الگوریتم YMYL : تصور کنید گوگل در ایندکس کردن مطالب و رنکینگ صفحات فقط به مسائل معمولی از قبیل متن و عکس و غیره توجه کند، و به اعتبار سنجی سایت ها اهمیتی ندهد، مخاطبان طبق پیج رنک گوگل به سایت هایی مثل سایت پزشکی یا مالی اعتماد کنند.

که بعدها به خاطر واقعی نبودن و یا کلاه برداری این سایت ها سبب گول خوردن مخاطبانی که اعتماد کرده اند شده وباعث پشیمانی شو

د.در الگوریتم های گوگل (ازجمله الگوریتم YMYL) خود گفته است به گونه ای با سایت ها رفتار میکند و قوانین سخت میگذارد،

که انگار از طرف کاربران ماموریت دارد تا سخت ترین قوانین را اعمال کند به قولی خودمانی میشود گفت مو را از ماست بیرون میکشد،که این به اعتماد کاربران کمک بسیاری میکند.

اصطلاح YMYL کوتاه شده  Your Money or Your Life است که گوگل میگوید پول شما یا زندگی شما، اما YMYL چه مفهومی دارد ؟

میتوان گفت منظور گوگل این است که در جهان اینترنت صفحاتی موجود هستند که میتواند:

  • بر روی حس خوشبختی ،
  • سلامتی ،
  • جنبه مالی،
  • و ایمن بودن کابران اینترنتی تاثیر زیادی داشته باشند.

گفته شد که YMYL در حقیقت الگوریتمی است که شامل سایت هایی میشود که امکان دارد درصورت استفاده از مطالب فریبنده و یا بدون اعتبار و غلط در زندگی افراد از جنبه های شادی و ایمنی و مالی و… بسیار تاثیر گذارد باشند .

درسال ۲۰۱۸ که این الگوریتم معرفی شد بسیاری از وبمستران و افرادی سئو کار دچار نوساناتی شدند،

و ترافیک های آنها به گونه ای عجیب ( مخصوصا زمانی که این الگوریتم مجدد آپدیت شد) صورت گرفت.

به عبارتی دیگر، الگوریتم YMYL درواقع صفحه خرید یا مالی است که مخاطبان توانایی خرید یا پرداخت و انتقال پول را دارند.

صفحات وب سایت که اطلاعات سرمایه گذاری و مالی و برنامه ریزی بازنستگی و مشاوره خرید خانه و هزینه های پرداختی برای دانشگاه و غیره را محاسبه میکنند.

مارا در بررسی الگوریتم هیل تاپ نیز همراهی کنید.

رتبه بندی محتوای YMYL توسط گوگل

رتبه بندی محتوای YMYL با محتوای غیر YMYL فرق  دارد. سال 2019 در یک مقاله، گوگل رویکرد خود را برای رتبه بندی صفحات YMYL به این صورت بیان کرد:

هنگامی که الگوریتم‌های ما تشخیص دهند که، جستجوی کاربر در مورد یک موضوع YMYL است، سیستم‌های رتبه بندی برای فاکتوهایی مثل اعتبار، اهمیت بیشتری قائل میشود.

گوگل بر این باور است که، کاربران از آن‌ها انتظار دارند تا دقیق‌‌ترین بررسی‌ها را روی صفحات و سایت‌های مختلف صورت دهند و مطالب و اطلاعات کاملی را در اختیار آن‌ها بگذارند.

گوگل در تلاش برای دستیابی به این هدف، با دقت کیفیت مطالب YMYL را بررسی می‌کند.

به همین خاطر هم هست که دریافت رتبه خوب در مطالبی که در الگوریتم YMYL گوگل قرار می‌گیرند کار کار سختی است و نویسنده مطلب باید خیلی سعی کند تا بتواند استاندارد‌های گوگل را به کار گیرد کند.

این به این معنی است که شما برای نوشتن مطالب در صفحه خود، باید بسیار در انتخاب عناصر و کلمات کلیدی بسیار دقت داشته باشید.

در واقع برای گوگل اصلاً اهمیتی ندارد شما در مورد محتوای خود چگونه فکر می‌کنید، آیا آن را یک محتوای کامل و خوب حساب میکنید یا نه!

چرا YMYL مهم است ؟

گفته شد که YMYL  در حقیقت  الگوریتمی است که شامل سایت هایی میشود،

که امکان دارد درصورت درج مطالب فریب دهنده و یا بی ربط و نادرست بسیار در زندگی افراد از جنبه های شادی و ایمنی و مالی و… تاثیر میگذارد.

از گفته گوگل میتوان این فهمید که گوگل می خواهد سخت ترین استاندارد مطمئن و ایمن را دارا باشد،

طبق این گفته اگر الگوریتم YMYL بفهمد که جستجوی کاربر مربوط به موضوع YMYL  میشود،

سیستم رتبه بندی و رنکینگ گوگل به نکات وعواملی مثل درک خود از اعتبار ، متخصص بودن،

و اطمینان داشتن از همه ی صفحه هایی که در لیست نتایج جستجو به نشان داده می شوند، عملکرد و وزن بهتری داشته باشند.

به بیان دیگر میتوان گفت ابتدا گوگل، تخصص، اعتماد، اعتبار را بررسی می کند و بعد از آن سایت هایی که این ویژگی را دارند،

در لیست نتایج به کاربر نشان میدهد. اسم این اگوریتم را E-A-T نامیدند.

هدف اصلی الگوریتم E-A-T و الگوریتم YMYL چیست؟

میتوان گفت هدف اصلی این الگوریتم رهنمودهای ارزیابی کیفیت سرچ SQEG می باشد که ما میتوانیم به یک نشانه برسیم،

و درواقع نمیتوان پاسخ نهایی دانست،الگوریتم E-A-T گوگل در دو نسخه و تاریخ جدا از هم آپدیت شد،

YMYL  از چه مواردی تشکیل دهنده است؟

موضوعات و خبرهایی که مربوط به مواردی مانند سیاست و تکنولوژی و علم است

موارد که به دولت و قوانین و شهروندی مانند برگزاری تجمعات دولتی( مانندارگهانهای دولتی و رای گیری و مسائل مالی حقوقی مثل مالیات و…) مربوط میشوند.

مسائل و مشاورین مالی ، در خصوص مالیات و سرمایه و وام و…

مشخصات و اطلاعات خرید، مانند تحقیق درباره خرید

مسئله های مربوط به اقوام ، نژادها، مذهب و ملیت و تمایلات جنسی و…

مباحث YMYL خیلی دیگری نیز موجود هستند ، اما گوگل می گوید افراد باید از قضاوت خود برای ارزیابی کیفیت استفاده کنند،

تا معلوم شود آیا یک صفحه به عنوان محتوای YMYL دارای شرایط است یا نه. این صفحات باید حاوی بالاترین سطح از EAT را دارند.

از لحاظ SQEG، مشخصات یک صفحه با کیفیت بالا موارد زیر را شامل میشود:

1.بازدید زیاد

منظور سایت‌هایی است که ، محتوای YMYL در خود دارند و بازدید زیادی دارند.

2. محتوای کامل

مطالب سایت به صورتی باشد که تمام نیاز مخاطبان را برطرف کند و آن چیزی که خواننده سایت در جستجوی آن است را به او نمایش دهد.

3. اطلاعات کافی از سایت

اطلاعات مفید در خصوص سایت، که کاربر را با فضای آن و یا حتی درگاه پرداخت سایت آشنا سازد.

4. محبوبیت سایت

محبوبیت خود سایت یا نویسنده آن می‌تواند در رتبه بندی سایت خیلی تاثیر داشته باشد.

در مقابل،SQEG ویژگی صفحات با کیفیت پایین را به این صورت بیان می‌کند که:
  • سایت نیاز بازدید کنندگان را نتواند برطرف سازد.
  • به کاربران سایت آسیب وارد کند مثل : سوءاستفاده مالی یا اطلاعاتی که به مخاطبین ضرر‌های بسیاری وارد می‌کند و سبب می‌شود که دیگر به سایت اعتماد نکنند.
  • محتوای سایت با جستجو کاربر یکی نباشد، توضیحات کافی نباشد، تکراری بودن مطالب و یا کم سوادی نویسنده از عواملی است که یک محتوا با کیفیت پایین را به وجود می آورند.

بسیاری از این استاندارد‌ها، با توجه به سابقه جستجو و نیاز‌های مخاطبان توسط کارشناسان گوگل تشکیل شده اند.

به این شکل که الگوریتم YMYL با نیاز‌های کاربران، را به دقت بررسی می کند بهترین و شفاف‌ترین نکات و اطلاعات را در اختیار آن‌ها میگذارد.

گوگل چگونه سؤالات YMYL را دسته بندی می‌کند؟

پرس و جو کردن: کاربر میخواهد از تلفن همراه خود، برای انجام عمل به خصوصی مثل شماره گیری یا ارسال ایمیل استفاده کند.

جستجو سؤال: کاربر سعی میکند تا اطلاعات بیشتری در مورد یک کلمه کلیدی یا موضوع خاص یه دست آورد.

جستجوی سایت: کاربر تلاش میکند سایت خاصی را پیدا کند.

جستجو مراجعه کاربر: کاربر در تلاش است تا مکان فیزیکی کسب و کار مورد علاقه خود را ببیند.

الگوریتم YMYL نمیتواند به تنهایی در رتبه بندی سایت اثر گذار باشد و برای رسیدن به رتبه بندی بهتر،

شما باید به تعدادی از نکات خوانایی و فاکتودهای سئو کردن در مطالب YMYL آگاه باشید،

که در این قسمت تعدادی از این نکات را میگوییم:

ایجاد محتوای با کیفیت بالا

اگر قصد دارید برای کلمات کلیدی انتخابی خود لینک یا رتبه بندی به وجود آورید، باید محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید.

که پیروی از توصیه‌ های Google در SQEG، و همچنین سایر عوامل شناخته شده رتبه بندی را شامل می شود.

اطمینان پیدا کنید که این محتوا به موضوع فعالیت و خدمات ربط داشته و به وسیله یک متخصص نوشته شده است.

گذاشتن لینک‌های خارجی در محتوا

همیشه لینک‌های خارجی به سایت‌های دیگر را در هر قسمت از محتوای خود به وجود آورید.

لینک‌های خارجی سبب می‌شود، ارزش لینک از دامنه شما به سایتی که به آن لینک داده اید انتقال داده شود و برعکس، می‌تواند به بیشتر شدن اعتماد سایت شما کمک کند.

لازم به ذکر است که تنها به سایت‌های دارای اعتبار لینک دهید، زیرا لینک زدن به سایت‌های فاقد اعتبار یا کم اعتبار می‌تواند به شما آسیب برساند.

الگوریتم E-A-T برای سایت‌هایی که از لینک‌های باکیفیت را مورد استفاده قرار میدهند، رتبه خوبی را در نظر می‌گیرد.

لینک سازی برای محتوای داخلی

ایجاد لینک‌ برای ایمن و محکم کردن محتوای شما اعتبار سایتتان می‌تواند کمک بزرگی بکند، به این شکل که این امکان وجود دارد که بقیه سایت‌ها لینک شما را در مطالب خود به عنوان یک منبع مورد استفاده قرار میدهند.

افزایش اعتبار سایت

برای تقویت اعتبار کلی سایت خود مقداری وقت بگذارید.

اطلاعات تماس و سابقه تجاری خود را به راحتی در دسترس کاربران بگذارید و صفحات بی‌کیفیت سایت خود را آپدیت کنید.

نظرات کاربران برای شما مهم باشد و آن‌ها را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که در راستای نیاز کاربران خود حرکت می کنید و آن‌ها را راضی کنید.

در پایان، استفاده از هرگونه روش SEO کلاه سیاه (از جمله لینک سازی اسپمی یا کلمات کلیدی زیاد کلمات کلیدی) را که به اعتبار و رتبه بندی نام تجاری شما می‌تواند آسیب برساند، دست نگه دارید.

وب سایت هایی که محصولات می فروشند یا خدمات یا اطلاعاتی را ارائه می دهند که می توانند بر شادی ، سلامتی ، ثبات مالی یا امنیت کاربران تأثیر بگذارند ، توسط Google دسته بندی می شود: YMYL – مخفف “Your Money or Your Life”.

گوگل این نوع سایت ها را در بالاترین استاندارد نگه می دارد زیرا در بحث این نوع محتوا سهم فوق العاده زیادی دارد.

برخی از صنایعی که تحت YMYL قرار می گیرند شامل تجارت الکترونیکی ، خدمات مالی ، مراقبت های بهداشتی و حقوقی است.

نکته آخر در مورد YMYL: اطمینان حاصل کنید که هر محتوایی در وب سایت شما به افرادی که محتوای شما را مصرف می کنند کمک می کند و به آنها آسیب نمی رساند.

به کاربران خود احساس امنیت کنید.

از کاربران خود بسیار مراقبت کنید و Google نیز از شما بسیار مراقبت کند.منبع

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست