ای به صفحه شما با عبارت “خرید گوشی” لینک دهی می کند به مخاطب و البته گوگل می گوید که موضوع این صفحه خرید گوشی می باشد.
بسیاری از متخصصان سئو سعی می کنند که لینک های متفاوتی را از دیگر سایت ها برای سایت خود ایجاد کنند.
ولی به طور معمول بر روی یک عبارت مشخص برای لینک سازی متمرکز هستند.
در ویرایش محتوا باید به موارد زیر توجه داشته باشیم:
- مفهوم گرایی
- استفاده از عبارات هممعنی و همخانواده برای توصیف موضوع صفحه
- علاوه بر آن باید توجه کنیم که در لینک سازی هر چه عبارت لینک شده از تنوع بیشتری برخوردار باشد برای کسب جایگاه اول شانس بیشتری داریم.
6- رعایت اصول سادهنویسی و استانداردهای نگارشی
مقالات و مطالب بسیار پیچیده نوشتن بزرگترین اشتباه نویسندگان و مدیران اغلب وبسایت ها است.
نکته ای که باید به آن توجه داشت هدف از تولید محتوا نوشتن متن برای کاربر است نه برای گوگل!
اگر به این موضوع توجه نداشته باشید رتبه ی خوبی در گوگل کسب نمی کنید.
به کمک الگوریتم مرغ مگس خوار و اضافه شدن الگوریتم رنک برین به آن گوگل خیلی هوشمندانه تر از گذشته عمل می کند.
سعی کنید همواره مطالبی ساده و روان بنویسید به گونه ای که همه ی کاربران مفهوم آن را متوجه شوند.
نوشته هایی که غلط املایی ندارند و به زبان ساده نوشته می شوند به سرعت در گوگل جایگاه پیدا می کنند.
الگوریتم rankbrain بر روی صفحه جستجوی گوگل چه تاثیراتی گذاشته است؟
تاکنون به خوبی فهمیدیم که این الگوریتم بر رتبه بندی نتیجه ها و پی بردن به نظرات مخاطبان نقش مهمی را ایفا می کند.
داده هایی که این الگوریتم گرد آوری کرده اند به اضافه شدن امکانات تازه در صفحه نتایج گوگل بسیار کمک کرده است.
این قسمت ها مخاطبان را یاری می کند تا بی آنکه از گوگل خارج شوند پاسخ خود را بگیرند،در ادامه نمونه هایی از آن ها را بررسی می کنیم.
1- قطعه های برجسته(featured snippet)
در تعدادی از جستجوها در ابتدای صفحه جستجو یک جعبه محتوایی میبینیم که به طور معمول جواب سوال مخاطب به شکل لیست در آن موجود است.
این ویژگی را رتبه صفر گوگل یا featured snippet می گویند.
وب سایتی که در جایگاه صفر گوگل قرار می گیرد در ده سایت نشان داده شده درصفحه اول گوگل می باشد.
به طور معمول برای نشان دادن سرچ هایی که حالت پرسشی دارند گوگل موقعیت صفر را مورد استفاده قرار می دهد.
از شیوه انتخاب وب سایت ها برای نشان دادن در جایگاه صفر اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.
اما معمولا در این قسمت وب سایت هایی نشان داده می شوند که از اعتبار بالایی برخوردار هستند ،
و به صورت موردی و مرحله به مرحله یک سوال را بررسی می کنند.
2- مردم همچنین جستجو می کنند برای (people also search for)
هنگامی که یکی از نتیجه های سرچ شده را انتخاب می کنید وبعد از آن دوباره بر می گردید به همان صفحه از نتیجه های جستجو یک جعبه جداگانه در پایین آن صفحه نشان داده می شود که عبارت هایی که با موضوع سرچ شده دارای ارتباط هستند را نشان می دهد.
در چنین حالتی الگوریتم rankbrain میفهمد که شما به آن صفحه رفته اید و پاسخ مد نظر خود را دریافت نکرده اید و به سرچ های با دقت بیشتری احتیاج دارید.
پس طبق جمله ای که سرچ کرده اید و صفحه ای که انتخاب نموده اید شما دارای گزینه ها بیشتری برای انتخاب هستید.
3- مردم همچنین می پرسند(people also ask)
در خیلی از جستجو ها پرسیدن یه سوال مفهوم همه ی آن ها را می دهد،جعبه ای به مخاطبان نشان داده می شود که متفاوت است و جستجو هایی را شامل می شود که به موضوع مد نظر شما ربط دارد،
با انتخاب کردن هر سوال ، محتوایی مختصر از جواب به آن پرسش و یک لینک به منظور کسب اطلاعات بیشتر نشان داده می شود.
این قسمت هم توسط الگوریتم rankbrain و طبق سرچ های دیگه ای که مخاطبان کرده اند گرد آوری و نشان داده می شود.
از جمله مواردی که الگوریتم رنک برین بررسی می کند میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- استفاده از تگهای H1 تا H6
- انتخاب از عنوانهای مناسب
- طولانی بودن محتوا (1500 کلمه و بیشتر)
- استفاده از کلمات کلیدی در alt تصاویر
- استفاده از شمارهگذاری و زیر عنوان
- استفاده از ویدئو و اصلاح اشکالات گرامری و نوشتاری
تاثیر الگوریتم رنک برین بر سایر الگوریتمها
الگوریتم رنک برین به گونه ای طراحی شده است که وظیفه آپدیت و به روز رسانی دیگر الگوریتم های گوگل ( الگوریتم برت، الگوریتم پاندا، مرغ مگس خوار و…) را بر عهده دارد.
به این صورت که این الگوریتم با هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی که استفاده میکند،
با استفاده از رفتار کاربران هسته اصلی خود را اپدیت کرده و این نوع به روز رسانی ها رو به طور اتوماتیک بر روی دیگر الگوریتم ها پیدا میکند.
الگوریتم رنک برین با مرور زمان باهوشتر میشود و این باهوشتر شدن از سرچ کاربران و مشاهده نیازهای جدید از کاربران گوگل میشود.
رنک برین با به دست آوردن اطلاعات جدید از تجربه کاربرها، این تجارب را روی سایر الگوریتمها به صورت اتوماتیک پیادهسازی میکند و سایر الگوریتمها را نیز آپدیت میکند.
به نوعی میتوان گفت که الگوریتم رنک برین وظیفه آپدیت سایر الگوریتمهای گوگل را نیز بر عهده دارد.منبع