الگوریتم های گوگل

الگوریتم page layout چیست؟ چه تاثیراتی بر سئو سایت ها دارد؟

الگوریتم Page Layout وبسایت هایی که تبلیغات بسیاری در ابتدای صفحه قرار داده بودند را هدف گرفت. این تبلیغ ها باعث میشدند که کاربر برای رسیدن به محتوای اصلی صفحه اسکرول زیادی را انجام دهد برسد.

گوگل اظهار داشت که الگوریتم Page Layout نهایتا بر روی 1 درصد سایت ها تاثیر گذار بوده است.

اما این مسئله سبب شد که آنها به تغییر طراحی سایت روی بیاورند تا تجربه کاربری بهتری را ارائه دهند. این آپدیت تبلیغات پاپ آپ یا چسبان را شامل نمیشد.

سازگار شدن با الگوریتم هایی از قبیل Page Layout، خطر قرار گرقتن در چرخه ایجاد تغییرات مداوم در طراحی سایت را به دنبال دارد.

با اینکه این الگوریتم ممکن است در ظاهر کمی سفت و سخت به نظر برسد، اما گوگل بیان کرده برای تجربه کاربری اهمیت زیادی قائل است.

اینکه از بالای صفحات سایت تبلیغات را پاک کنیم به معنی کاهش درامد سایتتان نیست.

در واقع اگر به صورت دقیق تری به الگوریتم Page Layout نگاهی کنیم میفهمیم که این الگوریتم در راستای برنامه ریزی گوگل برای در اولویت قرار دادن ایندکس موبایلی صفحات ایجاد شده است.

جدول زمانبندی به روزرسانی الگوریتم page layout گوگل

در این قسمت یک مرور سریع از شیوه تغییر الگوریتم با گذشت زمان بیان شده است:

الگوریتم 19page layout ژانویه 2012: راه اندازی شد

گوگل نخستین ورژن الگوریتم page layout را که همینطور با عنوان “Top Heavy” معروف است،

معرفی کرد و سایت هایی را که تبلیغات زیادی در بالای صفحه خود قرار داده بودند، تحت تأثیر قرار داد.

9 اکتبر 2012: بروزرسانی الگوریتم page layout

رئیس گروه وب اسپم گوگل مت کاتس، در توییتر اعلام کرد که الگوریتم page layout آپدیت شده است.

با این به روزرسانی 7 درصد از نتایج جستجو تحت تاثیر قرار گرفت.

این بروزرسانی همچنین موقعیتی را برای وب سایت هایی که به وسیله نخستین نسخه الگوریتم گوگل هدف قرار گرفته بود، قرار داد تا بتواند خود را بازیابی کنند.

6فوریه 2014: تاریخ تازه سازی الگوریتم page layout

گوگل یک تازه سازی از الگوریتم page layoutرا در 6 فوریه 2014 منتشر کرد. کاتس به تأثیر نتایج جستجوی این تازه سازی در وب سایت ها اشاره ای نداشت.

در صورتی که این یک تازه سازی بود، ظاهرا که گوگل به سادگی الگوریتم را دوباره مرتب کرده و شاخص خود را آپدیت کرده است.

1 نوامبر 2016، الگوریتم خودکار

جان مولر از گوگل در یک مصاحبه گفت:

این الگوریتم بسیار اتوماتیک است یعنی که توسط ما کنترل نمی شود. این الگوریتم چیزی است که به صورت خودکار به روز رسانی می شود. هنگامی که شما صفحات را تغییر می دهید، لزومی ندارد منتظر بمانید که هر گونه به آپدیت دستی از طرف ما برای این امر در نظر گرفته شود.

پس از اظهار نظر مولر، واضح به نظر میرسد كه گوگل تغییراتی در وب سایت شما را در نظر می گیرد و رتبه بندی را پس از خزیدن به صورت خودکار در سایت شما انجام می دهد.

گری الیس از گوگل در مارس 2017همچنین خاطر نشان کرد که الگوریتم page layout صفحه هنوز نقش بزرگی را ایفا می کند.

مارا در الگوریتم کافئین نیز همراهی کنید.


قوانین الگوریتم Page Layout

بالای سایت یا همان above the fold

این بخش مهم‌ترین قسمت سایت است و ماهیت هر درگاه اینترنتی را نمایش می‌دهد.

سعی کنید استفاده‌ی هوشمندانه و بهینه‌ای از بخش بالایی سایت خود داشته باشید تا اعتبار بهتری به دست آورید.

سایت‌هایی که در هدر خود بنرهای زیاد یا بزرگی را قرار می‌دهند در واقع اعتبار خود را بخاطر پول زیر سوال می‌برند.

به طراحی برخی از سایت‌های بزرگ نگاه نکنید، آنها از چندین و چند روش دیگر جایگاه خود را کسب کرده اند،

و آنقدر مورد اعتماد قرار گرفته‌اند که به این سادگی ها جریمه نمی‌شوند و سقوط نمی‌کنند.

اگر در ابتدای راه راه اندازی سایت هستید خودتان را با هم‌اندازه‌های خودتان مورد قیاس قرار دهید،

حتی در طراحی. به همین خاطر بسیاری از دوستانی که قالب سایت‌های بزرگ را کپی می‌کنند با مشکلات مختلفی مواجه میشوند!

الگوریتم Page Layout

لابلای محتوای خوب تبلیغ بزارید، نه بین تبلیغ‌ها، محتوا!

این قانون نیازی به توضیح ندارد ولی برای توضیح دادن قضیه اینگونه می‌شود گفت که،

برای نشان دادن ۴ خط نوشته یا یک لینک دانلود به مخاطب، انبوهی از بنرها را نشان نده.

حتی مشاهده کرده اید که تعدادی از سایت‌ها لینک دانلود غیرواقعی قرار میدهند تا کاربر روی آن کلیک کند و به سایت مورد نظر فرستاده شود. این کارها را نکنید!!

هر راه تبلیغاتی را استفاده نکنید

تبلیغات بنری ، کلیکی ، متنی و غیره. همه‌ی این شیوه ها را در سایت به کار میبرند و وقتی از کسی می‌شنوند که راه جدیدی برای کسب درآمد پیدا شده،

آن را به روش‌های قبلی اضافه می‌کنند. توجه داشته باشید که تکرار بیش از اندازه این مسیرهای تبلیغاتی در آخر به ضرر شما خواهد بود.

همیشه مراقب درصدها و نسبت‌ها باشید. چه میزان محتوا در هر صفحه است؟

در هر صفحه چندتا بنر و تبلیغ دیگر قرار داده‌اید؟ پیج‌لایوت همه چیز را بررسی میکند و می شمارد. دو خط نوشته به مخاطب تحویل می‌دهید و 38 بنر؟

شما هم جای گوگل بودید همچین صفحه و سایتی را نشان نمی‌دادید، مگر در مواقع ضروری.

خط‌کش بزن

اندازه و حجم تبلیغات نیز دارای اهمیت هستند و این الگوریتم به سایزها نیز اهمیت میدهد.

زمانی نچندان دور از گذاشتن بنرهای آسمان‌خراش skyscraper درآمد خوبی به دست می آمد.

امروز هم تعدادی از مدیران سایت‌ها این کارها را تکرار می‌کنند اما چندتا و چقدر مهم است، استفاده‌ی زیاد از این بنرها به چه قیمتی؟

بنرهای بزرگ در سایدبارها ، و هدر دیگر قسمت‌ها چیزی جز ضرر در طولانی مدت در پی ندارد و از اعتبار صفحات شما در برابر صفحات رقیب را کاهش میدهد.

به رنگ‌ها توجه کن

رنگ عناصر سایت‌تان را به دقت بررسی کنید و حواستان باشد که مشاهده‌ی چیزی برای مخاطب دشوار نباشد.

مخصوصا رنگ نوشته‌ها و بکراندی که زیر آنها قرار دارد. الگوریتم Page Layout نسبت به کنتراست رنگ‌ها حساسیت دارد.

انتظارات الگوریتم پیج لایوت:

در این بخش می خواهیم به مواردی که این الگوریتم حساس است اشاره داشته باشیم تا با رعایت آن سایت شما علاوه بر حفظ جایگاه رتبه بهتری نیز کسب کند.

در طراحی سایت جدیت داشته باشید

سایت هایی که بسیار شلوغ هستند نمی توانند جذب کننده مخاطب باشند. باید سایتی داشته باشید که مخاطب بتواند به شما اعتماد کند.

تبلیغات را در هدر قرار ندهید

اگر قصد دارید از تبلیغات در هدر استفاده کنید باید کاملا هوشمندانه باشد بهتر است تبلیغات زیادی در این مکان قرار ندهید گوگل دارای حساسیت زیادی به این موضوع است.

استفاده از اسلایدر

گوگل بر روی اسلایدر و عناصر جاوا اسکریپت حساسیت نشان نمیدهد و این الگوریتم اثری بر روی آن ها ندارد.

در صورت داشتن تبلیغات بهتر است مکان مناسبی برای آن ها در نظر داشته باشید و حجم تصاویر را کم کنید تا بتوانید رضایت مندی مخاطبان را حفظ کنید.

گوگل اظها داشت از بین هر 100 سایت یک سایت توسط این الگوریتم جریمه می شود.

اگر سایت شما هم تبلیغات زیاد و بزرگی دارد که در اول صفحه قرار دارد ، سعی کنید تا هنگامی که خزنده گوگل وارد سایت شما می شود ، آن را درست کنید.

در غیر اینصورت ، شما دچار جریمه ی سنگینی می شوید که با هزینه های زیاد باید جبرانش کنید و شاید هم اصلا قابل جبران نباشد.

البته راه هایی هم برای فرار از این الگوریتم نیز وجود دارد : اسلایدر ها مورد نظر این الگوریتم نیست اسلایدر ها و عناصری که توسط جاوا اسکریپت به وجود می آیند،

گوگل آن ها را تحت تاثیر قرار نخواهد داد ، به بیانی دیگر Page Layout Algorithm کاری به کار جاوا اسکریپ ندارد،

این را هم بدانید که گوگل اعلام کرده است که در میان ١۰۰ سایت موجود ، ١ سایت مورد هجوم این الگوریتم قرار گرفته است.

در هر صورت ، گوگل از شما رعایت عناصری را انتظار دارد که بهتر است آن را رعایت کنید.

البته که تبلیغات نوعی از درآمد است پس به راحتی تبلیغات در سایتتان قرار دهید ولی افراط نکنید . با رعایت مسایل بالا سئو سایت شما روز به روز بهتر میشود.

آیا تبلیغات زیاد برای همه سایت ها مضر است؟

جواب این سوال خیر است. گوگل به خوبی آگاه است که تبلیغات یکی از راه های کسب درآمد برای صاحب سایت ها به حساب می آید.

به همین خاطر بیشتر بر روی سایت هایی که تازه تاسیس شده اند اعمال می گردد.

و بر روی سایت های بزرگی که محتوای مفید و ارزشمند دارند تاثیر زیادی نخواهد داشت.

البته صاحبان این قبیل سایت ها هرگز تبلیغات اذیت کننده قرار نمی دهند. هدف گوگل نیز دسترسی مخاطب به محتوای مفید می باشد.

بنابراین با الگوریتم Page Layout به مبارزه با سایت هایی میرویم که بجای تولید محتوای ارزشمند،به تبلیغات روی آورده بودند.

چه مواردی برای جریمه نشدن توسط الگوریتم Page Layout گوگل باید رعایت کنیم:

  • از هاست داخلی استفاده کنید زیرا سرعت بالا آمدن وب سایت باید زیاد باشد.
  • حجم تصاویر کم باشد.
  • استفاده درست و صحیح از تبلیغات و بنر های تبلیغی اینترنتی
  • طراحی وب سایتی مورد پسند کاربر باشد
  • محدود کردن تعداد تبلیغات و اکتفا کردن به تبلیغات کم
  • تمرکز بیشتر به محتوای وب سایت
  • روش های تبلیغات اینترنتی را به طور کامل یادگرفته و به یک روش بسنده نکنید .
  • خزنده های گوگل را جدی بگیرید .


گوگل همیشه با استفاده از خزنده های خود ، وب سایت هایی که تنها به منظور کسب سود بیشتر فعالیت کرده،

و نسبت به خواسته های کاربران بی تفاوت هستند ،جریمه می کند.پس به دنبال ساخت وب سایت هایی باشید که مخاطب آن را بپسندد.
و نیاز مخاطبان را آماده کند و هم برای شما منبع درآمد ایجاد کند .

برخورد با یک تغییر الگوریتم Google مانند به روزرسانی طرح بندی صفحه می تواند احساس کند که بارها و بارها در ورطه تغییرات ثابت طراحی وب قرار گرفته است. در حالی که من اولین کسی هستم که اعتراف می کنم این به روزرسانی سخت به نظر رسیده است ، پیام Google واضح بود: آنها به تجربه کاربر اهمیت می دهند.

حذف تبلیغات بیش از حد مجاز نباید باعث کاهش درآمد شما شود. و اگر در عمق هدف این به روزرسانی الگوریتم فرو رفته باشم ، به نظر می رسد Google پایه گذاری یک فهرست فقط برای تلفن همراه را ایجاد می کند.منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا