الگوریتم سند باکس گوگل : زمانی که سند باکس وارد سایتی می شود، رتبه و رنک آن سایت را جدای از اینکه سایت، لینک های ورودی زیاد، رنک بالا و یا محتوای خوب و کاربر پسند دارد، تحت تاثیر قرار میدهد.

از مهمترین ویژگی ها و اهداف الگوریتم سند باکس، میتوان به جلوگیری از سایت های اسپم و فرایند تکراری اشاره کرد.

سندباکس مثل فیلتری عمل می کند که بر روی سایت های جدید تاثیرگذار است.

چه سایتهایی در دام الگوریتم سندباکس قرار میگیرند؟

به طور کل تمامی سایت ها امکان دارند در دام این الگوریتم قرار گیرند،

هر چند عوامل بسیاری موجود هستند که می تواند در مدت زمان ماندگاری آن سایت ها در جعبه شن، تاثیرگذار باشند.

اگر سایتی در تلاش برای کلمه کلیدی پر رقابت باشد، به طور قطع توسط الگوریتم sandbox بررسی میشود.

با ما در الگوریتم هیلتاپ نیز همراه باشید


آیا سندباکس برای همه سایت ها فعال می‌شود؟

همانگونه که قبلا اشاره کردیم، سندباکس گوگل یک الگوریتمی است که به صورت تئوریک عمل میکند و افراد بسیاری حتی از وجود آن خبر ندارند.

علت این ناآگاهی آن است که امکان دارد جعبه شنی گوگل برای همه سایت‌ها فعال نشود.

از طرفی، بسیاری از سایت‌هایی که به تازگی تاسیس شده اند همچنان از طریق صفحه نتایج شانس جذب بازدیدکننده را دارند،

ولی این پیشرفت به قدری کُند رخ میدهد که امکان دارد اصلاً متوجه آن نشوید.

پس می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که سندباکس 3 حالت زیر امکان دارد رخ دهد:

  • اصلاً برای سایت شما سندباکس گوگل فعال نشود،
  • نحوه قرار گرفتن شما در سندباکس خیلی به کندی رخ دهد، به گونه ای که متوجه آن نشوید،
  • به طور اتفاقی و به ناگهان در سندباکس قرار بگیرید و بفهمید سایت سندباکس شده است.

چطور از گوگل سندباکس میتوانیم خارج شویم؟

در صورتی که سایت شما با یک دامنه جدید ثبت شده، به این زودی‌ها، نباید انتظار داشته باشید سایت خود را در صفحه نتایج مشاهده کنید.

در بسیاری از موارد حدود 6 ماه طول به می انجامد که گوگل سایت شما را دارای اعتبار بداند و از شما را از جعبه شنی رها کند؛

البته در این مدت نیز شما رشد آهسته خود در جایگاه راخواهید دید.

در هر صورت، در مدت زمانی که زیر نظر گوگل هستید، میتوانید کاری انحام دهید تا گوگل سریع‌تر شما را به عنوان یک سایت با ارزش بشناسد.

کارهای زیر سبب می شود که گوگل اعتبار بیشتری به سایت شما بدهد:

  • بک لینک‌های ارزشمند از سایت‌های مرتبط و معتبر مانند آپارات و یوتیوب، دربافت کنید.
  • محتوای کاربرپسند ، جدید، مفید و به وجود آوربد.
  • از شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام ، سیگنال‌های مثبت بگیرید.
  • لینک‌سازی داخلی سایت خود را به بهترین نحوه انجام دهید.
  • زیاد از کلمات کلیدی در سایت خود استفاده نکنید.
  • به جای استفاده از کلمات کلیدی کوتاه، از Long Tail Keyword استفاده کنید.
  • استفاده از روش‌های سئو کلاه سیاه، مانند خرید بک‌لینک را یادتان باشد.
  • همیشه، محتوای جدید و ارزشمند منتشر کنید.

نتیجه مطالعات در رابطه با الگوریتم سندباکس (SandBox):

رتبه بندی سایت بستگی به جایگاه، رقبا و استراتژی های سئو آن دارد. اینها از عوامل مهم هستند.

برای نمونه رتبه یکی از سایت های ما با شبکه های اجتماعی افزایش رتبه پیدا کرد. اون سایت در رابطه با خرید لباس بود.

ما برای این سایت لینک نساختیم و فقط محتوا را در شبکه های اجتماعی منتشر کردیم. در مدت چند هفته رتبه کلمات کلیدی این سایت به صفحه اول رسید.

ادامه این موضوع به استراتژی سئو شما ربط دارد. روی برندینگ تمرکز دارید یا رتبه بندی؟

اجازه دهید براتون این موضوع را شرح دهم. اگه روی دریافت لینک های بیشتر متمرکز هستید یعنی رتبه بندی براتون مهم است.

اما اگر از سایت های درجه یک لینک میخواهید یعنی در تلاش ساخت برند هستید. و گوگل برند را دوست دارد. این روزها گوگل برای آینده هدفمند عمل میکند.

اینکه سایت شما دارای بک لینک زیادی باشد و سئو فرندلی باشد برای اینکه رتبه سایتتون افزایش پیدا کند کافی نیست.

اگر قصد دارید رتبه سایت خود را چه در کوتاه مدت و چه در طولانی مدت بالا ببرید تمرکز شما روی برند باشد. تلاش کنید در معرض دید قرار بگیرید،

جستجوی برند و یوزر فرنلدی بودن خیلی برای شما مفید است.

فواید الگوریتم سندباکس گوگل چه چیزی است؟ کارهای زیر را حتما انجام دهید

  • تولید محتوای ارزشمند
  • به کار نبردن لینک های مخفی
  • استفاده از محتوای غیر کپی و غیر تکراری
  • در ارتقا رتبه عجله نکردن

البته این نکته مهم رو هم در نظر داشته باشید که انجام دادن هر کدام از این بهینه‌ سازی‌ ها الزاما شما رو از سندباکس بیرون نمی آورد!

بلکه شما با انجام فعالیت هایی که گوگل آنها رو مثبت ارزیابی میکند، کمک میکنید گوگل درک بهتری از سایت خودتون به دست آورد،

تا به این شکل بتونین بهش ثابت کنین ارزش دارید تا در صفحات نتایج حضور داشته باشید .

الگوریتم سند باکس چه مدت زمان میبرد؟

بین 1 تا 6 ماه. اما موارد زیادی میتواند این زمان را دچار تغییر کند.

در ماه های اول باید به شدت با احتیاط عمل کنید.

گوگل برای سایت های تازه تاسیس شده به شدت سخت گیری میکند.

کوچک ترین مشکلی می تواند فرایند کیسه شنی را برای شما زیاد کند.

در ابتدای طراحی سایت حالت comming soon را حتما به کار ببرید.

اینکار شما را یاری میکند بخاطر اشتباهات ناگزیر ابتدایی، از گوگل شما را جریمه نکند و دوره انتظار شما طولانی تر نشود.

به چه دلیل ایجاد الگوریتم سندباکس توسط گوگل دارای اهمیت است؟

پس از معرفی الگوریتم سند باکس تعدادی زیادی ازمتخصصان سئو با ارسال پیام هایی به گوگل واکنش مثبت نشان دادند.

به کارگیری الگوریتم سند باکس از اهمیت زیادی بر خوردار است زیرا:

  • باعث عدم ورود مخاطبان به وب سایت های تازه ایجاد شده می شود.
  • به کار بردن سند باکس سبب می شود مخاطبان نزدیک ترین نتایجی را پس از سرچ کردن در موتور های جست و جو ببینند،
  • که کاملا وب سایت هایی را نشان می دهد که کاملا از نظر گوگل با اعتبار و دارای تجربه و قدیمی می باشد.

به چه دلیل به آن الگوریتم سند باکس می گویند؟

بعد از این که شما سن به قانونی دست پیدا کردین و توانستیدکه گواهینامه را دریافت نمایید،پس از این که گواهینامه خود را گرفتید،

پدر مادر شما اجازه رانندگی در جاده های متصل به شهر را نمی دهند ،رانندگی کردن برای شما درجاده هایی بین شهری خیلی خطرناک می باشد.

گوگل دقیقا مانند پدر و مادر شما عمل میکند برای این که برای زندگی خود و اطرافیان تان و برای دیگر خودروها خطراتی را به وجود نیاورید،

گوگل شما را از دایرکتوری خود مخفی می کند و وب سایت شما را درون جعبه هایی میگذارد که به صورت مخفی می توانید در مدت کوتاه فعالیت خود را ادامه دهید.

آیا همه با وجود الگوریتم سندباکس گوگل موافق هستند؟

تمام کارشناسان موافق با وجود این الگوریتم نیستند و باور ندارند که فیلتر دیگری با این نام، جدا از سایر فیلترها در حال فعالیت است.

علاوه بر این، اصولا تعدادی از کارشناسان وجود هر فیلتری را در جستجوهای گوگل رد می کنند. با توجه به اینکه تاکنون گوگل نیز اظهار نظر رسمی در این مورد نداشته است، وجود الگوریتم سندباکس مشخص نیست.

سایت من هیچ زمان در سندباکس قرار نگرفته است. به چه دلیل؟

به دلایل زیادی امکان دارد سایت شما در سندباکس قرار نگیرد. اگر سایت شما قبل از مارس 2004 تاسیس شده است،

به احتمال زیاد هیچ زمانی این مسئله را تجربه نکرده اید. سایت هایی که در موضوعاتی که رقابتی نیستند فعالیت میکنند،

احتمالا هیچ موقع در سندباکس قرار نگیرند. این سایت ها اگر هم در سندباکس قرار گیرند احتمالا بعد از مدت کمی، از آن خارج می شوند.

سایت من در کلمات کلیدی فرعی رتبه خوبی به دست می آورد به چه دلیل ؟

یکی از علایم حضور در سندباکس قرار گرفتن سایت در رتبه های بالا برای کلمات کلیدی که از اهمیت کمی برخوردار است.

هدف اصلی سندباکس مقابله با سایت هایی است که میخواهند توسط شبیه سازی های تعریف نشده،

و روش های غیر عادی سعی دارند در کلمات کلیدی مهم رتبه خوبی به دست آورند. پس گوگل کاری به بقیه کلمات کلیدی ندارد و آنها را از سندباکس بیرون می آورد.

دنیای سئو پر از قانون‌ های ثابت نشده و بحث برانگیز زیادی دارد که هر کس دید متفاوتی نسبت به آن دارد.

یکی از موضوعاتیکه پیش از این بسیاری از علتش با خبر نبودند این بود که چرا سایت‌ های جدید در صفحه نتایج نمایش داده نمیشن…

حالا به لطف آشنایی با الگوریتم سندباکس میدونین که گوگل هر کسی رو از جعبه شنی خود رها نمیکنه؛

بلکه باید برای رقابت با سایت‌ های خوبی که در آینده میتونن رقیب شما باشن، استراتژی از قبل معین شده داشته باشید.

در مدت حضور سایت در سندباکس، چه کارهایی باید انجام دهم؟

هنگامی که سایت شما در سندباکس قرار گرفته، تولید محتوای جدید بهترین و ایجاد بک لینک های قوی بهترین کار برای سایت است.

از ایجاد لینک هایی که خودشان مشکل به وجود می آورند، دوری کنید. لینک های خوب و محتوای با کیفیت در هنگام بیرون آمدن از سندباکس،

تاثیر خوبی در رتبه سایت می گذارند.

آیا در زمانی که در سندباکس هستم، باید به تولید محتوا ادامه دهم؟

زمانی که در سندباکس قرار دارید بهترین زمان برای تولید محتواست. در تولید محتوا با کلمات کلیدی جدی سعی کنید و سئو داخلی و سئو خارجی را فراموش نکنید.

از یکی بودن عنوان صفحه با کلمه کلیدی مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید. نقشه سایت به وجود آورید و از لینک های داخلی برای ارتباط با یکدیگر استفاده کنید.

به پارامترهای سئو خارجی نیز ذقت کنید و لینک های خوبی که با کلمات کلیدیتان متناسب باشد به دست آورید.

به هیچ عنوان زمان خود را در هنگامی که در سندباکس هستید تلف نکنید.

با انجام این کارها در هنگام حذف فیلتر، احتمال رسیدن به جایگاه های بالای نتایج جستجو را از دست ندهید.

آیا همچنان به کسب بک لینک های جدید ادامه دهم؟

زمانی که در سندباکس هستید، از بهترین مواقع برای کسب لینک های تازه است.

با قرار دادن هر بک لینک فیلتر زمانی اعمال می شود تا تاثیزات آن لینک را حس کنید. در این زمان دو فیلتر همزمان فعالیت می کنند و درنتیجه در زمان صرفه جویی می کنید.

با رفع هر دو فیلتر متوجه تاثیر این دو با یکدیگر میشوید و افزایش رتبه بسیار زیادی را ملاحظه خواهید کرد.

بک لینک ها با کلمات کلیدی بالا به وجود آورید و در استفاده از انکر تکست ها تنوع داشته باشید.

Google Sandbox اصطلاحی استعاره ای است برای توضیح اینکه چرا اکثر وب سایت های جدید دارای رتبه بندی بسیار ضعیفی در صفحات نتایج موتور جستجوی Google (SERPS) هستند. تعداد بسیار کمی از افراد به طور قطعی می دانند که ‘sandbox’ واقعاً وجود دارد یا خیر ، اما به نظر می رسد این یک فیلتر است که حدوداً در مارس 2004 به الگوریتم های Google اضافه شده است.منبع

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست